الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ،
نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ
الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ
أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ
لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ
شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ
بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ
حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ. صلى الله تعالى عليه وعلى آله
وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده.
ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى
بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين، رضوان
الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن
الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون ...:
قال الله تعالى فى كتابه الكريم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
قُلْ يَتَوَفَّاكُم مَّلَكُ الْمَوْتِ الَّذِي وُكِّلَ بِكُمْ ثُمَّ إِلَىٰ
رَبِّكُمْ تُرْجَعُونَ
صدق الله العظيم
صدق الله العظيم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
U ime Allaha,
Milostivog, Samilosnog!
Hvala Allahu dželle ša'nuhu. Njemu se zahvaljujemo,
od Njega pomoć i oprost tražimo. Njemu se utječemo od mahana i ružnih djela
svojih. Onoga koga Allah na pravi put uputi, niko ga u zabludu ne može odvesti,
a onoga koga On u zabludi ostavi niko ga na pravi put ne može uputiti.
Svjedočimo da je samo Allah bog i da je Muhammed Njegov rob i Njegov Poslanik,
koga je On uistinu poslao da radosnu vijest donese i da opomene prije nego što
nastupi Sudnji čas. Allah, dž.š., u 2. suri El - Bekare
/ Krava u 200. ajetu kaže:
بِسْمِ
اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
فَمِنَ النَّاسِ مَن يَقُولُ رَبَّنَا آتِنَا فِي
الدُّنْيَا وَمَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ خَلَاقٍ
Ima
ljudi koji govore: "Daj Ti nama, Gospodaru naš, na ovome svijetu!"
Takvi na onom svijetu neće imati ništa.." /200/
Draga braćo, poštovane sestre u islamu, sutra je prvi
dan mjeseca redžeba u kojem vršimo duhovne pripreme, za sejjida-gospodina svih
mjeseci. Za njih Muhammed,a.s., kaže: „Redžeb je mjesec Uzvišenog Allaha,
ša’ban je moj, a ramazan je mjesec mog ummeta. Allahu moj, spusti na nas
bereket u redžebu i ša’banu i daruj nam da dočekamo ramazan.“
U redžebu se nalazi Lejletu’r-Regaib i Mi’radž, u
ša’banu noć Berata, a u Ramazanu Lejletu’l-Kadr. Ovo su mjeseci duhovnog
čišćenja i napredovanja. Zato se kaže: „Mjesec redžeb je mjesec pokajanja,
mjesec ša’ban ljubavi, a ramazan, Allahove, dž.š., blizine.“ I još se kaže i
ovo: „Redžeb je mjesec sijanja, ša’ban zalijevanja, a ramazan je mjesec žetve.“
I uistinu ovo su najpovoljniji mjeseci za mu’mine da odgajaju svoje nefsove što
naročito ima posebnu težinu u vremenu općeg odrođavanja, vesterniziranja,
asimiliranja, u vaktu u kojem mi živimo.
Kada smo kod sjetve moram
podsjetiti da je ovogodišnje proljeće malo 'kasnilo', pa upravo u mjesecu
ša'banu vrijedni, valjani i ljudi od hasula nešto siju i prekopavaju, ravnaju i
čiste, zalijevaju i njeguju. Ima bezbeli mnogo više naših ljudi koji svoju
zemlju puštaju u korovu da godinama zarasta i propada. Mada Uzvišeni hrani
svako živo biće i daje mu nafaku iz koje se hrani, oblači i napreduje, čovjek
je u svojoj biti dužan biti aktivan i poduzetan i k tomu još bogobojazan i
pobožan. Sjetimo se životinja a naročito ptica shodno jednom od hadisa u kojem
se ptice spominju: „Kad biste se vi iskreno na Allaha dž.š. oslanjali On
bi vas hranio kao ptice što hrani. One ujutro iz svojih gnijezda polete praznih
a uveče se punih stomaka vraćaju“. Jerbo Poslanik s.a.v.s. veli: „Siromaštvo je sasvim blizu kufra“. I
to zbog toga što je siromah ovisan o drugom i ako mu taj koji ga hrani i zavodi
ga u svoje 'teftere' postavlja svoja pravila pa i uvjet da promjeni uvjerenje i
ponašanje. Taj zaposleni će to morati učiniti jer siromaštvo sasvim blizu
kufra. Zato je muslimanima u obavezi, da pošteno rade i da se za nafaku brinu. Puno
je hadisa gdje nas Poslanik a.s. uči da je zalogaj od obrade zemlje
najhalalniji i da zemlja koju obrađujemo istinski pripada nama jer: „Ko oživi
mrtvu zemlju imat će za to nagradu“.
