25. apr. 2014

MIMBERA - ULJEPŠAVANJE DJELA



الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ. صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين، رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون ...:
قال الله تعالى فى كتابه الكريم :
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
هَلْ جَزَاءُ الْإِحْسَانِ إِلَّا الْإِحْسَانُ.
صدق الله العظيم
U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog! 

       Hvala Allahu, dž.š., Gospodaru svih svjetova. Neka su salavat i selam na Poslanika Muhammeda, a.s., i njegovu časnu porodicu.

     Dragi brate i poštovana sestro, danas je petak 25. džumadel-uhra 1435. ili 25. april 2014. godine. Ovo je 25. hutba u novoj godini.

    Prošli petak govorismo o suodnosu kiše i zemlje pobožnosti i sedždi, danas ćemo o uljepšavanju djela. 

      Život počinjemo uljepšavanjem. Kada se rodimo roditelji nas umotaju u bjelinu dječije odjeće. Pokazuju nas s ponosom i uljepšavaju kupanjem, mirisima i svakojako i svako na svoj način. Odrastao čovjek ne uljepšava samo sebe već i mjesto gdje boravi, odakle polazi i gdje se vraća. Za sve što vidimo, čujemo i znamo jedino je zaslužan Uzvišeni Allah. On Jedini je odredio i uredio svaku vrstu uljepšavanja. Mi volimo uljepšavanje. Znajmo da ćemo od jednog imati koristi a od nekih uljepšavanja grijeh. Uzvišeni Allah u 10. suri Junus, u 26. ajetu kazuje o onima koji za svoje uljepšavanje koriste dobrotu:
لِّلَّذِينَ أَحْسَنُوا الْحُسْنَىٰ وَزِيَادَةٌ ۖ وَلَا يَرْهَقُ وُجُوهَهُمْ قَتَرٌ وَلَا ذِلَّةٌ ۚ أُولَٰئِكَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ
One koji čine dobra djela čeka nagrada, i više od toga! Lica njihova neće tama i sjeta prekrivati; oni će stanovnici Dženneta biti, u njemu će vječno boraviti.

     Draga braćo, baš kao što je Poslanik s.a.v.s. poslan kao milost svjetovima, tako bismo i mi trebali biti milost za one koji žive oko nas i sa kojima smo u kontaktu. Služeći drugima i pomažući im, pronaći ćemo našeg Gospodara, Njegovom milošću. Jedan od puteva ka Njemu jeste širenje mira i uljepšavanje svijeta oko nas. Najbliži put je pomaganje drugima, hodeći tom stazom  pomažemo i  samima sebi.

    Uzvišeni ističe da onome koji bude uljepšavao djela na dunjaluku, uz vjerovanje i činjenje dobrih djela, slijedi lijepa  nagrada na budućem svijetu, kao što su riječi Uzvišenog: ″ Zar nagrada za dobro učinjeno djelo može biti nešto drugo do dobro? ″ (55:60)

    Prenosi Abdullah ibn Mes’ud, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallahu alejhi ve sellem, rekao:

“Neće ući u Džennet onaj u čijem srcu bude koliko i trun oholosti.” Na to neki čovjek reče Poslaniku, sallahu alejhi ve sellem: “Zaista, čovjek voli da mu njegova odjeća i obuća budu lijepi.” Kaže Poslanik, sallahu alejhi ve sellem: “Allah je lijep i voli ljepotu, oholost je odbijanje istine i potcjenjivanje ljudi.“

     Međutim, nije od oholosti lično uljepšavanje i sređivanje. Ono je pohvalno u islamu, po prirodi lijepo i u njemu je ispoljavanje Allahovih blagodati koje je podario robu. Zaista, Allah voli da gleda trag Svoje blagodati na Svom robu. A ujedno, uljepšavanje se podudara sa onim što Uzvišeni Allah voli, jer Allah je lijep i voli ljepotu.

     Ipak uljepšavanje djela čiji nijet je rijaluk-pretvaranje ,nije od posla vjernika. Od Mahmud ibn-Lebida prenosi se da je Poslanik s.a.v.s  rekao: “Najviše čega se bojim za vas je mali širk” upitali su ga: “A šta je to mali širk?” “Rija’ – pretvaranje”. Kad Allah bude nagrađivao ljude za njihova djela reći će: “Idite onima radi kojih ste radili ova djela na dunjaluku. Pogledajte da li će vas oni nagraditi za njih. 

