5. avg. 2016

MIMBERA - GOMILANJE I KAMARANJE




الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ،  نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا.  مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ.
صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده . ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين،
رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه . إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون .
قال الله تعالى فى كتابه الكريم :
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
وَيْلٌ لِّكُلِّ هُمَزَةٍ لُّمَزَةٍ [١٠٤:١]  الَّذِي جَمَعَ مَالًا وَعَدَّدَهُ [١٠٤:٢]  يَحْسَبُ أَنَّ مَالَهُ أَخْلَدَهُ [١٠٤:٣]كَلَّا ۖ لَيُنبَذَنَّ فِي الْحُطَمَةِ [١٠٤:٤]
صدق الله العظيم
U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!        

Zahvala pripada Allahu dž.š. Neka je salavat i selam na Allahova Poslanika Muhameda, s.a.v.s., na njegovu časnu porodicu, ashabe, i svakog onog koji bude slijedio uputu do Sudnjega dana. (Amin)

  A zatim: dragi brate i poštovana sestro, danas je petak 02. zu-l-ka'de 1437. ili 05. avgust 2016. godine. Ovo je 43. hutba u novoj godini. Prošli petak imasmo temu, ,Samoća', a današnja je, ,Gomilanje i kamaranje'.

  Uzvišeni Allah je rekao: „Teško svakom klevetniku-podrugljivcu, koji blago gomila i  prebrojava ga, i misli da će ga blago njegovo besmrtnim učiniti. A ne valja tako! On će sigurno biti bačen u džehennem! (EL-Humeze,1-4.)


  Po učenju islama gomilanja kapitala je suprotno principima islama opisano u kur'anskoj  naredbi da se kapital mora čistiti za zekatom i ostalim davanjima prvenstveno siromašnima, da se ublaži siromaštvo. Kur'an kazuje: Teško svakom klevetniku-podrugljivcu, koji blago gomila i  prebrojava ga, i misli da će ga blago njegovo besmrtnim učiniti. A ne valja tako! On će sigurno biti bačen u džehennem! (EL-Humeze,1-4.)

  Pretjerano gomilanje bilo čega počevši od novca, blaga, predmeta, stvari, oružja, pa čak navika i misli, predstavlja jednu vrstu bolesti. Naučnici ne razumiju u potpunosti čitav mehanizam koji leži iza pretjeranog gomilanja, ali postoje naznake ,hordinga' potrebe za opsesivnim prikupljanjem i čuvanjem predmeta - uglavnom bez svrhe...

 Simptomi gomilanja su poremećaji u ljudskoj psihi i ponašanju. Uviđanjem i razumijevanjem takvih simptoma možemo da otpočnemo uređivanje svog prostora u duhu jednostavnosti: uz hrabrost da se oprostimo od onoga što nam nije potrebno, ali i s radošću što ćemo zadržati naše omiljene predmete.

  Ovdje se ne misli na standardne ,bube' adolescencije, kada smo bili djeca, pa iz radoznalosti prikupljali razne i mahom čudne stvari (na primjer, papiriće od bombona) i čuvali ih pod krevetom. ,Hording' je poremećaj koji se povezuje sa prikupljanjem neobičnih stvari koji počinje u prosjeku između 12. ili 13. godine i traje uglavnom do oko 18. godine.  Horderi gomilaju sve, sigurni su da im to sve treba, i da to sve treba da bude baš tu - kod njih.

  U svakom stanu ili kući postoji bar jedna fioka pretrpana predmetima za koje ne možemo naći bolje mjesto. Da bi se oslobodili ,horderskog' poremećaja uklonimo stare ukosnice, stare baterije, upaljače, novine, časopise, CD-e, gramofonske ploče, eksere, šperploče, daske i daščice, mašice, ožege, šerpice, tevse i lonce, lijekove pred isticanjem trajanja, razne sitnice jednostavno bacimo ih i oslobodimo prostor za stvari koje su nam zaista potrebne.

  Gomilanje stvari i nered štetno utiču na normalan život u našem radnom i bivalnom prostoru. Ovdje se podrazumijeva i generalno sređivanje: sortiranje stvari tako da sve imaju svoje mjesto, popravke pokvarenog, bacanje nepotrebnog, neupotrebljivog i svega što nije u funkciji, što nam se ne sviđa ili ga ne koristimo već duže vrijeme.

