الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ
الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ
بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ
شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ
مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ
اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ
وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا
لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ. صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده
وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه
الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية
الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين، رضوان الله
تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله
مع الذين اتقوا والذين هم محسنون. قال الله تعالى فى كتابه الكريم: ..
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ
الرَّحِيمِ
وَيَدْعُ الْإِنسَانُ بِالشَّرِّ دُعَاءَهُ
بِالْخَيْرِ ۖ وَكَانَ الْإِنسَانُ عَجُولًا
صدق الله العظيم
صدق الله العظيم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ
الرَّحِيمِ
U ime Allaha, Milostivog,
Samilosnog!
Hvala Allahu dželle ša'nuhu. Njemu se
zahvaljujemo, od Njega pomoć i oprost tražimo. Njemu se utječemo od mahana i
ružnih djela svojih. Onoga koga Allah na pravi put uputi, niko ga u zabludu ne
može odvesti, a onoga koga On u zabludi ostavi niko ga na pravi put ne može
uputiti. Svjedočimo da je samo Allah bog i da je Muhammed Njegov rob i Njegov
Poslanik, koga je On uistinu poslao da radosnu vijest donese i da opomene prije
nego što nastupi Sudnji čas.
Allah, dž.š., u 17. suri (El - Isra
/ Noćno putovanje) u 11. ajetu kaže:
بِسْمِ
اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
وَيَدْعُ
الْإِنسَانُ بِالشَّرِّ دُعَاءَهُ بِالْخَيْرِ ۖ وَكَانَ الْإِنسَانُ عَجُولًا
" Čovjek i
proklinje i blagosilja; čovjek je doista nagao!"
A zatim,
danas je petak, 11. maj 2012., ili 20. džumade-l-uhra, 1433. hidžretske
godine. Ovo je dvadeset i četvrta džuma u novoj hidžretskoj godini.
Cijenjeni džemaate!
Živimo u vaktu nauke, logike, podastiranju
dokaza i protudokaza. Često se čudom čudimo kako ponekad u logici ponestane
logike. Dođe do zadnje stepenice koja se zove proklinjanje. Musliman ne smije
proklinjati brata u vjeri. Ljudi smo, a ljudi se ponekad zaborave pa počnu
grijeh činiti. Uzvišeni obavještava o naglosti čovjeka i njegovom proklinjaju
samoga sebe, svoga djeteta ili svoga imetka i prizivanja smrti, propasti, uništenja
i prokletstva i slično tome. Da mu je Allah uslišao njegovu dovu propao bi kao što
kaže Uzvišeni : وَلَوْ يُعَجِّلُ
اللَّهُ لِلنَّاسِ الشَّرَّ اسْتِعْجَالَهُم بِالْخَيْرِ لَقُضِيَ إِلَيْهِمْ
أَجَلُهُمْ
"Da Allah ljudima daje zlo onako brzo kao što im se
odaziva kad traže dobro, oni bi, uistinu, stradali." /10:11 Abdullah
b. Mes'ud r.a., prenosi da je Poslanik
s.a.v.s., rekao: "Psovanje muslimana je fisk-grijeh dok je njegovo ubistvo
kufr-nevjerstvo!" (Muttefekun alejh)
عَنْ ثَابِتِ بْنِ الضَّحَّاكِ عَنْ النَّبِيِّ
صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ مَنْ حَلَفَ بِمِلَّةٍ غَيْرِ
الْإِسْلَامِ كَاذِبًا فَهُوَ كَمَا قَالَ وَمَنْ قَتَلَ نَفْسَهُ بِشَيْءٍ
عُذِّبَ بِهِ فِي نَارِ جَهَنَّمَ وَلَعْنُ الْمُؤْمِنِ كَقَتْلِهِ وَمَنْ رَمَى
مُؤْمِنًا بِكُفْرٍ فَهُوَ كَقَتْلِهِ.
Prenosi se od Sabita bin Dehakka a on od Poslanika a.s.
da je rekao; onaj ko se lažno zakune sa drugom vjerom mimo islama, njemu
pripada ono što je rekao, a ko ubije sam sebe sa nekim predmetom, sa njim će
biti kažnjavan u vatri Džehenemskoj, proklinjanje vjernika je kao i njegovo
ubistvo, a ko potvori vjernika sa nevjerstvom isto je kao i da ga je ubio.
