27. feb. 2014

MIMBERA - DESNA STRANA U NAS



الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ. صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين، رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون ...:
قال الله تعالى فى كتابه الكريم :
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
وَمَا كُنتَ تَتْلُو مِن قَبْلِهِ مِن كِتَابٍ وَلَا تَخُطُّهُ بِيَمِينِكَ.
صدق الله العظيم
U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog! 

       ''Hvala Allahu. Njemu se zahvaljujemo, od Njega pomoć i oprost tražimo. Njemu se utječemo od poroka i ružnih djela svojih. Svjedočimo da je samo Allah bog i da je Muhammed Njegov rob i Njegov Poslanik, koga je On uistinu poslao da radosnu vijest donese i da opomene prije nego što nastupi Sudnji čas.

       Dragi brate i poštovana sestro, danas je petak 28. rebiu-l-ahir 1435. ili 28. februar 2014. godine.  Ovo je 17. hutba u novoj godini.

     Prošli petak govorili smo o osobama sa kerametima, o evlijama a danas ćemo o prednosti desne strane.
Uzvišeni Allah u 10. Suri Junus u 62-64. ajetu veli: وَأَمَّا إِن كَانَ مِنْ أَصْحَابِ الْيَمِينِ  A ako bude jedan od onih koji su sa desne strane, /90/   فَسَلَامٌ لَّكَ مِنْ أَصْحَابِ الْيَمِينِ pa, selam tebi od onih s desne sretne! /91/
       Ovo je jedno od stanja u koje ljudi mogu zapasti u vrijeme kada ispuštaju dušu, tako da mogu biti od onih koji su bliski Allahu, dž.š., ili od onih koji su na malo nižem stepenu – sretni.  Kao što se navodi u hadisu El-Berr'a  "Zaista će meleki rahmeta reći: 'O dobra dušo iz dobrog tijela u kojem si ti boravila, iziđi i uputi se udobnostima i užicima i Gospodaru, Koji nije srdit.'" Imam Ahmed navodi od Ukbe ibn Amira el-Džuhenija, koji kaže: "Nakon što je bilo objavljeno Allahovom Poslaniku: , rekao je: 'Učite ovo kada budete na ruku'u', a kada je objavljen ajet: Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: 'Učite ovo kada činite sedždu.'" A Buharija navodi od Ebu-Hurejrea, koji kaže da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Dvije su lahke riječi za izgovor, a teške i vrijedne na vagi, drage Milostivom. To su: "Subhanallahi ve bihamdihi, subhanallahil-azim."

Ezel je vrijeme u kome je zapisano odredenje i pisanje prije stvaranja nebesa i Zemlje na pedeset hiljada godina, kada je Allah, dž.š., stvorio kalem, i to je određenje u Ezelu. Još u Ezelu, kako saznajemo iz hadisa, ljudske duše su razvrstane na desnu i lijevu stranu, na dešnjake i ljevake, na sretne i nesretne. Adem, a.s., bi se – kako Muhammed, a.s., u hadisu o Mi'radžu kazuje – zasmijao kada bi pogledao svoje sinove na desnoj strani, a zaplakao kada bi pogledao one  na lijevoj. Iz navedenog možemo zaključiti da je desna strana bolja od lijeve i da ima prednost. Kada je u pitanju desna ruka i desna strana, u Kur'anu se spominje desna ruka nekih poslanika. Spominje se desna ruka Ibrahima, a.s.,  Musa'a, a.s. i Muhammeda, a.s.

U  Kur'anu se govori da je Musa, a.s., sa svojim narodom stigao na desnu stranu brda Tur, gdje je razgovarao s Allahom i gdje je primio objavu Tevrat. Sve što se kreće i kruži ide udesno, na desnu stranu. Zemlja i druge planete, pri kretanju i kruženju, čine to na desnu stranu. Ljudi su uvidjeli prirodnost desne strane, pa su dosta toga od svojih poslova i potreba prilagodili tome i uveli desno pravilo u saobraćaju.