U Kur'anu a.š. ima ajeta u
kojima nam Uzvišeni daje išarete da svoju zemlju obrađujemo i da sa njenim nimetima pametno
ravnamo. Podsjetimo se Jusufovog a.s. tumačenja snova:
يُوسُفُ أَيُّهَا الصِّدِّيقُ أَفْتِنَا فِي سَبْعِ
بَقَرَاتٍ سِمَانٍ يَأْكُلُهُنَّ سَبْعٌ عِجَافٌ وَسَبْعِ سُنبُلَاتٍ خُضْرٍ
وَأُخَرَ يَابِسَاتٍ لَّعَلِّي أَرْجِعُ إِلَى النَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَعْلَمُونَ
„Jusufe, o prijatelju,
protumači nam šta znači: sedam mršavih krava pojede sedam debelih; i sedam
klasova zelenih i sedam drugih sasušenih, pa da se vratim ljudima, da bi oni
saznali".
قَالَ تَزْرَعُونَ سَبْعَ سِنِينَ دَأَبًا فَمَا حَصَدتُّمْ
فَذَرُوهُ فِي سُنبُلِهِ إِلَّا قَلِيلًا مِّمَّا تَأْكُلُونَ
„Sijaćete sedam godina
uzastopno" – reče –„pa ono što požanjete u klasu ostavite, osim ono malo
što ćete jesti, jer će poslije toga doći sedam teških koje će pojesti ono što
ste za njih pripremili, ostaće jedino ono malo što ćete za sjetvu sačuvati.
Iz ajeta se da razumjeti da
je nama vjera mjera, da uz vjeru u Boga i bez vlastitog truda i rada nejma nama
opstanka i ostanka na svojoj zemlji.
Danas je puno onih koji
imaju dovoljno zemlje da se sa nje prehrane i nešto proizvedu, pa opet
kalkulišu da nemaju računice tu svoju zemlju orati, drljati, sijati i sa nje
svoje žito, voće i povrće 'skinuti'. Naravno i država mora pomagati ljudima kroz
novčane podsticaje da svaki kutak domaje
zemlje bude obrađen. Zbog opće nebrige je sve više očajnih starica i staraca,
usamljenih majki šehida, nezaposlenih porodica, zapuštenih sela, zaboravljene
nepismene djece, kojima je nedostupna čak i osnovna škola.
Ipak ima svjetlih primjera i
išareta kako je naš čovjek žilave i
čelične građe. Bijah skoro u domovini i slučajno poslušah ispovijed dviju gospođa.
Jedna je bila u Njemačkoj sa porodicom kao izbjeglica. Muž joj je tamo i prije
radio i penziju zaradio. Snašli su se i stan kupili, lijepo živjeli ali su se ipak
u Bosnu vratili. Kuću su obnovili pa prvo kravu a potom i telad počeli odgajati
i prodavati. Danas od prodaje mlijeka, mesa na svojoj zemlji i svojoj kući lijepo
žive. Proizvode najbolje čajeve, pekmeze, povrće i suho voće i sve to uspiju
prodati, lijepo auto voziti i redovno kod najskupljeg frizera svoje fruzure
uređivati. Druga gospođa je nafaku počela od sijena kojeg je prodavala, pa
kupila kravu a od nje sada u štali posjeduje dvije krave i 6 bikova. Kazuje da
prije dvije godine za četiri uzgojena bika i nešto ušteđevine kupila 6 duluma za
20.000 maraka dobre zemlje u komšiluku. Toliko radi da svake godine iznajmi
(ukesimi) i po 50 duluma tuđe zemlje. Obje ove gospođe su članovi islamske
zajednice, redovno idu u džamiju a spremaju se i na hadž.
