Nijaz SALKIĆ
الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ. صَلَّى اللهُ تَعَالىَ عَلَيْهِ وَ عَلَى آلِهِ الطَّيِّبيِنَ الطَّاهِرِينَ، وَ أصْحَابِهِ الْكِرَامِ الْهُدَاةِ الْمُهْتَدِينَ، وَ سَلَّمَ تَسْلِيمًا كَثِيرًا. نَسْأَلُ اللَّهَ رَبَّنَا أَنْ يَجْعَلَنَا مِمَّنْ يُطِيعُهُ وَيُطِيعُ رَسُولَهُ وَيَتَّبِعُ رِضْوَانَهُ وَيَجْتَنِبُ سَخَطَهُ. يَا خَيْرَ الْمَسْئُولِينَ وَ يَا خَيْرَ الْمُعْطِينَ.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!
''Hvala Allahu dželle ša'nuhu. Njemu se zahvaljujemo, od Njega pomoć i oprost tražimo. Njemu se utječemo od mahana i ružnih djela svojih. Onoga koga Allah na pravi put uputi, niko ga u zabludu ne može odvesti, a onoga koga On u zabludi ostavi niko ga na pravi put ne može uputiti. Svjedočimo da je samo Allah bog i da je Muhammed Njegov rob i Njegov Poslanik, koga je On uistinu poslao da radosnu vijest donese i da opomene prije nego što nastupi Sudnji čas. Mi smo Allahovi i Njemu pripadamo.
Allah, dž.š., u suri (El-Qijame-Smak svijeta) u 26 ajetu kaže: كَلَّا إِذَا بَلَغَتِ التَّرَاقِيَ "Pazi, kada duša dopre do ključnih kostiju….
A zatim, danas je petak, 10. septembar 2010., ili 02. ševval, 1431. hidžretske godine. Ovo je trideset i šesta džuma u novoj hidžretskoj godini. Cijenjeni džemaate, draga braćo i sestre, esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh!
Prođe blagoslovljeni mjesec. Sa ramazanom odoše mnoge njegove blagodati. Ode bereket sehura, blagost ramazanskih dana i ljepota dočeka iftara. Nestade lahkoća noćnog bdijenja i učenja Kur’ana i klanjanja nafila. Pred nama se izoštri dunjalučka stvarnost i svakodnevna kruta životna zbilja. Vjernici će i dalje tražiti svoj mir u okrilju Kur’ana, u hladu hadisa ploveći pod jedrima uzvišene vjere islama. Vjernik će na dobru koje mu Uzvišeni daje šukur činiti i Rabbu zahvaljivati a na teškoćama i udarcima sudbine saburati i stojički svoj kob podnositi. Ionako će odlazak sa ovog svijeta snaći kako vjernika, tako i onoga što sumnja i onoga koji ne vjeruje. Svima nam je ići sa ovog svijeta, svi moramo mrijeti i umirati, u kabur se zatvoriti. Zato ćemo nakon ovog Allahovog najodabranijeg mjeseca kada su nam srca još mehka kazati koju o odlasku I rastanku koji nas neminovno čeka. Allah, dž.š., kazuje kakvo je stanje prilikom umiranja i kakve tegobe i strahote prate to stanje da nas Allah, dž.š., učvrsti u tom momentu nepokolebljivim izgovaranjem šehadeta.
Allah, dž.š., upozorava pa veli: "Pazi, kada duša dopre do ključnih kostiju…. كَلَّا إِذَا بَلَغَتِ التَّرَاقِيَ " Kada se duša odvoji od tijela i dođe do ključnih kosti. To su kosti između potiljka i otvora u grlu, grkljana. "...i vikne se: وَقِيلَ مَنْ ۜ رَاقٍ 'Ima li vidara?'" Ima li ljekara koji će izliječiti, ima li onoga koji će vidanjem otkloniti bolest. وَالْتَفَّتِ السَّاقُ بِالسَّاقِ "I noga se uz nogu savije." To su noge koje će biti zamotane u kefine.
Allah, dž.š., veli: إِلَىٰ رَبِّكَ يَوْمَئِذٍ الْمَسَاقُ "Toga će dana Gospodaru tvome priveden biti." Vratiti se tako što se duša podigne u nebesa, a Allah će, dž.š., reći: (555) "Vratite Mog roba na Zemlju, Ja sam ih od nje stvorio, u nju ću ih vratiti i iz nje ću ih ponovno izvesti", kao što se navodi u podužem hadisu koji prenosi El-Bera.
