23. jun. 2011

MIMBERA-SJEĆANJE



الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ. صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين، رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون. قال الله تعالى فى كتابه الكريم: ..
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُوا لِي وَلَا تَكْفُرُونِ
صدق الله العظيم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog! 
 Hvala Allahu dželle ša'nuhu. Njemu se zahvaljujemo, od Njega pomoć i oprost tražimo. Njemu se utječemo od mahana i ružnih djela svojih. Onoga koga Allah na pravi put uputi, niko ga u zabludu ne može odvesti, a onoga koga On u zabludi ostavi niko ga na pravi put ne može izvesti. Svjedočimo da je samo Allah bog i da je Muhammed Njegov rob i Njegov Poslanik, koga je On uistinu poslao da radosnu vijest donese i da opomene prije nego što nastupi Sudnji čas. 
Allah, dž.š., u  2. suri (El - Bekare / Krava) u  152. ajetu kaže:
  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُوا لِي وَلَا تَكْفُرُونِ
'Sjećajte se vi Mene, i Ja ću se vas sjetiti, i zahvaljujte Mi, i na blagodatima Mojim nemojte neblagodarni biti! '
       A zatim, danas je petak, 24. juni 2011., ili  22. redžeb, 1432. hidžretske godine. Ovo je dvadeset deveta džuma u novoj hidžretskoj godini.
       Cijenjeni džemaate!
       Čovjek je biće zaboravno. Stvoren je da neprestano uči, pamti i ponavlja. Ako samo mehanički uči a ne pamti koristi nema, opet ako uči i pamti a ne ponavlja čovjek zaboravlja. Čemu onda učenje i pamćenje bez ponavljanja lekcija. Od rođenja do djetinjstva od mladosti do zrelosti kupe se i gomilaju iskustva i doživljaji. Mozak registruje a moždane ćelije slažu i čuvaju iskustvo i informacije ako se ponavljaju. Zaboravljanje je pojava gubitka sjećanja koja se očituje u nemogućnosti obnavljanja onih sadržaja koji su predhodnim učenjem činili dio čovjekovog iskustva. Većina stručnjaka se slaže da postoje četiri uzroka zaboravljanja: postupno osipanje tragova pamćenja, nemogućnost pronalaženja informacija, interferencija i represija.
         U kontekstu svakodnevnih razgovora zaboravljanje se često označava kao nešto nepoželjno i štetno. Međutim, to nije opravdanje jer da nema zaboravljanja naš život bi bio mnogo težak, jer mi bi se sjećali i potrebnog i svih nepotrebnih događaja, a to bi nas stalno ometalo u našem razmišljanju.
        Zaboravljanje je proces suprotan pamćenju. To je nemogućnost  zadržavanja učenog sadržaja i nemogućnost reproduciranja. Pored normalnog procesa zaboravljanja postoje i bolesti kao i poremećaji pamćenja. Očituju se u vidu amnezija, demencije, pa sve do Altchtajmerove bolesti, koje nastaju usljed oboljenja mozga, njegovih povreda, trovanja ili degeneracije.
Budući da je zaboravljanje u početku brzo, a kasnije sve sporije - potrebno je organizirati ponavljanje u vrijeme kad je zaboravljanje najbrže tj. neposredno nakon učenja. Oni što umiju raditi sa upamćenim, naučenim i doživljenim zovemo učenim i znalcima među ljudima.
         Poštovane sestre, draga braćo!