Poštovne sestre, draga
braćo, znajmo da je naš cijeli život sjetva i ubiranje.
Čak i na onom svijetu ostaće vidljiv čovječiji ovozemaljski trud i trag kroz
ubiranje plodova kojeg mi ljudi zovemo žetvom. Baš i jeste razlika između ovoga
i onoga svijeta u tome da ništa ne možemo učiniti a da nas plodovi tog rada ne
dočekaju na onome svijetu. Na ovom je sjetva a na onom svijetu nema zarađivanja
već samo žetva i ubiranje ovosvjetskih plodova rada.
Zato jedan pobožnjak veli:
“O robovi Božiji, trudite se sada dok su jezici slobodni i tijela zdrava, dok
organi slušaju i dok je polje za rad na raspolaganju.”
Kako je samo divna rečenica
koju je Božiji Poslanik o ovoj temi izgovorio: “Ovaj svijet je njiva onoga
svijeta.”
Uzvišeni Allah, dželle še’nuhu, kaže:
قُلْ يَتَوَفَّاكُم مَّلَكُ الْمَوْتِ الَّذِي وُكِّلَ بِكُمْ ثُمَّ إِلَىٰ
رَبِّكُمْ تُرْجَعُونَ
"Reci: "Melek smrti, koji vam je za to
određen, duše će vam uzet, a poslije ćete se Gospodaru svome vratiti." (Sedžda,
11)
U drugom ajetu Uzvišeni Allah, dželle ve alla kaže:
"… a kad nekom od vas smrt dođe, izaslanici Naši
mu, bez oklijevanja, dušu uzmu." (El-En'am, 61)
Braćo i sestre, ako pogledamo u Kur'an,
Božiju riječ, vidjećemo da nas naš Stvoritelj želi obradovati Džennetskim
baščama na onom svijetu, dakle baščama, a dao nam je i bašče na dunjaluku koje
ne trebaju biti u korovu, jer onda gube taj epitet bašče i postaju obična
zemlja zarasla u korov. Sredimo papire i prevedimo zemlju 1/1, naročito ona naša
imanja u privremeno okupiranom dijelu Bosne i Hercegovine. Ogradimo je, obradimo
je i zasijmo, posijmo i usadimo na zemlji voće naše bosansko, neka se zna da je
to zemlja naših djedova i majki. I nemojmo
biti od onih koji žele samo bašče na ovom svijetu, a zaboravljaju one koje nudi
Allah dž.š. na Ahiretu, potrudimo se da imamo i jedne i druge, to je moguće,
ostvarivo i za to se vrijedi potruditi. Pojašnjava nam Allah dž.š.:
فَمِنَ النَّاسِ مَن يَقُولُ رَبَّنَا آتِنَا فِي
الدُّنْيَا وَمَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ خَلَاقٍ
“Ima ljudi koji govore:
"Daj Ti nama, Gospodaru naš, na ovom svijetu!" Takvi na onom svijetu
neće imati ništa.
وَمِنْهُم مَّن يَقُولُ رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي
الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ
A ima i onih koji govore: "Gospodaru
naš, podaj nam dobro i na ovom i na onom svijetu, i sačuvaj nas patnje u
ognju!" (Bekare, 200-201)
Dova
Gospodaru, učini da samo
Tebi služimo! Da se grijeha klonimo! Da istinu govorimo! Da o dobru mislimo! Da
dobra djela činimo! Da se tuđeg hakka klonimo! Da kod sebe korisno znanje
povećavamo!
Milostivi Allahu,
podari nam poštovanje prema našim džamijama i onima koji nas vode na pravi put.
Učini da volimo džamiju pa da se radujemo petku i džumi namazu u njemu. Ne daj
nam da zaboravljamo svoju islamsku zajednicu.
Uzvišeni Bože, sačuvaj nas
društva munafika, zaštiti nas od munafičkog
iskušenja našu porodicu, djecu,
rodbinu i prijatelje. Amin!
ان الله يأمر بالعدل و
الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم
تذكرون. صدق الله العظيم
Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari
Nijaz
SALKIĆ
Ni komentarjev:
Objavite komentar