        Sunnet je  ustati na desnu nogu. Tavaf – obilazak oko Kabe počinje na desnu stranu. Kur'ansko pismo piše se i čita s desna ulijevo, Kur'an se otvara i lista sa desne strane. Selam u namazu se predaje prvo na desnu stranu, a desna ruka u namazu se stavlja preko lijeve. Desna strana safova u namazu ima prednost. Kada su samo dvojica u namazu, muktedija – onaj koji klanja za imamom – staje na desnu stranu. Kada se umrlom klanja dženaza i kada se spušta u mezar, okrene se njegova desna strana tijela prema Kibli. Prilikom uzimanja i davanja, pijenja ili jedenja, desna ruka je ta kojom se te radnje obavljaju.

Treba znati da se neke poslove počinjemo desnom a završavaju lijevom stranom. U džamiju ulazimo desnom a izlazimo lijevom nogom, obuvamo prvo desnu a izuvamo prvo lijeva nogu. U džamiju se ulazi desnom nogom. Kada izlaziš iz džamije, prvo izađi lijevom nogom.

Huzejfe, r. a, prenosi da bi Vjerovjesnik, s.a.v.s., kada bi legao u postelju, stavio desnu ruku ispod obraza i proučio: «Allahumme bismike emutu ve ahja» - «S Tvojim imenom, Allahu, umirem i živim!».

Prilikom spuštanja desnog obraza na dlan desne ruke dešavaju se zanimljivi i čudesni procesi. Naime, naučnici kažu, da se tada dešava niz vibracija, koje pomažu mozgu da se oslobodi raznoraznih štetnih naboja i pritisaka, što opet dovodi do smirenog i odmarajućeg sna u pravom smislu te riječi.

Znanstvenici su došli do saznanja da je spavanje na desnoj strani položaj koji je najbolji i najzdraviji za ljudsko tijelo i duh, obzirom da je lijevo plućno krilo manje od desnog i na taj način tijelo stvara manji pritisak na srce. Također, jetra je u tom položaju stabilna i ne visi, za razliku od slučaja kada je tijelo okrenuto na kontra stranu, dok je želudac tako neopterećen i naslonjen na jetru, što čini lakšu probavu i efikasnije pražnjenje za 2,5 do 4,5 sati. Pogledamo li lijevi bronhi, vidjet ćemo da ovaj položaj tijela čini i pomaže fenomenalnom procesu pražnjenja primarnih bronhija od sekreti, dok se desni primarni bronhi lagano podiže i blago naginje što prouzrokuje lakše čišćenje od sekreti putem trepetljika. Na taj način, osoba koja spava na desnom boku, ima manje vjerovatnoće da oboli od nekih plućnih i bubrežnih bolesti.

Što se jedenja tiče, zapamtimo riječi Muhammeda s.a.v.s.: "Mi smo narod koji ne jede, dok ne ogladni, a i kad jedemo, ne prejedamo se." Za sofrom nudimo jelo i piće, prvo najstarijem po godinama, a onda redom sa desne strane i biti zadnji kao domaćin, koji će je probati, jer je Allahov Poslanik s.a.v.s. rekao: "Stariji pa stariji!" "Redom sa desne strane" / "Onaj ko druge poslužuje, je posljednji." U hadisu Poslanik, a.s., je rekao: „Nemojte jesti lijevom rukom, jer tako šejtan jede, to je šejtanski postupak.“

Praksa Poslanika a.s. je da umrlog nose četvorica ljudi, no ne smeta ako to čine i šestorica ako je umrli previše težak. Lijepo bi bilo da svaki pratilac dženazu ponese najmanje četrdeset koraka, započevši od prednje desne strane a završivši zadnjom lijevom stranom, kao što je to i Poslanik s.a.v.s. preporučio. Mezar treba biti usmjeren tako da desna strana mrtve osobe bude u pravcu Mekke.  Prenosi se od Abdullaha Ibn Amra pružanje prednosti desnoj strani Saffa i mjesta iza imama kao što to bilježi Ibn Ebi Šejbe u svome Musanefu da je rekao: „Najbolje mjesto je iza imama a potom desna strana mesdžida.“

Pri ulasku u zahod zakoračiti lijevom nogom i to nakon što se prouči: “Bismillah! Allahumme inni euzu bike minel-hubsi vel-habaisi.“ (U ime Allaha! Allahu, utječem Ti se od nečisti i prljavštine ili od muških i ženskih džina). Pri obavljanju nužde poštivati kiblu tako što joj se neće okretati ni sprijeda ni leđima nego će se okrenuti tako da mu ona bude s desne ili lijeve strane, osim u slučaju kad je zaklonjen od kible nečim u neposrednoj blizini. Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: “Nemojte se pri obavljanju velike i male nužde okretati prednjom i zadnjom stranom prema kibli.“