Uzvišeni Allah u Kur'anu zaborav naziva nisjan. Prvi zaborav je vezan za h. Adema a.s. i njegovo zaboravljanje Allahove s.v.t.a. opomene u vezi šejtanove obmane. Tada su Adem i h. Havva postali žrtvama, tj. lažnih obećanja o promjeni vrste - da će postati meleki, o vječnom životu i drvetu vječnosti i vlasti koja nikako i nikada neće proći i propasti pod uvjetom, ukoliko se približe zabranjenom drvetu Adem i Havva tada omađijani, prevareni, izigrani, slagani i obmanuti i da su umjesto svih šejtanovskih obećanja prvi put ostali i postali goli, ostali bez odjeće i jedne od bitnih odlika i odrednica koja razlikuje insana od hajvana, jer odjeća insana zaogrće, zaštićuje, ukrašava, uljepšava i stidna mjesta, tijela mu pokriva.
         Šejtanove mađije i njegova borba protiv čovjeka traju i dan danas. Naš mozak je takav da je pogođen i uznemiren u momentu nevolja i jakih doživljaja. Odlika  mozga je zaborav i nesjećanje. Zbog neponavljanja lekcija i zaborava desio izgon iz Dženneta, Srebrenica, a može se desiti gubitak časti i ponosa i izguba vječnosti i Dženneta.
Poštovana Sestro! Nikako ne zaboravi da je zaborav životni pratilac a prolaznost tvoja sudbina. Sjeti se onih što živješe pod ovim istim nebom i grijaše se pod istim suncem. Razmisli o pradjedovima, djedovima i roditeljima. Oni su bili bili ono što smo ti i ja danas i što ćemo biti ono što oni jesu sada.
         Dragi brate! Ne zaboravi slučaj Adema i njegove žene h. Have. Bijahoše njih dvoje na ljepšem i uzvišenijem mjestu i duže življaše od nas. Njihov zaborav je nama u nauk da i mi razmislimo o našem zaboravu. Na bilo koji čovjekov zaborav: svjesni-nesvjesni, namjerni-nenamjerni, hotimični-nehotimični, slučajni-sistemski, mahinalni, slučajni-ciljani, praiskonski, primordijalni Ademov ili sadašnji, aktualni njegovih potomaka, ubacuje se šejtan kao Ademu, a.s. Prokleti Iblis hoće da udalji čovjeka od Allaha, od Dženneta, od Istine, od Upute i Pravog Puta i da ga približi sebi, grijehu, propasti i Džehennemu.
          Brate dragi! Ne zaboravi da je zaboravljanje sedžde i namaza cilj i želja Iblisa-šejtana-prokletnika. Ne zaboravi da zaboravljanje na Allaha, našega Gospodara vodi i mene i tebe u propast i u zaborav od našega Stvoritelja. Sjeti se svih onih što su živjeli pod ovim nebom i grijali se na istom suncu. Šta im je ostalo od dunjaluka i bogatstva ako Allah s njima zadovoljan nije. Razmisli o svojim pradjedovima, djedovima i svojim roditeljima. Oni su bili bili ono što si ti danas a ja i ti ćemo biti ono što oni sada jesu. Mi živimo u mjestima gdje se može lijepo obući, obuti i hrane lijepe pojesti. Doista je najveća unutrašnja odlika čovjeka u odnosu na sva druga stvorenja i stvorene svjetove, jeste svjesna vjera u slobodi, a vanjsko oblačenje i odjeća, opet u slobodi. Grijehom i grijesima, te neobavljanjem namaza, zaboravljanjem na dobročinstva šejtan želi da razgoliti, razotkrije, razobliči, oslabi, učini nezaštićenim i golim insana i tako ga (s)ruši, obara i vraća na stadij hajvana, u kojem ga Allah nije stvorio nego šejtan želi da bude, jer unutrašnja razdioba između insana i hajvana, jeste vjera, a vanjska odjeća:
 يَا بَنِي آدَمَ قَدْ أَنزَلْنَا عَلَيْكُمْ لِبَاسًا يُوَارِي سَوْآتِكُمْ وَرِيشًا ۖ وَلِبَاسُ التَّقْوَىٰ ذَٰلِكَ خَيْرٌ ۚ ذَٰلِكَ مِنْ آيَاتِ اللَّهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ
