12. jul. 2013

MIMBERA - POST U NAS



الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ. صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين، رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون ...:
قال الله تعالى فى كتابه الكريم :
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَ
صدق الله العظيم

U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog! 



      Neka je hvala Allahu Milostivom koji nas je počastio Kur'anom čije objavljivanje je započelo u mjesecu ramazanu za kojeg je On rekao: „Mjesec ramazan, sišao je u njemu Kur'an. Salavat i selam šaljemo onome koji je rekao da je post štit od svake nedaće i belaja.

       Dragi brate i poštovana sestro, danas je petak 04. ramazan 1434. ili 12. juli 2013. godine.  U 17 suri   El - Bekare  / Krava, u 183. ajetu Allah, dž. š., kaže: 

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ

Poslanik s.a.v.s. je jednom prilikom kazao: "Iman u vašim srcima se troši kao ova košulja za vratom!" ovo su sveti dani u svetom mjesecu. Ovo je pravo vrijeme za punjenje ispražnjenih imanskih baterija. Zato požurimo sa obnavljanjem imana, praktikovanjem islama i izgrađivanjem ihsana. Dani posta su baška prilika za duhovnu nadgradnju. Ko je htio, mogao je u svom životu uvidjeti da je malo prijatelja a da su jedini pravi prijatelji, Allah, Poslanik i mu'mini.

     Sestre i braćo draga, ovi divni i blagoslovljeni trenuci ramazana, darovani su nama mu'minima. Znajmo da su mu'mini rijetka, vrijedna i odabrana sorta ljudi. Da je to hak-istina uviđamo u ramazanu. Mu'mini se raspoznaju po postu, po dolasku na džume, po redovnom i pobožnom odlasku na teravije, po ustajanju na sehur, po pozivanju i odlasku na iftare, po džometluku-dijeljenju imetka… Ipak najjači ,brend' vjernički je post. Jerbo post opečati čovjeka, zato što je post direk Islama. U svakom islamskom direku ogleda se čovjek.  Uzvišeni Allah je učinio ibadete raznovrsnima kako bi iskušao Svoje robove; da li će izvršiti samo ono što se slaže sa njihovom prirodom ili će činiti sve što Allah traži. Razmislimo li o ibadetima poput namaza, zekata, posta ili pak hadždža, vidjećemo da su neki od njih isključivo tjelesni, dok su drugi isključivo materijalni ibadeti, u kojima se žrtvuje imetak, a neki su pak pomiješani tako da se ulaže tjelesni trud i materijalna sredstva. Po dijeljenju se raspoznaje škrtac od plemenitog, jer možda je nekom lahko klanjati stotinu rekata, ali, samo ga za novac ne pitaj. Drugom je opet lahko dati novac ali mu je teško klanjati. Stoga je šerijat propisao različite ibadete kako bi izašli na vidjelo iskreni Allahovi robovi a i oni koji slijede svoje prohtjeve.

     Ljudi-klanjači smo se uvjerili da je namaz isključivo tjelesni ibadet, zekat je isključivo materijalni ibadet, a hadždž je sastavljen od tjelesnog i materijalnog ibadeta. Takav je i džihad na Allahovom putu, u njemu je sadržana tjelesna i materijalna žrtva. Ponekad ibadet predstavlja suzdržavanje od onog što je čovjeku drago, a đahkad iziskuje odricanje od onog što čovjek voli. Post je primjer suzdržavanja od onog što je čovjeku drago, a zekat je primjer davanja onog što čovjek voli. Imetak je drag čovjeku i neće ga dati osim za nešto što mu je najdraže od svega, a to je Allahovo zadovoljstvo.

     Mi trenutno punimo i čistimo svoja srca postom za koga je Poslanik, s.a.v.s. je rekao: "Ko posti ramazan vjerujući u Allaha i nadajući se Njegovoj nagradi biće mu oprošteni grijesi koje je počinio, a ko bude klanjao u noći Lejletu-l-kadr vjerujući u Allaha i nadajući se Njegovoj nagradi biće mu oprošteni grijesi koje je počinio." (Buharija i Muslim)

      Na ovom svijetu radeći i sabirući svoju nafaku kucamo i otvaramo mnoga vrata. Po Hadisu - sve ima svoja vrata, a vrata od ibadeta je post. Sve ima svoj zekat, a zekat na tijelo je post. Postom se postiže zdravlje. Post je štit. Pola strpljivosti je post. U postu nema pretvaranja-dvoličnosti. San onoga koji posti je ibadet, šutnja mu se broji kao tespih, a dova prima. Nikad se nije više govorilo, pisalo i raspravljalo o ramazanu i postu a manje u praksu ramazan živio i sprovodio. Oni koji su razumjeli i shvatili ovaj ibadet poste a mnogo je ,posmatrača' i kritičara među muslimanima koji ne poste, ne klanjaju i koji i druge temelje islama zaobilaze. Post je farz-obaveza svakom zdravom, punoljetnom i pametnom muslimanu.

     Rekao je Uzvišeni Allah: "O vjernici! Propisuje vam se post, kao što je propisan onima prije vas, da biste bogobojazni bili." (El-Bekare, 183.)