Da se očisti lijevom rukom poslije nužde, jer Poslanik, s. a. v.s., kaže: “Neka niko od vas dok mokri desnom rukom ne dodiruje svoj polni organ i neka se poslije nužde ne briše desnom rukom.“ Iz zahoda izlazi desnom nogom, izgovarajući: „Gufraneke“ (Tvoj oprost tražim - Allahu.)

Iz svega kazanog vidimo da je pitanje desne i lijeve strane lijepo i precizno regulisano u našoj vjeri, čime nam uveliko olakšava naše međusobne odnose, postupke i ponašanje. Tako prilikom ulaska u kuću, u određene prostorije ili prijevozno sredstvo, prednost ima onaj koji je s desne strane. Prilikom ulaska u društvo, nakon selama se prvo rukujemo s onima koji su s desne strane. Tu nema prednosti titula, diploma ili položaj pojedinca. Završimo riječima čuvenog El-Gazalija: „Nepokretnost je bliska nepostojanju.“ Jer oprost i radosna vijest su namijenjene onima koji su na putu, onima što žive.

     Dova

      Gospodaru moj, daj da mi desna strana bude prva u dobru na dunjaluku i na ahiretu, daj da mi na Sudnjem danu knjiga djela bude predata u desnu ruku.

     Milostivi Allahu, podari mi poštovanje prema našim džamijama i onima koji nas vode na pravi put. Učini da volim džamiju pa da se radujem petku i džumi namazu u njemu. Ne daj mi da zaboravljam svoju islamsku zajednicu.
ألا إن أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و تعالي في نظم الكلام: و إذا قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون.
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله الرحمن الرحيم: إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ.
[جلوس]
بارك الله لنا و لكم و لسائر المؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
الحمد لله حمد الكاملين. و الصلاة و السلام علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و تكريما لفخامة شأن شرف صفيه. فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته يصلون علي النبي, يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي علي محمد و علي آل محمد, كما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم بارك علي محمد و علي آل محمد, كما باركت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم أصلح أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين.
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون. صدق الله العظيم
Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari, (Doznajemo.com), Kultura ponasanja prilikom  spavanju, dr. Sefik Kurdic, Medzlis Kalesija, tekstovi.

Nijaz Salkić

20. feb. 2014

MIMBERA – EVLIJE



الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ. صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين، رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون ...:
قال الله تعالى فى كتابه الكريم :
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
لَا يَحْزُنُهُمُ الْفَزَعُ الْأَكْبَرُ وَتَتَلَقَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ هَٰذَا يَوْمُكُمُ الَّذِي كُنتُمْ تُوعَدُونَ.
صدق الله العظيم
U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog! 

       ''Hvala Allahu. Njemu se zahvaljujemo, od Njega pomoć i oprost tražimo. Njemu se utječemo od poroka i ružnih djela svojih. Svjedočimo da je samo Allah bog i da je Muhammed Njegov rob i Njegov Poslanik, koga je On uistinu poslao da radosnu vijest donese i da opomene prije nego što nastupi Sudnji čas.

    Dragi brate i poštovana sestro, danas je petak 21. rebiu-l-ahir 1435. ili 21. februar 2014. godine. Ovo je 16. hutba u novoj godini.

     Prošli petak govorili smo o činjenju dobra sebi i drugima, o vaganju i životnom promišljanju. Danas ćemo o sretnicima koji se ne hvale i ističu a poznati su u kao dobri-evlije. O evlijama smo slušali mnogo kazivanja dok smo rasli. Mi smo ih poznavali kao ,dobre' ljude.