  Nered uzrokuje neorganizovano, haotično razmišljanje, a posledično i jednu nevolju za drugom. Navika da čuvamo i sakupljamo nepotrebne stvari koje ne koristimo (pod izgovorom da će nam možda jednog dana zatrebati) ukazuje na to da duboko u sebi imamo naviku da čuvamo strah, tugu, nezadovoljstvo i brigu.

  Stvari ispod kreveta remete zdravlje, a potreba da se stvari redaju i slažu na police (naročito one iznad radnih stolova i kreveta) izazivaće konstantnu strepnju od nečeg neočekivanog.

  Nisu stvari te zbog kojih život stagnira, nego naš stav i ,filozofija' čuvanja i zadržavanja. Kada nešto čuvamo, zapravo razmišljamo, da ćemo osiromašiti ako nešto bacimo i da će nam belćim to sutra zatrebati.

  U Muslimovom Sahihu bilježi se predanje Abdullaha ibn Suhajira: “Došao sam kod Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, dok je učio ajete: ,Zaokuplja vas nastojanje da što imućniji budete…’Reče: ,Čovjek govori: ,Moj imetak, moj imetak! ,A tvoje je samo ono što udijeliš i proslijediš, pojedeš i potrošiš i obučeš i iznosiš.’” (Muslim, Tirmizi i Nesai)

  Draga braćo, poštovane sestre, djela su posljedica čovjekovog morala – ahlaka. Moral je rezultat čovjekovog uma, njegovog načina razmišljanja. Zato, što više čovjek bude težio istini i što realnije bude gledao na svijet, nje­gov će moral biti ljepši i život sređeniji i a time i njegova misao i razmišljanje. Zapamtimo, čovjekovo razmišljanje zavisi od njegovog znanja.

  Kako čovjek pravi nered u svom stanu i kući, tako posljedično kao odgovorna osoba na rukovodećim mjestima u globalu, od mjesne zajednice do rukovođenja državom i svijetom pravi nered i nevolje. Onaj koji čini nered na zemlji ne može se svrstati u stvorenja koja Allah dž.š. voli jer se usprotivio Njegovom putu, odnosno zakonima na ko­jima počiva univerzum.

  U slijedećem ajetu Kur'an govori o jednom sakupljaču bogastva, Karunu pa kaže: Ovo što imam stekao sam znanjem svojim, da bi se u 81. ajetu govorilo o kazni koja ga je zbog toga snašla: I Mi smo i njega i dvorac njegov u zemlju utjerali, i niko ga od Allahove kazne nije mogao odbraniti, a ni sam sebi nije mogao pomoći.

  Zato, blago onome ko posjeduje znanje o istini, ko uzima od svijeta ovog ono što mu pripada i treba, i sve to na najbolji način koristi!

  Dova

  Uzvišeni Allahu, daj mi znanja pa da radim ono što je korisno, zadržim ono što mi treba, a oslobodim se onog nepotrebnog što mi smeta, što me usporava i opterećuje, bilo u djelima ili mislima. Amin!

 Milostivi Allahu, podari nam poštovanje prema našim džamijama i onima koji nas vode na pravi put. Učini da volimo džamiju pa da se radujemo petku i džumi namazu u njemu. Ne zaboravljajmo svoju islamsku zajednicu. Amin!

ألا إن أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و تعالي في نظم الكلام: و إذا قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون.
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله الرحمن الرحيم: إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ.
[جلوس]
بارك الله لنا و لكم و لسائر المؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
الحمد لله حمد الكاملين. و الصلاة و السلام علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و تكريما لفخامة شأن شرف صفيه. فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته يصلون علي النبي, يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي علي محمد و علي آل محمد, كما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم بارك علي محمد و علي آل محمد, كما باركت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم أصلح أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين.
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون.
 صدق الله العظيم

Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul-Buhari, ,Djela su poslledica čovjekovog morala', ,Muhammed Poslanik islama s.a.v.a.',,Kako odoleti nagonu da skupljamo stvari'.
.



 Nijaz Salkić

Ni komentarjev:

Objavite komentar