      Od Abdullaha ibn Omera, radijallahu anhuma, se prenosi da je rekao: "Čuo sam Allahovog poslanika, s.a.v.s., da je rekao: 'Islam se temelji na pet stvari: svjedočenju da nema drugog boga osim Allaha i da je Muhammed Allahov poslanik, obavljanju namaza, davanju zekata, obavljanju hadždža i postu mjeseca ramazana.” (Buharija i Muslim)

     Mi za svoje ponašanje volimo iznalaziti opravdanja nesvjesno misleći da ćemo vječno živjeti. To činimo i kod posta, a znajmo da nam i kod posta Uzvišeni Allah daje olakšice. Islam, svojom lahkoćom i plemenitošću, dozvoljava ostavljanje posta, da se u toku godine naposti, sljedećim osobama: putniku, radniku na teškim fizičkim poslovima, trudnici i dojilji, ukoliko se boji da će post naštetiti njoj ili njenom djetetu, osobi koja nije u stanju postiti zbog starosti ili bolesti, dok ženi u vrijeme menstruacije (hajza) ili nifasa nije dozvoljeno postiti, niti bi joj post bio ispravan.  Na drugoj strani imamo ubijeđenih postača koji poste a olahko drže do propisa posta. Rekao je Poslanik, s.a.v.s.: "Koliko je postača koji od svog posta nemaju ništa osim gladi i žeđi..." (Ahmed i Ibnu Madže, sahih)

      Postaču je jasno da se mora suzdržati od jela pića i polnog odnosa, međutim, postoje mnoge druge stvari oko kojih smo u nedoumici da li nam kvare post ili ne.  Postaču je dozvoljeno ispirati usta i nos. Postaču je dozvoljeno, čak i kada ne uzima abdest ili gusul, da izapire usta i nos, ali je zabranjeno da u tome pretjeruje iz bojazni da se ne napije. Ukoliko je postač na mjestu gdje mora probati hranu, kao na primjer kuhar kada želi da zna da li je hrana dovoljno slana, može ispitati ukus hrane tako što će je staviti na jezik pazeći da nešto ne ode niz grlo. Bezpotrebno probavanje hrane je pokuđeno, ali ne kvari post kao što ga ne kvari ni ispiranje usta. Nema smetnje da se postač okupa radi rashlađivanja. Iz Hadisa razabiremo da se Poslanik, s.a.v.s., kupao za vrijeme posta, a ashabi su gledali Poslanika, s.a.v.s., kako sipa na glavu vodu dok je postio kako bi time ublažio vrućinu ili žeđ. Kapi za oko, uho ili nos, materija koje se unose u tijelo putem kože poput kreme, kao što ni kupanje ne kvari post. Medicinskog pribora koji se unosi u tijelo radi pregleda, osim ako se unose u želudac pa uz njih bude unešena tečnost. Injekcije koje se daju u kožu, mišiće ili vene ukoliko nisu hranjive, poput infuzije. Ukoliko postač pojede ili popije iz zaborava, ili ako mu prašina uđe u usta bez namjere, to mu neće pokvariti post.

    Rekao je Poslanik, s.a.v.s.: "Ko zaboravi, za vrijeme posta, pa nešto pojede ili popije neka upotpuni post, njega je Allah nahranio i napojio." (Buharija i Muslim)  Sunnet je požuriti sa iftarom, a sehur odgoditi, jer je Poslanik, s.a.v.s., je rekao: "Ljudi su u dobru sve dok požuruju sa iftarom." (Buharija i Muslim)  Musliman je obavezan kloniti se gibeta, nemimeta, laži, svađe, prepiranja, lažnog svjedočenja, javnih i tajnih grijeha u svim vremenima a naročito za vrijeme posta.  Es-saimu fi ibadetin ma lem jagtab muslimen ev' ju'zihi - ,,Postač je svo vrijeme u ibadetu dok ne ogovori muslimana ili dok ga ne uznemiri.'' (Džamius-sagir)   Rubbus-saimi lejse lehu min sijamihi illel džu'u - ,,Ima postača koji od svog posta imaju samo glad.'' (Ibni Madže)  Iz ovog hadisa razumijemo da se mnogi iftare ne vodeći računa o tome. Oni, naizgled, ne jedu, ne piju, - poste, ali po ponašanju uopće ne liče na one koji poste. Ima mnogih onih koji su se iftarili, a postiti nisu prestali. Nijet im je trajni post dušom. Takvi su se udaljili od ružnih misli i osjećaja, i ne ponašaju se kako hoće, ne jedu i ne piju šta hoće. Ovo je post spomenut u Hadisu: ,, Post je Moj, i za njega Ja nagradu dajem.''

     Vrijeme posta treba ispuniti učenjem Kur'ana, zikrom i spominjanjem Allaha Uzvišenog jer su ovo mubarek dani. Pomislimo bar jedanput na susret sa Allahom, pa neka nam ovi ramazanski dani posluže da očistimo svoju dušu.

Dova

      Milostivi Allahu, podari nam poštovanje prema našim džamijama i onima koji nas vode na pravi put. Učini da volimo džamiju pa da se radujemo petku i džumi namazu u njemu. Ne daj nam da zaboravljamo svoju islamsku zajednicu.

     Gospodaru naš, omogući nam da oživimo mubarek mjesec ramazan i pomozi nam u našim namjerama! (Amin)

ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون. صدق الله العظيم
Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari

Ni komentarjev:

Objavite komentar