Uzvišeni Allah u 10. Suri Junus u 62-64. ajetu veli:
أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ I neka se ničega ne boje i ni za čim neka ne tuguju Allahovi štićenici, الَّذِينَ آمَنُوا وَكَانُوا يَتَّقُونَ oni koji budu vjerovali i koji se budu Allaha bojali, لَهُمُ الْبُشْرَىٰ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآخِرَةِ  za njih su dobre vijesti i na ovome i na onome svijetu  لَا تَبْدِيلَ لِكَلِمَاتِ اللَّهِ Allahove riječi niko ne može izmijeniti  ذَٰلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ  to će, zaista, velik uspjeh biti.
     Uzvišeni kaže da su Njegovi štićenici oni koji vjeruju i dosljedno se pridržavaju Allahovih odredbi, kako ih je On objasnio. I ko god se bude tih propisa pridržavao i bogobojazan bio biće Allahov štićenik. El-Bezzar prenosi od Ibn-Abbasa,  da je jedan čovjek upitao Allahovog Poslanika, s.a.v.s.:  ″Ko su Allahovi štićenici?″, a Poslanik, s.a.v.s., odgovorio je: ″Oni koji - kada  se vide - kod čovjeka izazovu sjećanje na Allaha.″

    Ibn-Džerir prenosi od Ebu- Hurejrea, r.a., koji kaže da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Među Allahovim robovima nalaze se i oni kojima zavide Allahovi poslanici i šehidi." "Ko su ti, Allahov Poslaniče", rekoše prisutni, ″kako bismo ih više voljeli?″ A on odgovori: "To su ljudi koji se vole u ime Allaha, bez materijalne koristi i rodbinskih veza. Njihova lica će biti kao svjetlo na svijetlećim postoljima. Oni neće strahovati kada svi drugi budu strahovali, niti će tugovati kada svi drugi budu tugovali." Zatim je Allahov Poslanik, s.a.v.s., proučio  ajet: "I neka se ničega ne boje i ni za čim neka ne tuguju Allahovi štićenici."

    Imam Ahmed prenosi predanje od Ubade ibn Samita, da je on pitao Allahovog Poslanika, s.a.v.s.: ″Šta znače Allahove riječi: ′Za njih su dobre vijesti i na ovom i na onom svijetu ′″ , na što mu je Allahov Poslanik, s.a.v.s., odgovorio: ″Pitao si me ono što me nije niko od moga ummeta upitao″ - ili je rekao: niko prije tebe; ″To su dobri snovi koje čovjek vidi, ili mu se takvi prikažu.″ Ibn- Džerir navodi predanje od Ummi-Kurejz  el-Ka'bije, da je čula Allahovog Poslanika, s.a.v.s., kako kaže: "Prestalo je poslanstvo a ostale su dobre vijesti."

    Prenosi Imam Ahmed od Abdullaha ibn Samita, a ovaj od Ebu-Zerra, da je on rekao: "Šta, Allahov Poslaniče, kad čovjek uradi neko dobro djelo pa mu se ljudi za to zahvale i pohvale ga?″, na što je Božiji Poslanik odgovorio: "To su vjernikove ovosvjetske dobre vijesti."

     U hadisu koji navodi El-Berra, r.a., kaže se: "Kada vjerniku dođe trenutak smrti, dođu mu meleki bijelih lica i u bijeloj odjeći i kažu: ′Izađi, dobra dušo u udobnost i odmor, miomiris i opskrbu, i Gospodaru, Koji na te nije ljut′, pa će duša izaći iz njegovih usta kao kap vode iz posude za vodu." Što se pak tiče "dobrih vijesti" (bušra) na ahiretu, Allah Uzvišeni kaže: ….′Evo ovo je vaš dan, vama obećan′"(21:103). "Allahove riječi ne može niko izmijeniti", "To će, zaista, veliki uspjeh biti."

     Ebu Hurejre r.a. priča da je Allahov Poslanik s.a.v.s. rekao da Allah s.v.t.a. veli: "Ko bude neprijatelj jednom Mom robu, koga sam Ja odabrao i koji je Meni blizu (evlija), Ja ću tome čovjeku navijestiti rat. Ničim se Moj rob ne može Meni više približiti nego onim čime sam ga Ja zadužio. Moj se rob Meni postepeno približava vršenjem dobrovoljnog ibadeta (nafile) pa ga Ja zavolim. A kada ga zavolim, njegova ljubav prema Meni preovlada,pa njegov sluh, kojim sluša bude samo radi Mene; ruka njegova kojom prihvaća samo radi Mene radi;noga njegova kojom ide, ide samo radi Mene.Ovakav čovjek ako od Mene nešto zatraži, Ja mu udovoljim, a ako se Meni utječe, Ja ga zaštitim." (Sahihul Buhari)