    Od Ebu Seida el Hudrija a on od Poslanika s.a.v.s. prenosi se da je rekao: “Hoćete li da vas obavjestim čega se najviše bojim za vas i od samog lažnog Mesije?” “Hoćemo Poslaniče”. On reče: “To je mali (skriveni) širk. Čovek kad klanja i uljepša svoj namaz gleda da što bolje klanja kada zna da ga ljudi gledaju.  287                                                     

    Uzvišeni Allah voli da uljepšava. Uzvišeni Allah svaki dan uljepšava Džennet govoreći: “Nadati se da Moji dobri robovi odbace od sebe nedaće i tegobe, i usmjere se prema tebi”.

    Šejtan uljepšava puteve prema grijehu i zlu, jer je šejtan uistinu zakleti neprijatelj čovjeka koji mu pravi spletke od momenta njegova rođenja pa sve do smrti. Zar uljepšavanje nepokornosti i labav odnos do (ne)klanjanje Uzvišenom Allahu nije raširena pojava. Zar reklamiranje alkohola, bluda i neučinkovuta borba protiv droge i svih vrsta opijata nije šejtanska kampanja da se zlo širi i razvija.

Putevi uljepšavanja u dobru su raznovrsni, to vidimo iz poslanikova života i njegovih savjeta i izreka:

    Od Ebu Umame, r.a., prenosi se da je Allahov Poslanik, a.s., rekao: ''Ko ostavi raspravu, makar bio u pravu, ja mu garantiram dvorac na perivoju Dženneta. Ko ostavi laž, čak i kada se šali, ja mu garantiram dvorac u središtu  Dženneta. A ko popravi svoje ponašanje, ja mu garantiram dvorac u najvišem dijelu Dženneta''

    Od Ummu Habibe, r.a., prenosi se da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: ''Ko u noći i danu klanja dvanaest rekata (sunneta), bit će mu sagrađena kuća u Džennetu: četiri rekata prije podne-namaza i dva poslije, dva rekata poslije akšama, dva poslije jacije i dva prije sabaha.'' (Muslim, br. 728, i sabirači Sunena)

   Prenosi Aiša, r.a., da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: ''Ko popuni prazninu (u saffu), Allah mu sagradi kuću u Džennetu i podigne ga za jedan stepen.''

   Mudra hikaja nas podučava da se neki vladar teško razbolio i niko od ljekara nije znao dijagnozu, a samim time nije mogao odrediti ni terapiju. Nakon nekog vremena na vladarev dvorac dolazi mudrac, koji kaže vladaru da će ozdraviti kada obuče košulju sretnog čovjeka. Vladar odmah posla svoje ljude da što prije pronađu sretnog čovjeka i od njega donesu košulju. Vladarevi ljudi su išli gradom od čovjeka do čovjeka, tražeći sretnog među njima. Prvo su započeli sa bogatijim dijelom grada, u nadi da su tamo sretni ljudi. Međutim, među bogatim koji su naizgled imali sve što im srce poželi, nisu našli niti jednog sretnog čovjeka, jer koliko god da su imali, htjeli su više. Potragu su nastavili u ostatku grada, a potom i okolnim selima, ali bez uspjeha. Gdje god da su došli i koga god su pitali, nisu našli nikoga ko je potpuno sretan. Nakon duge potrage vladarevi ljudi se vraćaju na Dvorac, noseći žalosne vijesti. Međutim, vladar se nije htio predati tako lahko, pa svoje ljude posla u susjednu zemlju. Obišli su gradove i sela, planine i doline, ali bez uspjeha. Umorni i iscrpljeni, na izmaku snage, odluče obustaviti potragu. Sjeli su na proplanak kako bi prikupili snagu za povratak kući. A onda su vidjeli čobana koji pred sobom tjera stado i pjevuši. Ustade jedan od njih i upita čobana: „Jesi li ti sretan čovjek?" Čoban mu radosno odgovori: „Jesam." prisutni ga u čudu pogledaše i povikaše: „Da li bi nam prodao svoju košulju?" Čoban odgovori: „Bih, ali ja nemam košulju.''

       Dova

     Allahu moj, ja sam Tvoj rob i sin Tvoga roba i robinje, moja sudbina je u Tvojim rukama i podložna Tvojoj mudrosti. Pravedan si sudac. Molim Te svim Tvojim imenima, kojima Si Se nazvao, ili objavio u Svojoj Knjizi, ili podučio imenima nekog od Svojih robova, ili ga ostavio tajnim i skrivenim od Svojih robova, da Kur'an učiniš proljećem moga srca, nurom mojih prsa, glačalom moje brige i onim što će otjerati moju tugu i potištenost.

