20. sep. 2013

MIMBERA – ALLAHOVA MILOST LJUDIMA



الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ. صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين، رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون ...:
قال الله تعالى فى كتابه الكريم :
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
مَّا يَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِن رَّحْمَةٍ فَلَا مُمْسِكَ لَهَا ۖ وَمَا يُمْسِكْ فَلَا مُرْسِلَ لَهُ مِن بَعْدِهِ ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ
صدق الله العظيم

U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog! 

    Hvala Allahu dželle ša'nuhu. Njemu se zahvaljujemo, od Njega pomoć i oprost tražimo. Njemu se utječemo od mahana i ružnih djela svojih. Onoga koga Allah na pravi put uputi, niko ga u zabludu ne može odvesti, a onoga koga On u zabludi ostavi niko ga na pravi put ne može uputiti.
       Dragi brate i poštovana sestro, danas je petak 14. zu-l-ka'de 1434. ili 20. septembar 2013. godine.  U  35 suri Fatir / Stvoritelj, u 1. ajetu Allah, dž. š., kaže: 
الْحَمْدُ لِلَّهِ فَاطِرِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ جَاعِلِ الْمَلَائِكَةِ رُسُلًا أُولِي أَجْنِحَةٍ مَّثْنَىٰ وَثُلَاثَ وَرُبَاعَ ۚ يَزِيدُ فِي الْخَلْقِ مَا يَشَاءُ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
Hvaljen neka je Allah, stvoritelj nebesa i Zemlje, koji meleke sa po dva, tri i četiri krila čini izaslanicima; On onome što stvara dodaje što hoće, On, uistinu, sve može. U hadisu stoji da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., vidio Džibrila, a.s., u noći  Isra'a, a imao je 600 krila, između svaka dva, raspon kao između istoka izapada. "On onome što stvara dodaje što hoće, On, uistinu, sve može."
Uzvišeni izvještava da ono što On hoće biva, a da ono što On neće ne biva i da nema onoga ko će uskratiti ono što On da, niti dati ono što On uskrati. Imam Ahmed prenosi od Verrada, oslobođenog roba El-Mugire ibn Šu'be da rekao je: (579) "Muavija je pisao El-Mugire ibn Šu'bi: 'Napiši mi šta si čuo od Allahovog Poslanika, s.a.v.s.,' El-Mugire me pozvao, pa sam mu napisao: "Čuo sam Allahovog Poslanika, s.a.v.s., da veli završavajući namaz: 'Nema boga osim Allaha Jedinoga, nema Mu sudruga. Njemu  pripada vlast i hvala, On sve može. Bože, nema toga ko će uskratiti ono što Ti daš, niti dati ono što Ti uskratiš. Ništa ne pomaže da čovjek izbjegne Tvoju kaznu.' Čuo sam ga i da zabranjuje rekla-kazala, zapitkivanje, i rasipanje imetka, zakopavanje žive ženske djece, nepokornost majkama, uskraćivanje pa davanje, ucjenjivanje." Navode ga obojica, i Buharija i Muslim, a imam Malik, neka mu se Allah smiluje veli: "Ebu-  -Hurejre bi, kada bi padala kiša, rekao: "Kiša nam je pala zbog zvijezde bereketa ovog ajeta", pa je proučio slijedeće:   
مَّا يَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِن رَّحْمَةٍ فَلَا مُمْسِكَ لَهَا ۖ وَمَا يُمْسِكْ فَلَا مُرْسِلَ لَهُ مِن بَعْدِهِ ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ
"Milost koju Allah podari ljudima - niko ne može uskratiti, a ono što On uskrati - niko ne može , poslije Njega, dati; On je Silan i Mu dar."      
Zato vjernik smireno prihvata sve što ga u životu snađe. Ako ga nađe sreća, on se zahvali, ako ga pogodi tegoba vjernik osabura i na njoj se zahvali.