      Ovaj hadis govori o ljudima, koje Allah s.v.t.a. voli, koji su Njegovom zadovoljstvu blizu. Oni se zovu velijima ili kako se kod nas kaže evlijama. Evlije Allah štiti i ko bi se prema njima neprijateljski odnosio izazvao bi Allahovu srdžbu prema sebi i Allah mu nagovještava rat, od koga se čovjek ne može spasiti. Često se pitamo, ko je evlija? Evlija je svaki pobožan i bogobojazan musliman. Nije uvjet da čovjek po zraku leti ili po moru ide ili kakvo drugo nadnaravno djelo vrši, pa da se zove evlijom. Istina, Allah s.v.t.a. nekim Svojim evlijama katkada dadne i neka nadnaravna djela, koja se zovu kerametima, ali to uvijek ne mora niti. Najbolja stvar kojom se čovjek može približiti Allahovom zadovoljstvu je vršenje glavnih vjerskih dužnosti. U predajama je spomenut evlija Uvejs el-Kareni iz Jemena o kome je Poslanik govorio da ,ko ga od vas sretne neka zatraži od njega da mu čini istigfar'!

      Dakle, vršiti farzove, a čuvati se harama. Čovjek koji ovom udovolji je pravi evlija; ne udovoljava li, ne može ni u kom slučaju biti Allahu s.v.t.a., blizu, makar se on tako i prikazivao. Čovjek koji redovito ne klanja namaz ili npr. opojna pića pije, nije ni dobar musliman, a ne kamoli da bude Allahu s.v.t.a. mio ili evlija. Farzovi su temelj svim ostalim ibadetima (nafilama), isto kao što je iman temelj farzovima. Bez imana farzovi ne vrijede, bez farzova nafila ne vrijedi. Evlija se ne poznaje po izderanim i zakrpljenim haljinama niti po raščupanoj kosi, niti po tome što se bodežima bode ili na sablju skače.
Ko to radi,a uz to još i pijuca, ili od gledalačke publike prima darove, dobrovoljne priloge i slično, to su u većini slučajeva samo šejtanske evlije, od kojih se treba kloniti.

      Poslije farzova, Allahu s.v.t.a. se čovjek približava nafilama i drugim ibadetima  koji nisu farz. Čovjek koji farzove tajno vrši, a onda se preda ostalom ibadetu, postaje Allahu s.v.t.a. sasvim mio i u njega ljubav prema Allahu s.v.t.a. sasvim preovlada i kao takva vlada i raspolaže njegovim tijelom. On se u tome stanju naslađuje samo onim, što Uzvišeni Allah voli. Njegov sluh, vid, ruke i noge, sve to, samo ono što Allah s.v.t.a. voli rade. Molba ovakvih ljudi kod Allaha je uslišana; što od Allaha zatraže. Allah im daje i spašava ih od svake muke i nesreće kad oni Allaha zamole. Eto, to su prave Allahove evlije i pravi dobri muslimani. Allahu, Ti nas ovome putu naputi!

       Dova

        Gospodaru moj, učini da umrem, a da si Ti zadovoljan sa mnom i učini da budem proživljen, a da si Ti zadovoljan sa mnom, i daruj mi od Sebe snagu koja će mi pomoći.

   Milostivi Allahu, podari mi poštovanje prema našim džamijama i onima koji nas vode na pravi put. Učini da volim džamiju pa da se radujem petku i džumi namazu u njemu. Ne daj mi da zaboravljam svoju islamsku zajednicu.
ألا إن أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و تعالي في نظم الكلام: و إذا قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون.
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله الرحمن الرحيم: إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ.
[جلوس]
بارك الله لنا و لكم و لسائر المؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
الحمد لله حمد الكاملين. و الصلاة و السلام علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و تكريما لفخامة شأن شرف صفيه. فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته يصلون علي النبي, يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي علي محمد و علي آل محمد, كما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم بارك علي محمد و علي آل محمد, كما باركت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم أصلح أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين.
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون. صدق الله العظيم
Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari, Mehmed ef. Handžić, Es Sunne.

                                                                                                                                                  Nijaz Salkić