Nijaz SALKIĆ
Ko bi rekao u mjesecu julu da će kraj avgusta i septembra biti hladan, čudno bi ga gledali. Eto dočekasmo vrijeme u kome polahko prebiremo po zimskoj odjeći. Kažu da su u nekim gradovima u Austriji uključili radijatore i griju se k’o u pola zime.
Helem, ode nam ramazan. Prekosutra u nedjelju je 27. Noć ramazana. Četvrtak će se neki veseliti Bajramu. Kažem neki jer ima jedna arapska poslovica koja glasi: ”Lejsel-'idu limen lebisel-džedid innemal-'idu limen ta'atuhu tezid.”, što znači: ”Nije bajram ili slavlje onome ko obuče novo odijelo za bajram, nego je slavlje za onoga čija se pokornost Allahu povećala.” Taj treba da se raduje uz bajram, a ostali treba da grizu prste iz žaljenja za propuštenim. Jer vjernik ima 5 veselja po hadisu Poslanikovom s.a.v.s.: „Vjernik ima pet Bajrama, i to su: svaki dan koji provede bez grijeha, dan smrti ako preseli sa imanom, dan prelaska preko Sirat cuprije, dan kada udje u dzennet, i dan susreta i viđenja sa Allahom.”
Eto danas ćemo se družiti sa biserom zvani Kur’an a.š.
JEDANAESTI RAMAZANSKI BISER-DRUŽENJE S KUR’ANOM
O UČENJU KUR'ANA
Hafiz Ibn Kesir, rahimehullah, u djelu ''Fada'ilul-Kur'an“ – ''Vrijednosti Kur'ana“, navodi slijedeće predaje:
Abdullah b. Amr, r.a., prenosi da mu je Poslanik, s.a.v.s., rekao: ''Prouči Kur'an jednom mjesečno.'' Reče: ''Jak sam ja.'' ''Onda prouči Kur'an jednom nedjeljno'', reče Poslanik, s.a.v.s., ''i nemoj preko toga!“ Ovaj hadis nas svojim sadržajem upućuje na to da je zabranjeno proučiti Kur'an za manje od nedjelju dana.
Ibnu Ebi Sa'sa'a rekao je Allahovom Poslaniku, s.a.v.s.: ''Za koliko dana da proučim Kur'an?'' Poslanik, s.a.v.s., mu reče: ''Svakih petnaest dana.'' On mu reče: ''Mogu i za manje od toga.'' ''Onda jedanput nedjeljno'', reče mu Poslanik, s.a.v.s.
Abdullah b. Mes'ud, r.a., znao je od džume do džume proučiti cijeli Kur'an, ali mimo ramazana.
Ubejj b. Ka'b, r.a., znao je proučiti Kur'an u svakih osam dana.
Temim el-Dari, r.a., učio je svakih sedam dana cijeli Kur'an.
Esved je znao činiti hatmu Kur'ana svakih šest dana.
Alkame je činio hatmu Kur'ana svakih pet dana.
Pored svega navedenog, postoje i druge predaje koje dozvoljavaju činjenje hatme i u kraćem periodu, kako to bilježi imam Ahmed, rhm., od Sa'da b. el-Munzira el-Ensarije koji je upitao Poslanika, s.a.v.s.: ''Smijem li učiti cijeli Kur'an za tri dana.'' Reče mu: ''Smiješ.'' Tako je postupao sve do svoje smrti.
Abdullah b. Mes'ud, r.a., rekao je: ''Hafiz Kur'ana prepoznaje se po: neprospavanim noćima – dok drugi ljudi spavaju; po danima provedenim u učenju – dok se drugi na razne načine zabavljaju; po brizi i tuzi – dok se drugi vesele; po plaču – dok se drugi smiju.''
(Šu'abul-iman, br. 1807.)
(Šu'abul-iman, br. 1807.)
Abdullah b. Mes'ud, r.a., rekao je: ''Učite Kur'an i protresite svoja srca njime. Nemojte da vam je stalno u mislima 'kad će kraj sure'!“ (Sunen el-Bejheki el-Kubra, br. 4492.)
Hasan b. Ali, r.a., kaže: ''Prijašnje generacije gledale su na Kur'an kao na pisma od njihovog Gospodara, pa su ih iščitavali noću i o njima razmišljali više nego danju.“
Omer b. el-Hattab, r.a., kaže: ''Pamtili bismo po desetak ajeta, i ne bismo prelazili na novih deset ajeta sve dok ne bismo praktično postupali po njima!“
Bilježi se da je Omer b. el-Hattab, r.a., naučio suru El-Bekare tek za devet godina. Ne zbog toga što je nije mogao naučiti, već zbog toga što je nastojao po svakom njenom ajetu postupiti!
Abdullah b. Mes'ud, r.a., rekao je: ''Nama je bilo teže učiti Kur'an napamet nego raditi i postupati po njemu, dok je generacijama nakon nas lakše učiti Kur'an napamet, a teže im je postupati po njemu!“
Osman b. Affan, r.a., rekao je: ''Da su srca čista, ne bi se mogla zasititi od učenja Kur'ana!“
Abdullah b. Mes'ud, r.a., rekao je: ''Ko želi znanje – neka otvori Kur'an, u njemu je znanje
prvih i potonjih!“
Enes b. Malik, r.a., rekao je: ''Mnogo je onih koji uče Kur'an, a Kur'an ih proklinje.“
Ni komentarjev:
Objavite komentar