30. okt. 2015

MIMBERA - KAKO JE PROPISAN NAMAZ



الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ. صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين، رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون ...:
قال الله تعالى فى كتابه الكريم :
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ [١٧:١]
صدق الله العظيم
    U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog! 

  Hvala Allahu, Gospodaru svih svjetova i neka je Allahov blagoslov i Njegov mir na najodabranijeg poslanika Muhammeda a.s.

  Dragi brate i poštovana sestro, danas je petak 17. muharem 1437., ili 30. oktobar 2015. godine. Ovo je 3. hutba u novoj godini. Prošli petak imasmo temu, ,Nova moda, izlazak iz džamije poslije farz namaza', a današnja je, ,Kako je propisan namaz.'

  Kaže Allah Uzvišeni:

 "Neka je slavljen onaj koji je svog roba u jednom dijelu noći preveo iz Mesdžidul-Harama u Mesdžidul-Aksa čiju smo okolinu blagoslovili kako bismo mu pokazali neka znamenja naša, zaista je On Onaj koji sve čuje i sve vidi." (El-Isra',1)

 Namaz je najvažnije insansko djelovanje i pokazivanje životnosti. Provedeno vrijeme u namazu su zvjezdani trenuci u sićušnog čovjeka koji se sa majuhne svemirske tačke zvane planeta Zemlja, svakodnevno javlja svome Stvoritelju i traži koordinate. Zamislite vozača koji se nađe u gustom prometu neke metropole bez navigacije a mora obaviti neki važan posao, bez vodiča i navigacije neće izvršiti zadatak, izgubiće se u vremenu i prostoru, i ostaće bez posla i budućnosti. Tako je sa svakim čovjekom koji neće da ima komunikaciju sa svojim Stvoriteljem, koji  neće da klanja.

Kako je počelo klanjanje namaza u današnjem obliku?

Ibni-Abbas kaže da mu je Ebu-Sufjan pričao o razgovoru sa Heraklom kome je rekao: “…Naređuje nam” – mišljaše na Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem – “namaz, iskrenost i izbjegavanje svakog zla i poroka.

 Pričao nam je Jahja b. Bukejr, njemu Lejs prenoseći od Junusa, ovaj od Ibni-Šihaba, on od Enesa b. Malika da je Ebu-Zerr pričao kako je Allahov    Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:

 -Dok sam bio još u Mekki, respuknuo je strop sobe, spustio se džibril, otvorio mi prsa, iprao ih zemzem-vodom, donio zlatan lavor napunjen mudrošću i vjerovanjem (imanom) i to sasuo u moja prsa, zatim ih zatvorio, zeo me za ruku i uzdigao do ovozemnog neba, Džibril reče čuvaru neba: “Otvori !”

-Ko je to?- upita (čuvar).

-Džibril!- odgovori on.

-Ima li još neko s tobom?- upita (čuvar).

-Da- kazao je Džibril-sa mnom je Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem.

-Zar je poslato po njega?!- upitao je (čuvar).

-Da -odgovori (Džibril).

  Pošto je otvorio, uzdigli smo se do ovozemnog neba, kad tamo sjedi jedan čovjek a s desne mu i lijeve strane (mnoge) prilike (siluete): kad pogleda prema svojoj desnoj strani, nasmije se, a kada pogleda prema svojoj lijevoj zaplače.

-Dobro došao, dobri Vjerovjesniče i dobri sine

-rekao je.

-Ko je to?- upitao sam Džibrila.

-To je Adem (pejgamber)- odgovori on – a sve prilike sa njegove desne i lijeve strane su duše njegovih sinova; oni s desne strane su stanovnici Dženneta, a one mase na lijevoj strani su stanovnici vatri, pa kada pogleda na desnu stranu nasmije se, a kada pogleda na lijevu zaplače.

Kada me je Džibril uzdigao do drugog neba, rekao je njegovu čuvaru: “Otvori!” Njegov čuvar upita za isto ono što i onaj prvi i potom otvori.

 Enes je kazao da je (Ebu-Zerr) spomenuo, da je Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, na nebesima našao: Adema, Idrisa, Musaa, Isaa i Ibrahima, neka je na njih sve Allahov blagoslov, a nije precizirao kakvi su im položaji, osim što je spomenuo da je našao Adema na najbližem nebu, a Ibrahima na šestom.
  Kada je Džibril proveo Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, pokraj Idrisa, on ga je kaže Enes, pozdravio riječima: “Dobro došao, dobri Vjerovjesniče i

dobri brate!”

-Ko je to?- upitao sam.

-To je Idris- odgovorio je (Džibril).

Kasnije sam prošao pored Musaa, alejhi iselam, pa mi i on reče: “Dobro došao, dobri Vjerovjsniče i dobri brate!”

-Ko je to?- upitao sam.