   Milostivi Allahu, podari mi poštovanje prema našim džamijama i onima koji nas vode na pravi put. Učini da volim džamiju pa da se radujem petku i džumi namazu u njemu. Ne daj mi da zaboravljam svoju islamsku zajednicu.
 
ألا إن أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و تعالي في نظم الكلام: و إذا قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون.
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله الرحمن الرحيم: إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ.
[جلوس]
بارك الله لنا و لكم و لسائر المؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
الحمد لله حمد الكاملين. و الصلاة و السلام علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و تكريما لفخامة شأن شرف صفيه. فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته يصلون علي النبي, يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي علي محمد و علي آل محمد, كما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم بارك علي محمد و علي آل محمد, كما باركت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم أصلح أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين.
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون. صدق الله العظيم

Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari, Alem ef. Crnkic, Ramazan mjesec solidarnosti,

17. apr. 2014

MIMBERA - SUODNOS KIŠE I ZEMLJE



الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ. صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين، رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون ...:
قال الله تعالى فى كتابه الكريم :
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَىٰ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَلَٰكِن كَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُم بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ.
صدق الله العظيم
U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog! 

       Hvala Allahu, dž.š., Gospodaru svih svjetova. Neka su salavat i selam na Poslanika Muhammeda, a.s., i njegovu časnu porodicu.

     Dragi brate i poštovana sestro, danas je petak 18. džumadel-uhra 1435. ili 18. april 2014. godine. Ovo je 24. hutba u novoj godini.

     Prošli petak govorismo o pobožnosti, sedždi i plaču poslije sedžde a danas ćemo o suodnosu kiše i zemlje. 

          Uputa i znanje je sijajući dragulj. Poslanik poredi upućena i neupućena čovjeka  sa plodnim i neplodnim predjelima zemlje. Čovjeku s neba dolazi blagodat objave, blagodat riječi Božije, koja kad na plodno tlo, na bogobojazno srce padne, daje plod. Plod je čovjek koji uči, zna i znanje živi. Plod je upućen čovjek koji živeći vjeru koristi drugima i tako prema Poslanikovoj riječi i kriterijima, sebe čini najboljim, jer su najbolji oni koji drugima koriste.
Uzvišeni Allah kaže u 22. suri El - Hadž / Hadž, u 63. ajetu upozorava:
أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَتُصْبِحُ الْأَرْضُ مُخْضَرَّةً ۗ إِنَّ اللَّهَ لَطِيفٌ خَبِيرٌ
"Zar ne vidiš da Allah s neba spušta kišu od koje zemlja zazeleni? - Allah je zaista dobar i sveznajući." /63/

Ima, ljudi kaže Poslanik, poput zemlje koja zadržava vodu a ne koristi je, posjeduju znanje a sami se njime ne koriste, ne žive ga. Oni su, kaže Poslanik, poput svijeće koja drugima svijetli a sama gori. Puno nas je ,načitanih', znamo puno o vjeri. Teško ćeš među nama naći nekog ko ne zna šta je haram a šta halal, ali to znanje o tome šta je dozvoljeno i zabranjeno, ne upotrebljavamo. Znanje bez djela je poput vode koju zemlja ne upije, zemlja se njome ne koristi.

Tirmizi bilježi od Poslanika s.a.v.s.: „Kada je Allah stvorio zemlju, brdima i planinama ju je ojačao. Meleke začudi snaga i čvrstina zemlje pa rekoše: 'Gospodaru, jesi li stvorio išta jače od zemlje'? Reče: 'Jesam, željezo'. Rekoše: 'Jesi li stvorio išta jače od željeza'? Reče: 'Jesam, vatru'. Rekoše: 'Jesi li stvorio išta jače od vatre'? Reče: 'Jesam, vodu'. Rekoše: 'Jesi li stvorio išta jače od vode'? Reče: 'Jesam, vjetar'. Rekoše: 'Jesi li stvorio išta jače od vjetra'? Reče: 'Jesam, čovjeka, kad dijeli tako da lijeva ne zna šta daje desna“. /Tirmizi/.

       Kada se čovjek ogluši o Allahovu naredbu: “Ne remetite red na Zemlji!”, i počne se igrati Gospodara ,praveći red', Allah dadne da nastupi nered. Tada vidimo kako blagodati postaju kaznom. Tada blagorodna kiša postane opasnost i prijetnja a vjetar koji na vrućini zna osvježavati i milovati, izobliči se u uništavajući orkan. Iščekivana nada zamijeni strah, a veselje zamijeni užas i beznađe.