Poštovane sestre,
draga braćo! Treba napomenuti, da je zaklinjanje nečim drugim mimo Allaha inače
u islamu zabranjeno, stoga je zabranjeno zaklinjanje sa; očima (jest očiju mi)
sa majkom ili ocem (oca mi, majke mi), sa hljebom, sa Kur’anom (hljeba mi,
Kur'ana mi), sa džamijom (džamije mi), sa djetetom (rođenog mi djeteta ili
djece mi), sa nekim od Allahovih stvorenja itd. To je jedna vrsta širka, a
većina ljudi pada u nju, to je šejtanska zamka koju treba eliminisati. Onaj ko
se kune i zaklinje treba da to čini samo sa Alahovim imenom, (tako mi Allaha,
ili kunem se Allahom) tako nas uči Poslanik a.s. kada je rekao; Ako se kuneš onda se kuni samo Allahom ili
šuti. Koliko je opasno proklinjanje muslimana ili pak hajvana
najbolje će nam ilustrirati i hadisi koje bilježi imam Muslim r.h.m., a u
kojima se jasno uočava da nemamo pravo koristiti se onim što smo prokleli.
عَنْ
عِمْرَانَ بْنِ حُصَيْنٍ قَالَ بَيْنَمَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ
عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي بَعْضِ أَسْفَارِهِ وَامْرَأَةٌ مِنْ الْأَنْصَارِ عَلَى
نَاقَةٍ فَضَجِرَتْ فَلَعَنَتْهَا فَسَمِعَ ذَلِكَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ
عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَقَالَ خُذُوا مَا عَلَيْهَا وَدَعُوهَا فَإِنَّهَا
مَلْعُونَةٌ قَالَ عِمْرَانُ فَكَأَنِّي أَرَاهَا الْآنَ تَمْشِي فِي
النَّاسِ مَا يَعْرِضُ لَهَا أَحَدٌ.
'Imran b. Husajn, r.a., kazuje: „Dok je
Allahov Poslanik, s.a.v.s., bio na jednom od svojih putovanja, deva jedne
ensarijke se bila uzjogunila, pa je ona prokle. Kada to ču Vjerovjesnik,
s.a.v.s., rekao je: „Skinite opremu s ove deve i pustite je, jer je ona
prokleta!“ 'Imran, ashab koji prenosi ovaj hadis, prisjećajući se tog događaja,
kaže: „Kao da sada gledam u tu devu kako slobodno luta međ' svijetom, a niko od
ljudi je ne želi uhvatiti!“ (Muslim)
Imam el-Nevevi r.h.m., kaže: "Ova žena je kažnjena zbog svojeg proklinjanja, time da tu "prokletu" devu pusti na slobodu, i da s njom više ne polazi na put, a što se tiče njenog prodavanja ili klanja ili jahanja, samo ne u društvu s Poslanikom s.a.v.s., kao i sve ostale radnje – sve to spada u osnov dozvoljenosti, jer šeri'at zabranjuje samo putovanje s njome za razliku od ostalih radnji."(Šerhul-Nevevi 'alel-Muslim
Imam el-Nevevi r.h.m., kaže: "Ova žena je kažnjena zbog svojeg proklinjanja, time da tu "prokletu" devu pusti na slobodu, i da s njom više ne polazi na put, a što se tiče njenog prodavanja ili klanja ili jahanja, samo ne u društvu s Poslanikom s.a.v.s., kao i sve ostale radnje – sve to spada u osnov dozvoljenosti, jer šeri'at zabranjuje samo putovanje s njome za razliku od ostalih radnji."(Šerhul-Nevevi 'alel-Muslim
U dva spomenuta slučaja radi se o devi, ali
analogno tome, sve što prokunemo ne bi trebali koristiti. U našim uvjetima to
može biti i automobil, kojeg usljed kvara, obično čovjek prokune, pa ukoliko to
učini – ima li ga pravo više koristiti?! Otuda je, vrlo bitan oprez i svjesnost
za očuvanje našeg jezika od te vrste angažmana!
عَنْ عَبْدِ اللَّهِ قَالَ قَالَ
رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَيْسَ الْمُؤْمِنُ
بِالطَّعَّانِ وَلَا اللَّعَّانِ وَلَا الْفَاحِشِ وَلَا الْبَذِيءِ. قَالَ
أَبُو عِيسَى هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ غَرِيبٌ.