-To je Musaa- reče (Džibril).

-Potom sam prošao Pored Isaa, a on mi reče:

-Dobro došao, dobri dobri brate i dobri Vjerovjesniče!

-Ko je to?- upitao sam.

-To je Isaa- odgovori (Džibril).

Zatim sam prošao pokraj Ibrahima, a on mi reče:

-Dobro došao, dobri Vjerovjesniče i dobri sine!

-Ko je to? Upitao sam.

-To je Ibrahim, alejhi iselam.

 Ibni-Šihan kaže da ga je obavijestio Ibni-Hamza, da Ibni-Abbas i Ebu-Habbe Ensari govorahu, da je Vjrovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Džibril me je vodio i dalje dok se nisam popeo na plato u kome sam čuo škripu pera.”

Ibni-Hamta i Enes b. Malik izjavljuju da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, još rekao: Allah je mojim sljedbenicima odredio dnevno pedeset namaza. Ja sam se s tim povratio i kada sam naišao pokraj Musaa, on mi reče: “Šta ti je Allah odredio za tvoje sljedbenike?”

-Odredio je 50 namaza- odgovorio sa.

-Vrati se svome Gospodaru!- reče Musaa- jer tvoji sljedbenici neće moći to izdržati.

  Potom sam se vratio i Allah je smanjio jedan dio.

  Potom sam se vratio do Musaa i rekao: “Smanjio mi je jedan dio.”

-Vrati se opet svome Allhu”- rekao je on- jer tvoji sljedbenici neće moći to snositi.

Vratio sam se (Allahu) i on mi je snizio opet jedan dio. Potom se vratim njemu (Musau), a on mi reče: “Vrati se svome Gospodaru, pošto tvoji sljedbenici neće moći to snositi!”

  Tada sam Mu se vratio i On mi reče: “Njih je pet, a računa se pedeset, jer se riječ kod mene ne mijenja.” Potom sam se vratio Musau, a on mi reče: “Povrati se opet svome Gospodaru!”, a ja sam mu odgovorio: “Stidim se svoga Gospodara.” Zatim me Džibril povede dalje dok me nije doveo do Sidretul-Muntehaa koga su bile prekrile raznovrsne boje da i ne znam kakve vrste. Iza toga uveden sam u Džennet, kad u njemu kupole od besera, a zemlja mošus.”

  Glede namaza u gore navedenoj naredbi, ako bi uzeli da svaki namaz koji sada imamo pomnožimo sa deset bili bi dužni da obavimo 170 rekata i to samo farzova tj., 20 rekata sabaha, 40 rekata podne, 40 rekata ikindije, 30 rekata akšama i 40 rekata jacije.

 Dova                               

 Molim Allaha da nam omili pokornost, činjenje dobrih djela i da u namazima nalazimo smirenost i radost naših očiju. Amin.

 Milostivi Allahu, podari nam poštovanje prema našim džamijama i onima koji nas vode na pravi put. Učini da volimo džamiju pa da se radujemo petku i džumi namazu u njemu. Ne daj nam da zaboravljamo svoju islamsku zajednicu. Amin!

ألا إن أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و تعالي في نظم الكلام: و إذا قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون.
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله الرحمن الرحيم: إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ.
[جلوس]
بارك الله لنا و لكم و لسائر المؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
الحمد لله حمد الكاملين. و الصلاة و السلام علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و تكريما لفخامة شأن شرف صفيه. فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته يصلون علي النبي, يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي علي محمد و علي آل محمد, كما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم بارك علي محمد و علي آل محمد, كما باركت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم أصلح أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين.
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون.
صدق الله العظيم

Nijaz Salkić

Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari.

27. okt. 2015

JESEN OKO NAS, JESEN U NAMA


Nijaz Salkić  


  
Volim lišće proljetno i lišće jesensko. Proljetno zbog zelenila a jesensko zbog spektra šarenila  svih vrsta opadajućeg lišća. Iskoristih današnji  dan za šetnju obližnjom šumicom. Bilo je sunca ali su šetači ipak obukli toplu odjeću. 



Idila jesenska se zavukla u svaki kutak prirode. Umorno drveće je na godišnjem odmoru koji će trajati narednih  5 mjeseci.  Svakodnevno se vjetar trudi da sa grana skine tešku lišćavu odjeću. Vjeverice popunjavaju zalihe hrane za dugu i tešku nastupajuću zimu. 
 

Teško čistačima ulica. Kud god kreneš lišće prekrilo asfalt, popadalo po kanalima i dvorištima škola i ustanova.  Šumski putevi su razgaženi od traktora koji  uveliko voze drva za furune u domaćinstvima. Drva su ove godine skuplja nego lani.


