الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ
وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ
لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ
سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ
فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ
أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا
وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ
الْكَافِرِينَ. صلى الله تعالى
عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين
المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر
وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى
يوم الدين، رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا
الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون.
قال الله تعالى فى كتابه الكريم:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ
إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ
آيَاتِنَا ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ
صدق الله العظيم
صدق الله العظيم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
U
ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!
Hvala Allahu dželle ša'nuhu. Njemu se
zahvaljujemo, od Njega pomoć i oprost tražimo. Njemu se utječemo od mahana i
ružnih djela svojih. Onoga koga Allah na pravi put uputi, niko ga u zabludu ne
može odvesti, a onoga koga On u zabludi ostavi niko ga na pravi put ne može
uputiti. Svjedočimo da je samo Allah bog i da je Muhammed Njegov rob i Njegov
Poslanik, koga je On uistinu poslao da radosnu vijest donese i da opomene prije
nego što nastupi Sudnji čas.
Allah, dž.š., u 17. suri (El-Isra / Noćno
putovanje) u 1. ajetu kaže:
بِسْمِ
اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
سُبْحَانَ
الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى
الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا ۚ
إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ
A zatim,
danas je petak, 15. juni 2012., ili 25. redžeb, 1433. hidžretske godine.
Ovo je dvadeset deveta džuma u novoj hidžretskoj godini.
Cijenjeni džemaate!
Vijekovima su o Poslanikovom putovanju s ushićenjem kazivali, znatiželjno
pripovijedali, mnogi se čudili a poneki i nijekali. Uzvišeni Allah jedini
vječni i živi svjedok svih događaja kazuje: "U ime Allaha, Milostivog,
Samilosnog!" "Uzvišen neka je Onaj Koji je u jednom času noći preveo
Svoga roba iz Mesdžid-Harama u Mesdžid-Aksa, čiju smo okolicu blagoslovili kako
bismo mu neka znamenja Naša pokazali. - On, uistinu, sve čuje i sve vidi."/1/
Ponovo
se susrećemo sa misterijom Isra-a i Miradža. Za nas vjernike je Isra i Miradž
istina i događaj koji u nama ponovno
budi emocije i razmišljanje o sebi i smislu života. Danas ćemo kroz
poduži hadis osvijetliti šta se to dogodilo Poslaniku prije više od 14 vijekova
samo u jednoj noći.
Imam Muslim bilježi u svom
"Sahihu" od Enesa ibn Malika, r.a., da je Allahov Poslanik, s.a.v.s.,
rekao: (1) "Dat mi je Burak. To je bijela duga životinja. Veća je od
magarca a manja od mazge. Korača brzinom pogleda. Jahao sam ga dok nisam stigao
do Bejtulmakdisa. Privezao sam ga za halku za koju su privezivali Allahovi
poslanici, zatim sam ušao u Mesdžid i klanjao u njemu dva rekata a onda izišao.
Nakon toga mi je došao Džibril i ponudio mi posudu sa vinom i posudu sa
mlijekom. Odabrao sam mlijeko, pa mi je Džibril rekao: "Odabrao si
islam!" Zatim smo uzdignuti na nebo. Džibril je tražio da se otvori, pa je
upitan: "Ko si ti?" "Ja sam Džibril", odgovorio je.
"Ko je s tobom?" - upitan je. "Muhammed" - odgovorio je.
"Je li mu dato poslanstvo?" - ponovo je upitan. "Da" -
odgovorio je. Tada nam je otvoreno. Tu je bio Adem, a.s., koji mi je izrazio
dobrodošlicu i poželio mi dobro. Zatim smo uzdignuti na drugo nebo /nebesko prostranstvo.
Džibril je tražio da se otvori, pa je upitan: "Ko si ti?" "Ja
sam Džibril!" - odgovorio je. Upitan je: "Ko je s tobom?"
Odgovorio je: "Muhammed!" "Je li mu dato poslanstvo?" –
ponovo je upitan. "Da"- odgovorio je. Tada nam je otvoreno. Tamo su
bila dva tečića: Isa, sin Merjemin, i Jahja, sin Zekerijjaa - neka je Allahov mir
na njih dvojicu - koji su mi izrazili dobrodošlicu i poželjeli mi dobro.
Zatim sam uzdignut na
treće nebesko prostranstvo. Džibril je tražio da se otvori, pa je upitan:
"Ko si ti?" Odgovorio je: "Džibril!" Upitan je: "Ko je
s tobom?" Odgovorio je: "Muhammed!" "Je li mu dato
poslanstvo?" - ponovo je upitan. "Da" - odgovorio je Džibril.
Otvoreno nam je.
Ugledali smo Jusufa, a.s., kome je dato pola ukupne ljepote, koji mi je izrazio
dobrodošlicu i poželio svako dobro. Onda smo uzdignuti na četvrto nebesko prostranstvo.
