Fikhu'l ibadat
Alima i fakiha (islamskog pravnika) Ibrahima ibni Muhammeda Ibni Ibrahima, El Halebija (umro 956.g. po Hidžri)
Stjecište mora
I tom
Bismillai'r-Rahmani'r-Rahim!
U ime Allaha Milostivog Samilosnog!
MULTEQA'L-EBHUR
Ovo je sažeti tekst iz oblasti islamskog prava nazvan Mulzteq'l-ebhur. Djelo je sačinio fakih, veliki znalac islamskog prava, bogobojazni, odabrani, veoma stručni Ibrahim ibni Muhammed ibni Ibrahim zvani Halebi (allah mu se smilovao).
Kitabu't-tahare- Propisi o čistoći
Uzvišeni Allah kaže: O vjernici, kad hoćete namaz da obavite, lica svoja i ruke svoje do izza lakata operite, a dio glava svojih potarite- i noge svoje do iza članaka.
Farzovi abdesta su: oprati tri organa tijela i mesh (potrti) po glavi:
Lice počinje od vrha čela gdje kosa niče pa do ispod brade i do resica dvaju uha.
Farz je oprati i mjesto između solufa i uha, suprotno mišljenju Ebu Jusufa (Allah mu se smilovao),. Pranje ruku do iza lakata i nogu do izza članaka ulazi u sastav pranja.
Mesh po glavi je također farz, i to četvrtine glave. Neki kažu da je dopušteno mesh činiti po glavi koliko tri prsta, ali ako bi se to činilo jednim prstom ili dvama nije dozvoljeno.
Obavezno je potrati četvrt brade obrasle dlakom, stoji u jednom rivajetu, a ispravnije je potrati bradu koja dotiče lice.
Sunneti abdesta su: oprati ruke u početku do zgloba, zatim proučiti Bismillu, a neki kažu da je to lijepo (mustehab), potom upotrijebiti misvak, usta izaprati vodom, a i nos drugom vodom, protrljati bradu, a protrljati između prstiju je odabrano mišljenje dok neki kažu da je protrljati dugu bradu mišljenju, Ebu Hanife i Muhammeda, i trostruko pranje, nijet, predviđeni redoslijed i obuhvatiti meshom cijelu glavu. Neki kažu ovo zadnje troje je mustehab. Sunnet je i slijed, pranje bez prekida, potiranje ušiju nakon mesha po glavi bez upotrebe nove vode. Mustehab je počinjati sa desne strane i potrti vrat.
Abdest kvari, sve štpo izlazi na spolni organ ili čmar, zatim nečistoća iz tijela ako sama teče do mjesta koje zahtijeva čišćenje, povraćanje punim ustima makar to bila hrana, voda, gorčina ili usirena krv, ali ne šlajm (balgam) općenito, suprotno stavu Ebu Jusufa, koja dolazi od čovjekove nutrine. Uvjet je kod tečne krvi da količina krvi odgovara ispljuvku ali ne i količini punih usta, za razliku od Muhammeda (Allah mu se smilovao). On smatra da je jedan te isti uzrok za sve što čovjek povraća malo pomalo, dok Ebu Jusuf traži da to bude na jednom mjestu. Sve što ne kvari abdest nije nečisto.
Abdest kvari ludilo, pijanstvo, padanje u nesvijest, smijeh punoljetne osobe u namazu koji ima ruku i sedždu, zatim strastvenije doticanje dijelova tijela, suprotno stavu Muhammeda (Allah mu se smilovao) i spavanje opriužen ili kad se nasloni ili osloni na nešto, a kad bi se to izmaklo, on bi pao.
Neće pokvariti abdest san čovjeka nakratko dok stoji, sjedi, dok je na rukuu ili na sedždi, niti će pokvariti abdest crv ako izađe iz rane ili komad mesa koji otpadne od njega, niti doticanje spolnog organa svoga.
InšaAllah, nastavak slijedi!
Ni komentarjev:
Objavite komentar