Abdullah
b. Mes'ud r.a., prenosi da je Poslanik s.a.v.s., rekao: "Nije vjernik onaj
koji potvara ljude (ta'an), niti onaj koji ih proklinje (lea'an), niti onaj ko
je bezobraznog jezika (el-fahiš el-bezi')!" (Musned, Ahmed b.
Hanbel)
عَنْ أُمِّ
الدَّرْدَاءِ قَالَتْ سَمِعْتُ أَبَا الدَّرْدَاءِ يَقُولُ قَالَ رَسُولُ
اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِنَّ الْعَبْدَ إِذَا لَعَنَ شَيْئًا
صَعِدَتْ اللَّعْنَةُ إِلَى السَّمَاءِ فَتُغْلَقُ أَبْوَابُ السَّمَاءِ دُونَهَا
ثُمَّ تَهْبِطُ إِلَى الْأَرْضِ فَتُغْلَقُ أَبْوَابُهَا دُونَهَا ثُمَّ تَأْخُذُ
يَمِينًا وَشِمَالًا فَإِذَا لَمْ تَجِدْ مَسَاغًا رَجَعَتْ إِلَى الَّذِي لُعِنَ
فَإِنْ كَانَ لِذَلِكَ أَهْلًا وَإِلَّا رَجَعَتْ إِلَى قَائِلِهَا.
Ebul-Derda' r.a., prenosi da je Poslanik s.a.w.s., rekao:
"Kada čovjek prokune nešto – to prokletstvo se penje do nebesa ali mu se
nebeska vrata zatvaraju. Nakon toga se to prokletstvo spušta na zemlju ali mu
se i zemaljska vrata zatvaraju. Zatim prokletstvo ide desno i lijevo ali ne
može naći prolaza sebi. Poslije toga prokletstvo ide prema onome ko je proklet
ako je toga zaslužan, a ako ne bude toga zaslužan - prokletstvo se vraća onome
ko ga je izrekao!" (Hasen, Sunen Ebu Davud)
Se'id
b. Zejd r.a., prenosi da je Poslanik s.a.v.s., rekao: "Najgora kamata je
oholost i uzdizanje nad čašću i pravom jednog muslimana!" (Sahih,
Sunen Ebu Davud)
Draga
braćo! Ma u nas ljudi koji u huji i bijesu proklinju svoje ukućane, a naročito
svoju djecu. Dužnost je svakome ko je to činio da požuri sa pokajanjem Allahu,
subhanehu ve te’ala, i da vodi računa o svom jeziku ne vrijeđajući svoju djecu.
Propisuje mu se da moli Allaha, subhanehu ve te’ala, za svoju djecu i da Ga
moli da ih uputi na Pravi put i učini dobrim. Suprug treba savjetovati i
upozoravati svoju suprugu na opasnost proklinjanja i vrijeđanja djece i drugih.
Ono što
treba napomenuti a vjerovatno da mnogi proklinjači to neznaju, da meleki
aminaju na njegove dove, pa govore amin i tebi, a u drugom rivajet se spominja
da kažu amin i tebi duplo. Ako želiš nešto promjenuti i nekome dovu uputiti
onda to čini pozitivno, jer se vraća i tebe jednom ili dva puta. Ako budeš
molio da ga Allaha uputi bit ćeš i ti sam upućen a i taj insan će se promijeniti
pa će Allahovim emerom biti bolji.
Dova
Gospodaru,
poštedi nas od zla jezika drugih ljudi, i da njih poštedi od zla jezika našeg;
molimo Ga da nas učini samokritičarnim prije nego li nam dozvoli da budemo
kritičari; molimo Ga da nam pomogne da prvo svoju avliju počistimo, pa da potom
prijeđemo na čišćenje tuđih avlija. Amin!
Milostivi
Allahu, podari nam poštovanje prema našim džamijama i onima koji nas vode na
pravi put. Učini da volimo džamiju pa da se radujemo petku i džumi namazu u
njemu. Ne daj nam da zaboravljamo svoju islamsku zajednicu.
Molim Allaha da
bude od koristi, i da nam podari da slijedimo Poslanika ,a,s, da nam on bude
uzor, da slijedimo njegov put, amin ja rabel alemin.
Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul
Buhari, Imam Sedin Agić, o proklinjanju,imam Sead Jasavić,pogubno je
proklinjati muslimana, fetva, Šejh Ibni Baz
Nijaz SALKIĆ
Ni komentarjev:
Objavite komentar