Svaka nova jesen budi  u čovjeku različite osjećaje. Omladina svake jeseni proba obući novu odjeću i po mogućnosti da je u trendu i da je odjeća poznate marke. Stariji u jeseni vide svoju jesen koja neumoljivo dolazi. Sijede kose i umorne oči govore bolje od svakog rodnog lista.

Upamet!

23. okt. 2015

MIMBERA - NOVA MODA, PRIJEVREMENI IZLAZAK IZ DŽAMIJE

الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ. صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين، رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون ...:
قال الله تعالى فى كتابه الكريم :
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنكُمْ ۖ [٤:٥٩]
صدق الله العظيم
    U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog! 
   Hvala Allahu, Gospodaru svih svjetova i neka je Allahov blagoslov i Njegov mir na najodabranijeg poslanika Muhammeda a.s.
   Dragi brate i poštovana sestro, danas je petak 10. muharem 1437., ili 23. oktobar 2015. godine. Ovo je 2. hutba u novoj godini. Prošli petak imasmo temu, ,Vlastito produhovljavanje', a današnja je, ,Nova moda, izlazak iz džamije poslije farz namaza'.
  Allah dž.š., kaže: „O vjernici, pokoravajte se Allahu i pokoravajte se Poslaniku i vašim predpostavljenim…. (En-Nisa', 59.)
   Džuma namaz je za muslimane na Balkanu bila ime i pojam u koji se ne dira.  Muslimani su se radovali petku i živjeli za taj dan, posebno se pripremali, kupali se, baška dotjerivli i oblačili posebnu odjeću. Džuma je bila posjećena koliko je bila posjećena od onih koji su istinski voljeli džemat i džamiju. O džumi i hutbi se pričalo 7 dana prije i 7 dana poslije džume. U zadnjih 20 godina desile su se promjene glede poimanja namaza, džume i džemata. Danas su džamije posjećenije a i struktura džemata se vidno promijenila. Međutim, ono što zabrinjava je pojava svojevoljnog i individualnog tumačenja vjere i vjerskih propisa po pitanju  dolaska i izlaska iz džamije a naročito poslije klanjanja džumanskog farza.
  Glede ove problematike, postavljeno je pitanje nadležnoj službi Rijaseta IZ u Bosni i Hercegovini. Odgovoreno je da je neprimjeren i napadanalan izlazak iz džamija, ponekad i iz prvoga saffa,  nekih pojedinaca prije okončanja namaza, onako kako se to obavlja kod nas, jer se tim postupkom, posebno u nekim manjim sredinama, podižu tenzije i grade vještački zidovi među džematlijama, širi se nepovjerenje, podozrenje i slabi džemat. Zato je to pogrješna i štetna praksa. Nadamo se da će pojedinci koji to rade čim prije uvidjeti štetnost takvih postupaka. Pozivamo ih da tumačenje i prosuđivanje što jeste sunnet a što bid'at ostave našoj ulemi. Svojim tumačenjem ulema preuzima na sebe odgovornost za ispravnost ili eventualnu grješku u interpretaciji učenja islama kao i obrednoj praksi.[i]
   Ponašanja u džamiji
  Prilikom obavljanja namaza i učenja Kur'ana vjernik treba voditi računa o tome da ne ometa druge klanjače i ne remeti red u džamiji.
  Nije dozvoljeno prolaziti ispred osobe koja klanja u džamiji, što znači da je treba zaobići ili sačekati dok ona preda selam.
  Često se dešava da ljudi međusobno razgovaraju u džamiji dok imam ili neko drugi uči naglas Kur'an. Ovakvo ponašanje je suprotno naredbi Uzvišenog Allaha koji kaže: A kad se uči Kur'an, vi ga slušajte i šutite da biste bili pomilovani.
   Namaz u životu BiH muslimana
  Draga braćo, namaz u džematu u bosansko-hercegovačkom kontekstu sastoji se od niza pōmno biranih i brižno čuvanih ibadeta čiju srž sačinjavaju klanjanje propisanih: pritvrđenih i nepritvrđenih sunneta, učenje Kur’ana, zikr i dova poslije namaza. Iako se u određenim segmentima ibadeti u strukturi namaza u džematu u Bosni i Hercegovni ne podudaraju sa striktnom praksom Allahovog Poslanika, a.s., oni ni u kom slučaju ne izlaze iz okvira Sunneta u širem smislu. Svi obredi koje bosansko-hercegovački muslimani izvršavaju tokom klanjanja namaza u džematu temelje se na riječima i djelima Allahovog Poslanika, a.s.