O uzroku propasti nekih ljudi Uzvišeni Allah, dž.š., veli: فَلَا صَدَّقَ وَلَا صَلَّىٰ "Nije vjerovao i nije klanjao, nego je poricao i okretao se." Govori se o insanu koji je do kraja života nije vjerovao i i činiti dobra djela izbjegavao. U takvom čovjeku nema nikakvog dobra skrivenog niti vidljivog. Takav je živio u svojim iluzijama sa svojom porodicom i društvom u veselju, uobražen, često zao, lijen da hajr čini lebdeći u nekoj svojoj dimenziji. "A onda je svojim oholo odlazio." Baš kao što Uzvišeni spomnje spominje u ovim riječima.: وَإِذَا انْقَلَبُوا إِلَىٰ أَهْلِهِمُ انْقَلَبُوا فَكِهِينَ "A kada se porodicama svojim vraćaju, šale zbijajući vraćaju se." (83:31)
Takve Uzvišeni često u Kur'anu opominje i u smislu kao one što se u hodu uznose i ohole: "Teško tebi! Teško tebi!" Prijetnja jedna iza druge od Allaha, dž.š., za nevjernike koji se ohole prilikom hoda, kao što je spomenuto i u ajeti-kerimu: مُجْرِمُونَ "Jedite i naslađujte se, ali zakratko! Vi ste, zaista, griješnici!" (77:46) Ibn Ebi-Hatim prenosi hadis od Musa'a bin Ebi-Aiše, koji je rekao: "Pitao sam Seida bin Džubejra o ajetu: 'Teško tebi! Teško tebi! I još jednom: Teško tebi! Teško tebi!', pa mi je rekao: (556) 'Allahov Poslanik, s.a.v.s., to je rekao Ebu-Džehlu, a zatim je uslijedila objava od Allaha, dž.š.'" Prenosi ga En-Nesa‘i.
كُلُوا وَتَمَتَّعُوا قَلِيلًا إِنَّكُمْ Allah, dž.š., pita: "Zar čovjek misli da će zaludu ostavljen biti!?" Što znači: čovjek neće biti ostavljen na ovom svijetu i zanemaren bez naredbi i zabrana. Neće biti ostavljen i zanemaren u kaburu a da ne bude proživljen. Naprotiv, njemu se upućuju naredbe i zabrane na ovom svijetu a bit će proživljen i doći pred Allaha, dž.š., na ahiretu. Ovdje se apostrofira proživljenje na ahiretu i odgovor onima koji to poriču između onih koji su skrenuli, koji ne znaju i koji se inade. Zato Allah, dž.š., ovdje veli, podastirući kao argument za proživljenje početak stvaranja.
Braćo i sestre, nastavimo i poslije ramazana biti Uzvišenom Allahu u itaatu, održavajmo vezu sa Njim, klanjajmo makar onih naređenih 5 dnevnih namaza, učimo i iščitavajmo našu knjigu Kur'an, obilazimo rodbinu i pomažimo siromahe. Ako hoćemo dodatno zaraditi veliku nagradu postimo slijedećih 6 dana.
Po samom završetku bajramskog slavlja propisan je post šest dana mjeseca ševvala – zadnji veliki ibadet koji je usko vezan sa ramazanom i ramazanskim bajramom. U hadisu Ebu-Katade se kaže da se onome ko posti šest dana ševvala poslije ramazana piše nagrada posta jedne cijele godine (hadis je zabilježio Muslim). U jednoj od predaja ovog hadisa se kaže: “Allah, dželle šenuhu, desetorostruko nagrađuje, što znači da post ramazana ima težinu posta deset mjeseci. Kad se tome doda post šest dana ševvala dobija se cijela jedna godina”. Ova predaja nam pojašnjava mudrost propisivanja baš šest, a ne manje ili više, dana ševvala: Allah je, iz Svog neizmjernog dobra, htio da Njegovi robovi, koji su mu se približili u časnom mjesecu ramazanu više nego u drugim mjesecima postignu i ovu veliku nagradu – post cijele godine. Ove dane je bolje uzastopno i odmah poslije Bajrama postiti, a dozvoljeno ih je postiti u bilo kojem dijelu mjeseca ševvala i razdvojeno jedne od drugih (Subulu-s-selam, 2/231). Prvi (onaj koji posti trenutno i uzastopno) iskazuje svoju veliku čežnju i ljubav prema postu i bespogovornom obavljanju svega što je dobro i sa sobom donosi veliku nagradu, a ujedno izbjegava mogućnost za gubljenjem te velike prilike ukoliko se, zbog odgađanja, dogodi nešto što će ga spriječiti u izvršenju ovog velikog ibadeta.
Dova
»Molimo Te Uzvišeni Allahu da nas uputiš na pravi put i da nas na njemu održiš sve dok ne odemo sa dunjaluka. Molim Te Dragi Allahu, da ne dozvoliš našim srcima da skrenu nakon što Si nas uputio.
Milostivi Gospodaru, usadi nam više ljubavi prema našim džamijama i onima koji nas vode na pravi put. Učini da volimo džamiju, džemat i da jedva čekamo dolazak dana petka i džume u njemu. Ne daj nam da zaboravljamo svoju islamsku zajednicu. Osvijesti nas, otrijezni nas, pa da shvatimo da bez jake i stabilne islamske zajednice, nema ni naše stabilnosti, i naše snage.
Molimo Te Gospodaru naš, zaštiti nas od loših vođa, od dušmanskih riječi i djela, od pokvarenosti u riječima postupcima i razmišljanju. Primi naše pokajanje, oprosti grijehe nama, roditeljima našim, našim umrlima i svim muslimanima, i naša posljednja dova je: الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ Hvala Allahu gospodaru svih svjetova i neka je salavat i selam na Allahovog Poslanika Muhammeda, s.a.v.s.«
Literatura: Tefsir Ibni Kesir, Rijadus-Salihin
Ni komentarjev:
Objavite komentar