Spominje se da će se "Meleki će se obratiti Allahu riječima: "Gospodaru naš, Ti si iskrenom vjerniku uskratio dunjaluk i stavio si ga na iskušenja." Allah dž.š. će im onda reći: "Pogledajte kakvu sam mu.... ...nagradu pripremio." Kada vide kakvu nagradu je Allah pripremio iskrenim vjernicima, meleki će reći: "Nema smetnje što je bio stavljen na iskušenja." Zatim će meleki reći: "Gospodaru naš, Ti si nevjerniku otvorio vrata dunjalučkih blagodati i nisi ga stavljao na iskušenja kao vjernika." Allah dželleša'nuhu će im reći: "Pogledajte kakva ga kazna čeka." Kada meleki vide kakva kazna čeka nevjernike, reći će: " Džaba im dunjalučke blagodati koje su uživali, ništa im neće koristiti." * * * Amir ibn Kajs je rekao: "Kada se sjetim četiri kur'anska ajeta, ne brinem se kako ću osvanuti ili omrknuti, a to su ajeti: " Milost koju Allah podari ljudima niko je ne može uskratiti, a ako je uskrati, niko je ne može darovati; On je Silan i Mudar!" (Fatir, 2) Ako te od Allaha neka nevolja pogodi, pa, niko je osim Njega ne može otkloniti, a ako ti kakvo dobro podari, pa, samo je On svemoćan" (El-En'am, 17) "Allah će sigurno poslije tegobe olakšanje (slast) dati" (Et Tegabun) " Na Zemlji nema nijednog živog bića a da ga Allah ne hrani" (Hud, 6) U jednoj predaji stoji da će na Sudnjem danu svakom čovjeku biti pokazani dani njegovog dunjalučkog života u obliku riznica. Svaki dan će imati dvadeset i četiri riznice. Riznice onih sati u kojima je činio dobra djela bit će ispunjen svjetlom, a one u kojima je činio grijehe bit će ispunjene tminom. Riznice onih sati u kojima nije činio ni dobra ni loša djela bit će prazne, pa će se čovjek teško kajati zbog praznih riznica što ih nije napunio svjetlom, odnosno namazom, postom, zikrom i ostalim ibadetima i dobrim djelima.
Kazao je Omer ibn El- Hattab: Allah me nikakvom nedaćom nije pogodio a da kroz nju nisam prepoznao kako mi pruža tri nimeta. Prva blagodat je ta što ta nedaća nije zahvatila moju vjeru. Drugi nimet je taj da je nedaća mogla biti veća, dok se treći nimet ogleda u potiranju mojih grijeha i uzdizanju stepena kroz datu nedaću.
Zato Allahu Uzvišenom šukur upućujem nakon svake nedaće.
Neki ljudi se vole samoobmanjivati, bježati od istine i zavaravati se lažnim nadama. To se posebice ogleda u zapostavljanju svoje duše. Duša se zapušta poput zasađene bijke u vrtu koju preuzme korov i ona podivlja.
Kaže Allah, subhanehu ve te’ala: "Tako mi duše i onoga koji je stvori, pa joj put dobra i zla shvatljivim učini."(Eš-Šems, 7-8)
Koliko među nama ima onih koji istinski pridaju pažnju vlastitoj duši, njenom popravljanju i odgoju, i troši svoje dragocjeno vrjeme u činjenju uzroka koji će je uzdignuti i približiti njenom Gospodaru. Izuzetno malo. Više se brinemo o drugima i njihovim propustima, pratimo svaku riječ koju izuste i svaki postupak kojeg urade. "Kako je mogao reći tako nešto? Kako ga je mogao tako uvrijediti? Kako su se zavadili? Kako je moguće da ne govore međusobno? Zašto zavidi drugima? Zašto me prezire i potcjenjuje? - pitanja su koja postavaljamo sebi i drugima, i to je, naizgled, dobra stvar, meðutim nigdje nema mene, nigdje nema "kako sam mogao", "zar me nije stid da druge savjetujem, a sebe zaboravljam", "kako sam se zavadio sa bratom (sestrom)", "zašto zavidim tome i tome". Upravo zbog toga što smo se posvetili drugima, a zapostavili sebe i svoje mahane, koje kada bi se izmiješale sa morem, zamutile bi ga, imamo ovakvo jadno i žalosno stanje: ne govorimo jedni sa drugima, ogovaramo i prenosimo tuðe riječi, preziremo i zavidimo jedni drugima, optužujemo i potvaramo jedni druge.
Zato je potrebno mnogo raditi na svojoj duši!
Poslanik sallallahu alejhi ve selleme je nakon svakog završenog namaza tri puta proučio istigfar, što je, možemo slobodno reći, velika škola ovome ummetu i podstrek na samoobračun i stalno preispitivanje duše. Nije se zaustavio na tome, nego nas je na samoobračun pozvao i jasnim riječima, kada je rekao: "Pametan (razuman) je onaj ko obračunava svoju dušu i radi za život poslije smrti, a nemoćan i nerazuman je onaj ko svojoj duši ispunjava prohtjeve i samoo činiti na samosavlađivanju  mašta i želi (bez poduzimanja postupaka kojima će ispuniti njegovu maštu i želje).