     Voda je u biti blagotvorna i životna tekućina. U hadisu Poslanik s.a.v.s. upozorava na poplave: “Neće nastupiti Sudnji dan dok ne bude padala iz nebesa kiša koju neće izdržati kuće u gradovima. Izdržat će samo beduinski šatori.” (Ahmed)

“Neće nastupiti Sudnji dan dok ljudima ne bude padala kiša, a da iz zemlje ništa ne rađa.” (Ahmed)

     Znamo da  je Allahov Poslanik s.a.v.s. je  činio dove poslije kojih se kiša blagodarno spustila, da li mi danas činimo kišne dove, ako ih činimo, zašto nam se dova ne prima?

Upitali su Ibrahima ibn Edhema o Allahovim riječima: “Mi dovimo, ali nam se dove ne uslišavaju, pa je odgovorio: “Zamrla su vaša srca od deset stvari:

1. spoznali ste Allaha, ali ne izvršavate dužnosti prema Njemu,
2. čitate Allahovu knjigu, ali ne radite po njenim uputama,
3. tvrdite da vam je šejtan neprijatelj, ali ste ga uzeli za prijatelja,
4. govorite da volite Poslanika, a napustili ste njegov put,
5. tvrdite da volite  Džennet, ali ne činite djela koja vode u njega,
6. tvrdite da strahujete od vatre Džehennema, ali ne odustajete od grijeha,
7. tvrdite da je smrt istina, ali se ne pripremate za nju,
8. zabavili ste se nedostacima drugih, a svoje ne ispitujete,
9. jedete nafaku koju vam je Allah dao, ali Mu se ne zahvaljujete,
10. ukopajete vaše mrtve, ali iz tog ne uzimate pouku.“

Sveznajući Stvoritelj veli:
لَّهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ ۗ وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ
"Njegovo je ono što je na nebesima i ono što je na Zemlji? Allah, doista nije ni o kome ovisan, i On je jedini hvale dostojan!" /64/

      Kiša je nimet i blagodat koja oživljava žednu zemlju i pokreće život, gledajući je u prenesenom značenju,  kiša  je (objava-vjera) koju je spuštao Jedan i Jedini ljudima, ljudi su je različito doživljavali. Neki s objavom (vjerom) postaju slatki, neki gorki, neki kiseli, neki narastu, neki postanu manjkavi, a neki i stradaju. Neki je prihvate i shvate. Uzmu je za svoj životni program i onda ustraju u tome, stabilni su i ponosno koračaju. Ima ih koji je prihvate, a onda odmah klonu. A ima i onih koji je odmah odbiju. No, to je volja Uzvišenog.

      Padanje-spuštanje kiše ima svoje razloge o kojima govore Kuran i sunnet. Između ostalog, u te razloge spada i slijedeće: 1. Mnoštvo onih koji su bogobojazni i Allahu pokorni, jer bogobojaznost vodi ka svakoj vrsti dobra. 2. Ustrajno upućivanje dove Uzvišenom Allahu. 3. Usrdno i iskreno činjenje istigfara, odnosno traženje oprosta od Allaha. Pored ovih, u uzroke padanja-spuštanja kiše spada i iskreno pokajanje...


     Dova

      Uzvišeni Bože, učini nas iskrenim vjernicima a time i snažnim da se neredu suprotstavimo i u pokornosti Tebi živimo. Amin!

     Milostivi Allahu, podari mi poštovanje prema našim džamijama i onima koji nas vode na pravi put. Učini da volim džamiju pa da se radujem petku i džumi namazu u njemu. Ne daj mi da zaboravljam svoju islamsku zajednicu.
 
ألا إن أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و تعالي في نظم الكلام: و إذا قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون.
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله الرحمن الرحيم: إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ.
[جلوس]
بارك الله لنا و لكم و لسائر المؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
الحمد لله حمد الكاملين. و الصلاة و السلام علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و تكريما لفخامة شأن شرف صفيه. فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته يصلون علي النبي, يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي علي محمد و علي آل محمد, كما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم بارك علي محمد و علي آل محمد, كما باركت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم أصلح أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين.
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون. صدق الله العظيم

Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari, U vjeri je snaga, Izet ef. Čamdžić, Razolikost judskih karaktera, Halil ef. Makić