   Poslije obavljanja predviđenih sunnetā i farzova pojedinih dnevnih namaza bosanskohercegovački muslimani ne izlaze odmah iz džamije već ostaju na mjestu klanjanja, spominju Uzvišenog Allaha, dž.š., i uče dove. Kad imam preda selam mujezin uči naglas: Allāhumme ente-s-selām ve minke-s-selām tebārekte jā ze-l-dželāli ve-l-ikrām i dodaje: 'Alā resulinā salavāt. Prisutne džematlije zatim u sebi uče neki salavat, obično najkraći: Allāhumme salli 'alā Muhammedin ve 'alā āli Muhammed. Imam se tad okreće prema džematlijama, a mujezin glasno uči tesbih: Subhānallāhi ve-l-hamdu lillāhi ve lā ilahe illallāhu vallāhu ekber, ve lā havle ve lā kuvvete illā billāhi-l-'alijji-l-'azīm. E'ūzu billāhi mini-š-šejtāni-r-radžīm. Džematlije potom u sebi uče Bismillu i Ajetu-l-kursijju (Allāhu lā ilāhe illā hu. El-hajju-l-qajjūm...). Nakon toga mujezin obično, mada ima i drugih varijanti, naglas uči: Ja rabbi ze-l-dželāli subhanallāh, a prisutni uzimaju tesbihe i tiho, svako za sebe, izgovaraju 33 puta subhanallāh.
  Mujezin zatim naglas uči: Subhanallahi ve bi hamdihi el-hamdu lillahi, pa prisutni izgovaraju 33 puta El-hamdu lillahi. Mujezin potom glasno uči: Rabbi-l-'ālemīne te'āla dželle šānuhū Allāhu ekber i džematlije uče 33 puta Allahu ekber. Nakon ovog zikra mujezin uči: Lā ilāhe illallāhu vahdehū lā šerike lehū. Lehu-l-mulku ve lehu-l-hamdu ve huve 'āla kulli šej in kadīr. Ve mā erselnāke illā rahmeten li-l-'ālemīn. Imam tada, s podignutim rukama i otvorenim dlanovima uči namasku dovu, a prisutni izgovaraju, u sebi ili naglas: amin. Kad prouči dovu imam se, otvorenim dlanovima, potare po licu što je znak mujezinu da je dova završena i on tada uči: Ve-l-hamdu lillāhi rabbi-l-'ālemīn. El-Fātiha. Prisutni zatim, svako za sebe, uče suru El-Fātihu čime je zikr poslije namaza završen. Nakon proučene El-Fātihe džematlije, uz selame i tihi razgovor, izlaze iz džamije. Na taj način se okončavaju svi obredi povezani s klanjanjem namaza u džematu.
  Zikr poslije namaza, njegov sadržaj, tok i metod, osim zajedničke dove, temelji se na jasnim tekstovima iz Kur'ana i Sunneta. O zikru poslije namaza Allah, dž.š., nedvosmisleno kaže: „A kada namaz završite, Allaha spominjite stojeći, sjedeći i ležeći.“ [ii]
 Ajetu-l-kursijju (Allāhu lā ilahe illā hū, el-Hajju-l-Kajjūm...) muslimani u Bosni i Hercegovini nakon namaza uče nadajući se Božijoj blagodati i Džennetu, jer Ebu Umame, r.a., prenosi da je Vjerovjesnik, a.s., rekao: „Ko poslije svakog propisanog namaza prouči Ajetu-l-kursijju samo ga smrt dijeli od ulaska u Džennet.“ Zar za vjernika postoji veći poticaj od toga?
  Klanjači koji napuštaju namaz nakon farza često se zadržavaju ispred džamije i nastavljaju priču, smijeh, dozivanje, komentare a oni koji uredno nastavljaju klanjati ostatak džume teško se mogu skoncentrisati uz sliku poluprazne džamije koju prati osjećaj čuđenja i razočaranja.
    Dova                               
    Molimo Te Uzvišeni Bože, opskrbi nas jakim imanom i čvrstom vjerom, koja će nas dovesti na prag Tvoga raziluka i milosti. Amin.
   Milostivi Allahu, podari nam poštovanje prema našim džamijama i onima koji nas vode na pravi put. Učini da volimo džamiju pa da se radujemo petku i džumi namazu u njemu. Ne daj nam da zaboravljamo svoju islamsku zajednicu.

ألا إن أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و تعالي في نظم الكلام: و إذا قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون.
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله الرحمن الرحيم: إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ.
[جلوس]
بارك الله لنا و لكم و لسائر المؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
الحمد لله حمد الكاملين. و الصلاة و السلام علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و تكريما لفخامة شأن شرف صفيه. فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته يصلون علي النبي, يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي علي محمد و علي آل محمد, كما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم بارك علي محمد و علي آل محمد, كما باركت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم أصلح أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين.
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون.
صدق الله العظيم

Nijaz Salkić


[i] Rijaset.ba
[ii] Zikr koji briše grijehe i otvara vrata Dženneta, Elvir Duranović