O sinovi Ademovi, dali smo vam odjeću koja će pokrivati stidna mjesta vaša, a i raskošna odijela, ali, odjeća čestitosti, to je ono najbolje. – To su neki Allahovi dokazi da bi se oni opametili. ”
         Koje je je brate i sestro tvoje drvo zbog kojeg si počinio(la) grijeh i ostao(la) bez odjeće svoje duše, bez haljinke svoga srca, bez oklopa vjere svoje, tevbe i istigfara? Udalji se od tog griješnog drveta dok još vremena imaš.
          Poštovana sestro! Nemoj zaboraviti da je zaborav životni pratilac a prolaznost i odlazak s ovog svijeta zajednička sudbina. Sjeti se svih svojih rođaka i njihovih života i toga da su se oblačili i pokrivali svoja tijela, kako su ih pokrivali. Prisjeti se svojih grijeha koje iz zaborava na proživljenje i ispitivanje na Danu suda trenutno činiš. Razmisli o svojim pradjedovima, djedovima i roditeljima. Oni su bili bili ono što smo ti i ja danas a mi ćemo uskoro biti ono što oni jesu sada.
          Podsjetimo se, da se čovjek vremenom zaljubi u sebe, svoje postupke i djela. Zadivljenost svojim djelima za sobom povlači mnoge negativnosti a neke od njih spomenuo je Ebu Hamid el-Gazali,  Allah mu se smilovao, te kazao: „Znaj da su nedaće koje zadivljenost samim sobom donosi mnogobrojne. Zadivljenost odvodi ka oholosti a oholost sa sobom donosi nebrojeno mnogo nevolja. Zadivljenost sobom čini da zaboraviš grijehe i da im ne pridaješ značaj dok ibadete preuveličavaš i diviš im se. Zaboravljaš na Allahove blagodati i da ti je On omogućio da ibadetiš. Čovjek zadivljen sam sobom osjeća se sigurnim od Allahove kazne i smatra da on kod Allaha ima posebno mjesto. Zadivljenost ga odvodi do toga da sam sebe hvali.“ Huzejfe b. El-Jeman r.a. je rekao: „Shodno znanju čovjek se boji Allaha, a shodno neznanju čovjek biva zadivljen svojim znanjem.“
Mutarrif b. Abdulah b. El-Šehir, Allah mu se smilovao, je rekao: „Da noć prospavam i osvanem kajući se draže mi je nego da noć provedem u namazu pa osvanem zadivljen sobom.“
        Dragi brate i sestro! Često se sjećajmo Allaha. Jerbo, kad god se srce sjeti Allaha, dž.š., šejtan biva pobijeđen i ponižen, a ako se Allah dž.š., ne spomene, šejtan pobijedi i biva veći. Sjeti se u ovom svetom mjesecu i svojih umrlih dragih roditelja koji te očekuju i nadaju se da ih se sjetiš dovom, dobročinstvom, učenjem Kurana i lijepim spomenom.
Dova 
      Gospodaru, učini da samo Tebi služimo! Da se grijeha klonimo! Da istinu govorimo! Da o dobru mislimo! Da dobra djela činimo! Da se tuđeg hakka klonimo! Da kod sebe korisno znanje povećavamo!
      Milostivi Allahu, podari nam poštovanje prema našim džamijama i onima koji nas vode na pravi put. Učini da volimo džamiju pa da se radujemo petku i džumi namazu u njemu. Ne daj nam da zaboravljamo svoju islamsku zajednicu.
     Uzvišeni Bože, sačuvaj nas društva munafika, zaštiti nas od munafičkog  iskušenja našu porodicu,  djecu, rodbinu i prijatelje. Amin!

ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون. صدق الله العظيم

Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari. Refik Ćatić, Psihologija za 3. razred,   (El-Hudže fi bejani-l-Mehudže od Esfehanija 2/534), (Ez-Zuhd od Ibn Mubareka str. 151. Sijer E'alami-Nubela 4/(El-Ihja 3/370, sažeto) Društvo i razotkrivanje tijela (Mustafa Spahić),

Nijaz SALKIĆ 

Ni komentarjev:

Objavite komentar