Džibril je tražio da se otvori, pa je upitan: "Ko je ovo?" Odgovorio
je: "Džibril!" Upitan je: "A ko je s tobom?" Odgovorio je:
"Muhammed!" "Je li mu dato poslanstvo?" - ponovo je upitan.
"Da" - odgovorio je. Otvoreno nam je. Tamo je bio Idris, a.s. Izrazio
mi je dobrodošlicu i poželio svako dobro. Allah Uzvišeni kaže: وَرَفَعْنَاهُ مَكَانًا عَلِيًّا "i
Mi smo ga na visoko mjesto digli." (19:57)
Nakon toga smo
dignuti na peto nebesko prostranstvo. Džibril je zatražio da se otvori, pa je upitan:
"Ko je to?" Odgovorio je: "Džibril!" Upitan je: "Ko je
s tobom?" Odgovorio je: "Muhammed!" "Je li mu dato
poslanstvo?" - ponovo je upitan. Odgovorio je: "Da." Otvoreno
nam je. Ugledali smo Haruna, a.s., ko mi je izrazio dobrodošlicu i poželio
svako dobro. Zatim smo uzdignuti na šesto nebesko prostranstvo. Džibril je
zatražio da se otvori, pa je upitan: "Ko je to?" Odgovorio je:
"Džibril!" "A ko je s tobom?" - upitan je. Odgovorio je:
"Muhammed!" "Je li mu došlo poslanstvo?" - ponovo je
upitan. "Da" - odgovorio je. Otvoreno nam je. Tamo je bio Musa, a.s.
koji mi je izrazio dobrodošlicu i poželio mi svako dobro. Onda smo uzdignuti na
sedmo nebesko prostranstvo. Džibril je tražio da se otvori pa je upitan: "Ko
je to?" Odgovorio je: "Džibril." "A ko je s tobom?", upitan
je. Odgovorio je: "Muhammed." Upitan je: "Je li mu dato
poslanstvo?" Odgovorio je: "Da." Otvoreno nam je. Tamo je bio
Ibrahim, a.s., naslonjen leđima na Bejtul-Ma’-mur/ Nebesku Kabu u koju
svakodnevno ulazi 70 hiljada meleka koji se više ne vraćaju. Zatim sam odveden
do Sidretul- Muntehaa, čije je lišće bilo poput slonovih ušiju a plodovi poput
velikog zemljanog vrča. Kada ju je prekrilo ono što je Allah htio da je
prekrije ona se promijenila tako da niko od Allahovih stvorenja ne bi bio u
stanju da opiše njenu ljepotu. Allah mi je objavio nešto od Objave i propisao
mi u toku svakog dana i noći pedeset namaza, pa sam sišao do Musa, a.s., koji me
je upitao: "Šta je tvoj Gospodar stavio u dužnost tvojim
sljedbenicima?" Odgovorio sam: "Pedeset namaza." Rekao mi je:
"Vrati se svome Gospodaru i traži olakšicu jer tvoj ummet to neće izdržati
s obzirom da sam ja to isprobao na Izraelićanima." Vratio sam se svome
Gospodaru i zamolio Ga: "Gospodaru moj, olakšaj mojim sljedbenicima",
pa mi je smanjio za pet namaza. Vratio sam se Musau, a.s., i rekao mu: "Umanjio
mi je za pet namaza." Rekao mi je: "Tvoji sljedbenici to ne mogu
podnijeti i zato se vrati svome Gospodaru i traži olakšanje." Neprestano
sam se vraćao između svoga Gospodara i Musa, a.s., sve dok mi Allah ne reče: "Muhammede,
njih je pet u toku dana i noći a svaki namaz piše se deset što čini pedeset
namaza. Ko odluči uraditi kakvo dobro djelo, a ne uradi ga – upisat će mu se
jedna nagrada, a ako ga uradi - upisat će mu se deset. Ako, pak, neko odluči
uraditi neko negativno djelo, pa to ne učini - ne piše mu se u grijeh a ako ga
učini - upiše mu se samo jedan grijeh." Spustio sam se do Musa, a.s., i
rekao mu: "Vraćao sam se svome Gospodaru sve dok se nisam postidio." U
predanju imama Ahmeda od Katade koji prenosi od Enesa ibn Malika da je Malik
ibn Sa’sa pričao mu... spomenuo je hadis sve do riječi Muhammeda, a.s.: "...Zatim
sam dignut do Sidretul-Muntehaa i ugledao njene plodove u obliku zemljanih vrčeva
iz sela Hadžer, dok su joj listovi bili kao uši od slona, pa je rekao:
"Ovo je Sidretul-Munteha." Rekao je: "Ukazale su se četiri
rijeke: dvije skrivene a dvije vidljive. Upitao sam: "Šta je ovo, Džibrile?"
