12. okt. 2018

MIMBERA - KREĆEM OD SEBE



الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ.
 صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين،
 رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون
قال الله تعالى فى كتابه الكريم :
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ
إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَٰئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا
 صدق الله العظيم
 U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!            
 Hvala Allahu dž.š., Gospodaru svih svjetova. Donesimo salavat i selam na posljednjeg Allahovog poslanika i miljenika Muhammeda s.a.v.s., na njegove ashabe, porodicu i na sve koji su živjše na dunjaluku i sa njega odoše sa vjerom u srcu.
 A zatim: dragi brate i poštovana sestro, danas je petak 03. saffer 1440. ili 12. oktobar 2018. godine. Ovo je 5. hutba u novoj godini. Prošli petak imasmo temu, ,Novi početak', a današnja je, ,Krećem od sebe.'
Poštovana braćo i sestre.
 Allah dž.š. kaže: ,,Ne povodi se za onim što ne znaš! I sluh, i vid, i razum, za sve to će se, zaista, odgovarati. (El-Isra,36)
 Kada posmatram, gledam iz svoje perspektive, iz svog ugla. Svjestan sam da je to samo moj način viđenja.  Vjerujem da postoji bar još jedna slika onoga što trenutno gledam. Jer viđenje nečega ne mora biti jednodimenzionalno. Kad god se zadubim u gledanje nekoga ili nečega, lijepo je da bar nakratko sebe pogledam u ogledalu, jer je imenica ogledalo proizašla iz glagola gledati i razgledati.
 Kada mjerim i vrednujem, krećem od sebe. Vjerujem da je najbolje i najpravednije da dobijem ono što mi pripada tačno u gram u milimetar, u centilitar, u cent i u fening, za svaku izgovorenu riječ, za uloženi trud na ispitu, za kap znoja na poslu, za trud u kući i u društvu.  Nikako se ne osjećam dobro ako sam svjestan da me je neko zakinuo, prevario ili oštetio u mom trudu, poslu i u mojim pravima.
 Kada očekujem nešto od nekoga, krećem od sebe. Upitam se, šta sam to zadnji i predzadnji put nešto nekome obećao ili mu makar u šali naznačio, da ću mu učiniti ili želju ispuniti. Obećanje je dug a dug je obaveza. Pitam se ponekad zašto mi se ovaj ne javlja, onaj ne dolazi i zašto me neko zaobilazi. Možda sam previše obećavao a malo obećanog ispunio. Prisjetit ću se, kakav je to osjećaj kada sretnem nekog ko mi je obećavao kule i gradove a nije mi ih bar na razglednici pokazao.  
 Kada razgovaram s ljudima, krećem od sebe. Neka to ne bude kao u onoj dječijoj igri u kojoj sam ja broj jedan u stvarima kada treba dijeliti, pomagati, činiti dobro, predvoditi i na put dobra upućivati. Neka ja budem nula a drugi neka bude broj jedan a onaj do njega dva, tri u značenju vrednovanja drugoga, u neprecjenjivanju sebe. Ako budem uvijek sebe vrednovao kao prvog, glavnog, važnog, posebnog, a onog do sebe i one oko sebe kao druge, drugorazredne i manje bitne, onda ću vremenom ljude odbiti od sebe. Zbilja ću vremenom biti jedana ali u značenju da ću ostati sam i živjeti kao samotnjak.
 Kada pričam o drugom, krećem od sebe. Neka moja priča bude sila pozitivna, dobra, konstruktivna i korisna. Trebam biti svjestan da su riječi poput prašine na vjetru, vjetar prašinu raznese na sve strane. Govoriću o drugima ono što je istina i priču koju smijem reći i ponoviti pred svakim čovjekom. Svjestan sam da se riječi snimaju i govor prati.  Svaki čovjek ima uza se dva časna pisara, meleka koji bilježe govor i razgovor. Krećem od sebe, ako mi je u nečijem društvu lijepo i ne bojim se svog sagovornika, znači da je to prava osoba. Neka i ja budem u društvu prava osoba.
 Kada poštujem i cijenim nekoga, krećem od sebe. Neka poštovanje bude odraz moga srca i promišljanje mog razuma. Ako je u pitanju supruga, znam da je to biće koje mi pomaže na mom životnom putu. Cijeniću je i zato što mi odgaja djecu, zato je neću ponižavati i vrijeđati. Ako je to komšija, znam da je komšija nekad preči i od brata, paziću uvijek da ga ne povrijedim, neću ga iskoristiti kad sam u nevolji a zaobići ga u veselju kad ženim sina ili udajem kćerku. Krećem od sebe, kako bih se ja osjećao da me neko tako ponizi i uvrijedi.
 Kada radim na poslu ili obavljam odgovorne ili općekorisne poslove, krećem od sebe. Neka posao od kojeg hranim sebe i svoju porodicu bude krajnje odgovoran i učinkovit. Ako moj posao posao traje 8, 10 ili više sati i plaćen je u tom obimu, neka i traje toliko sati. Važno je da sam svjestan i da znam da je halal para samo ona koju sam pošteno zaradio. Ima načina da u firmi ili na poslu, skratim svoje radno vrijeme, ne odradim posao do kraja, ili obavim posao na ,svoj' način. Na radnom mjestu krećem od sebe, kako bi bilo da meni neko, pri gradnji kuće, renoviranju stana, u kancelariji ili na šalteru nešto tako uradi ili prikrati moje ljudsko i građansko pravo.
 Vrlo je važno uvijek kretati od sebe. Principijelnim osobama se dive ljudi. Tamo gdje žive ljudi koji sve mjere i vrednuju po sistemu ,nemoj drugom što ne bi tebi da se učini',  jesu danas najnapredniji. ,Mudar čovjek ne kaže sve što misli, ali misli sve što kaže.'
 Dova
 Gospodaru, podari mi iskrenost i učini da svaka moj riječ i svako moje djelo bude samo radi Tebe i približavanja Tebi, a sačuvaj me ružnih riječi i loših djela! Amin!
 Milostivi Allahu, daj nam svijest o našim džamijama. Daruj mudrost onima koji nas na pravi put vode. Neka nam srca ustrepte kada se približi petak i džuma namaz. Oživi naša srca da vole svoju islamsku zajednicu, ma gdje bili i živjeli. Amin!


ألا إن أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و تعالي في نظم الكلام: و إذا قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون.
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله الرحمن الرحيم: إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ.
[جلوس]
بارك الله لنا و لكم و لسائر المؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
الحمد لله حمد الكاملين. و الصلاة و السلام علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و تكريما لفخامة شأن شرف صفيه. فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته يصلون علي النبي, يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي علي محمد و علي آل محمد, كما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم بارك علي محمد و علي آل محمد, كما باركت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم أصلح أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين.
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون
 صدق الله العظيم

Literatura:Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari.


Nijaz Salkić

Ni komentarjev:

Objavite komentar