Kur'an povećava iman vjernicima i zatvara prilaze kojima šejtan ubacuje samoobmanu u njihova srca. Kaže Allah subhanehu ve te'ala za Kur'an: "On je vjernicima uputa i lijek." (Fussilet 44).
U mnogim hadisima i pisanim predajama je ukazano na nepreglednu vrijednost dove. U nekim predajama se ističe da se sudbina ne može promjeniti osim dovom. Međutim, u nastavku ovog priloga ćemo najprije ukazati na sadržaj 186. ajeta druge kur'anske sure Al Beqare:
" A kada te robovi Moji za Mene upitaju, Ja sam, sigurno blizu: odazivam se molbi molitelja kada Me zamoli. Zato neka oni pozivu Mome udovolje i neka vjeruju u mene, da bi bili na pravom putu."
Sama činjenica da ovaj ajet dolazi odmah nakon ajeta kojima je propisan post, dovoljno govori u važnosti dove i traženja oprosta u mjesecu ramazanu.
Svaki čovjek, vjernik ili nevjernik, svjesno ili nesvjesno priznaje kur'ansko načelo da je Bog stvorio čovjeka kao slabića. Onaj ko je slab uvijek treba jačeg da ga zaštiti i pruži mu utočište. Zato je dova nešto što je neodvojivo od ljudskog bića i bez čega bi život jednog muslimana bio nezamisliv.
U hadisima se navodi da je dova vjernikovo oružje, najbolji lijek i neprijatelj belaja i nesreća. Ona tjera nesreću, neutrališe je, sprječava njeno dešavanje i ublažava je kada se desi.
Hakim u svom Mustedreku prenosi od Alije ibn Taliba da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao:» Dova je oružje vjernika, stub vjere i nur nebesa i Zemlje. Ona, u odnosu na nesreću, može imati tri stepena. Prvi: da bude jača od nesreće i da je potisne, drugi: da bude slabija od nesreće pa nesreća u tom slučaja zadesi čovjeka, ali i pored toga dova je ponekad ublažava, i da im snage budu ujednačene i tako neutrališu jedna drugu».
Dova također odbija kader(sudbinu). Prenosi Sevban da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao:» Kader (sudbinu) može spriječiti dova, a produžiti život dobročinstvo. Čovjeku se sigurno umanji nafaka zbog grijeha kojeg počini...»
«Allah se stidi da onome ko je podigao ruke prema Njemu vrati ih praznim.»
Učenjem dove čovjek se spašava od propasti i nesreće. Prenosi Hakim u svom Mustedreku da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao:»Nemojte odustajati od dove, jer sa dovom niko nije propao».
Dova
Rabbenâ ve átinâ mâ ve‘attenâ ‘alâ rusulike ve lâ tuhzinâ jevme-l-kijâmeti inneke lâ tuhlifu-l-mî ‘âd.
"Gospodaru naš, podaj nam ono što si nam obećao po poslanicima Svojim i na Sudnjem danu nas ne osramoti! Ti ćeš, doista, Svoje obećanje ispuniti!"
Rabbenagfir lena ve li ihvanine-llezine sebekuna bil-imani, ve la tedž'al fi kulubina gillen lillezine amenu, Rabbena inneke reufun rahim.
"Gospodaru naš, oprosti nama i braći našoj koja su nas u vjeri pretekla, i ne dopusti da u srcima našim bude imalo zlobe prema vjernicima; Gospodaru naš, Ti si zaista, Dobar i Milostiv."
      Milostivi Allahu, podari nam poštovanje prema našim džamijama i onima koji nas vode na pravi put. Učini da volimo džamiju pa da se radujemo petku i džumi namazu u njemu. Ne daj nam da zaboravljamo svoju islamsku zajednicu.
     
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون. صدق الله العظيم

Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari
                                                                                                                                               Nijaz Salkić