Odgovorio je: "Što se tiče skrivenih, to su dvije rijeke u Džennetu, a što
se tiče vidljivih, to su Nil i Eufrat." Rekao je: "A zatim je dignut
do Bejtul-Ma’mura." U predanju Katade od Ebu- Hurejrea, r.a., stoji: Rekao je: "Rekao sam: Molio sam svoga Gospodara
sve dok se nisam zastidio (da Mu se ponovo vratim), ali sam bio zadovoljan, predan,
pa sam izvršio naredbu, a zatim je glasnik povikao: ' Ja sam zaključio Moju
naredbu (fard) i olakšao sam Mojim robovima.'" Slično bilježe Buhari i
Muslim u svojim vjerodostojnim zbirkama u predanju od Katade.
U predanju koju bilježi
Buharija u poglavlju o namazu, stoji: "...zatim me odveo do Sidretul Muntehaa
kojeg su prekrile boje a da i sam nisam znao koje, da bi zatim bio uveden u Džennet,
u kome su bile ogrlice i đerdani od bisera a zemlja od miska." Muslim
bilježi u svome "Sahihu" od Ebu-Zerra, r.a., koji kaže: "Pitao
sam Allahovog Poslanika, s.a.v.s.: "Jesi li vidio svoga Gospodara?"
Odgovorio je: "Svjetlost/ Nur gdje god sam pogledao - pa kako da Ga
vidim?!"
U Muslimovom
"Sahihu" od Ebu-Hurejrea, r.a., stoji: "Allahov Poslanik,
s.a.v.s., rekao je: "Kada sam bio u hidžru pored Kabe, sjećam se da su me
Kurejšije ispitivale o mom noćnom putovanju. Pitali su me o detaljima
Bejtul-Makdisa u koje nisam bio siguran, pa sam se izuzetno zabrinuo, tako da
se toliko nisam nikada ranije zabrinuo, pa mi ga je Allah predstavio tako da
sam gledao u njega.
Ništa me nisu
zapitali a da ih o tome nisam obavijestio i našao sam se u društvu Allahovih vjerovjesnika.
Musa, a.s., klanjao je a bio je snažan i čvrst kao da je od ljudi iz plemena Šenue.
Isa, a.s., klanjao je dok mu je najsličniji od ljudi bio Urve ibn Mes’ud
es-Sekafi. Ibrahim, a.s., klanjao je a najsličniji od ljudi je vaš drug,
Alejhisselam lično - pa se približilo vrijeme namaza te sam ih ja predvodio u namazu.
Kada sam završio rečeno mi je: 'Muhammede, ovo je Malik, čuvar Džehennema.' Okrenuo
sam se njemu, a on mi je selam nazvao."
Povodom
Lejletul-miradža klanja se posebna nafila namaz. Ova se nafila sastoji od
dvanaest rekata. Selam se predaje nakon svaka dva rekata. Na svakom rekatu, na
kijamu, uči se Fatiha i Kul huvallahu ehad jedanput. Nakon namaza
prouči se: Subhanallahi vel hamdulillahi ve la ilahe illallahu vallahu
ekber 100 puta, istigfar (estagfirullahi) stotinu puta, i Allahumme
salli ala Muhammedin ve ala ali Muhammed 100 puta. Nakon toga zatraži se
ono što se želi od Allaha, dž.š. Lijepo je ovu nafilu klanjati nakon
jacija-namaza, a prije nego što se klanja vitr-namaz. Može se klanjati u
džematu, ali je bolje pojedinačno i u samoći. Nijet za ovu nafilu je: “Nevejtu
en usallije lillahi teala salate lejletil-mi’radži edaen mustakbilel kibleti
Allahu ekber .”
Dova
Gospodaru, učini da samo Tebi služimo! Da se grijeha klonimo! Da
istinu govorimo! Da o dobru mislimo! Da dobra djela činimo! Da se tuđeg hakka
klonimo! Da kod sebe korisno znanje povećavamo!
Milostivi Allahu, podari nam poštovanje prema džamijama i onima koji nas pravu
stazu vode. Učini da volimo džemat pa da se radujemo petku i džumi namazu u
njemu. Ne daj nam da zaboravljamo svoju islamsku zajednicu.
Moj
Allahu, uvećaj Svoje blagodati prema nama, ukaži nam Svoje počasti, a nemoj nas
poniziti! Bože, povećaj Svoje dobro prema nama, a nemoj ga umanjiti, Ti si naš
Gospodar i Zaštitnik, Ti sve čuješ, blizu si i odazivaš se onima koji Te
prizivaju! Amin.
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي
القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون. صدق الله العظيم
Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari, ,,Nafile”
mr. hfz. Elvira Duranović
Nijaz SALKIĆ
Ni komentarjev:
Objavite komentar