13. jul. 2013

CVIJETOVI RAMAZANA (5)



Nijaz SALKIĆ




    Osvanula je subota, trinaesti dan mjeseca jula a peti dan blagoslovljenoga mjeseca ramazana. Kako ramazan polahko zamiče za  života krivinu, sve više izranja naša koda koju ispjeru ramazanski dani. Hvala Uzvišenom da je naša koda prepoznavnoszi islam. Tako džamijsko-ramazanske kiše mu'minsku kodu ispjeru dotle da se na njoj jasno (od)zrcali i prepozna šehadet. Onim muslimanima  što se stide vjere, što se boje posta, što ih je strah sehura, što bježe od iftara, što uz televizor presjede teraviju, što zaobilaze džumu i ,preskaču' pet vakata namaza, što se boje da će osiromašiti dajući zekat i sadekatul fitr, njih ramazanske kiše saperu do (ne)prepoznatljivosti, pa pokažu onu njihovu  iz djetinjstva kodu. Na toj kodi kod nekih piše:,, I ja sam išao dok sam bio mali u mejtef, moj je babo bio hodža i hadžija, u mojoj kući na zidu visi postekija, moja majka je činila dvije hatme, u regalu imam zamotan Kur'an,u  autu na šoferšajbi okačen tespih.'' Jah!


PETI CVIJETAK 

 RAMAZANSKA HRANA-JEMEK 

 

 

    Dragi moji, evo za nama je i peti dan posta. Allah Dragi podari nam ugodne klimatske dane posta. Ponovno kupujem namirnice za ramazansku bešlemu. Dok insan obilazi trgovine gledajući da nađe kvalitet za što manje para, postačke oči se belni nagledaju svega. Trgovine su bogato snabdjevene a bome treba biti i bogat da bi nahranio nezasitu dušu. Uglavnom svako kupuje ono što mu neophodno treba. Ipak u ramazanu vjernik sebi i svojim ukućanima-postačima nekako priušti namirnice koje bi možda van ramazana zbog cijene zaobišao. 
    Neko bi kazao, ,ima se može se'! Svaki čovjek ima svoje prioritete, vrijednosti, kapacitete i granice mogućnosti i izdržljivosti. Ramazan nije isti u ašika vjere-vjernika, i u muslimana-posmatrača, koji možda u ramazanu vidi tradiciju i ostake starih običaja. Mu'min štedi da u ramazanu troši, a ,posmatrač' možda u ramazanu štedi, da na moru i za proslavu nove godine (po)troši. 
    Sjećam se iz djetinjstva ramazana u seoskom džematu. Težaci su se bavili poljoprivredom pa su do novca-para jedino dolazili prodajući šljive, kruške, pekmez, sijeno, mlijeko, kukuruz, pšenicu i ostalo. Malo je bilo domaćina koji nije želio napraviti iftar i ugostiti postače. Na iftaru je bilo po 30 desetak različitih jela. Na iftar je dolazilo najmanje 10 a znalo je biti i do 30 postača. 
   Sada izračunajte koliko se taj poljoprivrednik morao potrošiti. Iftare su priređivale i radničke porodice koje su živjele od jedne plate kojom su hranili po 4 i više djece.

Upamet!

Hej mubarek ramazan!

Ni komentarjev:

Objavite komentar