17. maj 2013

MIMBERA - DŽINI I LJUDI


الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.

وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ. صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين، رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون ...:

قال الله تعالى فى كتابه الكريم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

وَأَنَّهُ كَانَ رِجَالٌ مِّنَ الْإِنسِ يَعُوذُونَ بِرِجَالٍ مِّنَ الْجِنِّ فَزَادُوهُمْ رَهَقًا
صدق الله العظيم

U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog! 


   Hvala Allahu dželle ša'nuhu. Njemu se zahvaljujemo, od Njega pomoć i oprost tražimo. Njemu se utječemo od mahana i ružnih djela svojih. Onoga koga Allah na pravi put uputi, niko ga u zabludu ne može odvesti, a onoga koga On u zabludi ostavi niko ga na pravi put ne može uputiti. Svjedočimo da je samo Allah bog i da je Muhammed Njegov rob i Njegov Poslanik, koga je On uistinu poslao da radosnu vijest donese i da opomene prije nego što nastupi Sudnji čas.  Allah, dž.š., u 72. suri  El - Džinn / Džini  u  1.- 7. ajetu kaže:

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ


U ime Allaha, Sve milosnog, Milostivog!


قُلْ أُوحِيَ إِلَيَّ أَنَّهُ اسْتَمَعَ نَفَرٌ مِّنَ الْجِنِّ فَقَالُوا إِنَّا سَمِعْنَا قُرْآنًا عَجَبًا
"Reci: 'Meni je objavljeno da je nekoliko džina prisluškivalo i reklo: 'Mi smo, doista Kur'an, koji izaziva divljenje slušali /1/. 

يَهْدِي إِلَى الرُّشْدِ فَآمَنَّا بِهِ ۖ وَلَن نُّشْرِكَ بِرَبِّنَا أَحَدًا

koji na Pravi put upućuje - i mi smo u nj povjerovali i više nikoga nećemo Gospodaru našem ravnim smatrati,/2/. 

وَأَنَّهُ تَعَالَىٰ جَدُّ رَبِّنَا مَا اتَّخَذَ صَاحِبَةً وَلَا وَلَدًا

a On nije - neka uzvišeno bude dostojanstvo Gospodara našeg! - uzeo Sebi ni druge ni djeteta!/3/. 

وَأَنَّهُ كَانَ يَقُولُ سَفِيهُنَا عَلَى اللَّهِ شَطَطًا

Jedan naš bezumnik o Allahu je laž govorio,/4/.

وَأَنَّا ظَنَنَّا أَن لَّن تَقُولَ الْإِنسُ وَالْجِنُّ عَلَى اللَّهِ كَذِبًا

 a mi smo mislili da ni ljudi ni džini o Allahu laž ne govore ; /5/. 

وَأَنَّهُ كَانَ رِجَالٌ مِّنَ الْإِنسِ يَعُوذُونَ بِرِجَالٍ مِّنَ الْجِنِّ فَزَادُوهُمْ رَهَقًا

i bilo je ljudi koji su zaštitu od džina tražili, pa su im tako obijest povećali;/6/.


وَأَنَّهُمْ ظَنُّوا كَمَا ظَنَنتُمْ أَن لَّن يَبْعَثَ اللَّهُ أَحَدًا

 i oni misle , kao što i vi mislite da Allah nikoga neće oživiti;'"/7/                                          
    U ajetu se spominje i džinn bezumnik: "Jedan naš bezumnik o Allahu je laž i govorio." Pod pojmom jedan naš bezumnik podrazumijevaju Iblisa. "Laži", a tu ulazi velika nepravda, neistine i laži. Zbog toga su rekli: "A mi smo mislili da ni ljudi ni džini o Allahu laž ne govore." Nismo pomislili da će se ljudi i džinni dogovoriti (složiti) da iznose na Allaha, dž.š., laži o pitanju družice i djeteta. Nakon što smo slušali Kur‘an, a.š., povjerovali smo u njega i spoznali samo da su oni iznosili laži na Allaha, dž.š., o tom pitanju. Znači,  smatrali smo da smo mi odabraniji od ljudi, jer su oni tražili utočište kod nas kada bi se našli u kakvoj kotlini ili jezivom mjestu u pustinji i drugdje, kao što je bio običaj Arapa u džahilijetu.

  Zato je vjernik dužan da se zaštiti od šejtanske vesvese.Preneseno je u dva Sahiha od Enesa r.a. da je rekao: Prije ulaska u nužnik Poslanik s.a.v.s. je govorio: Allahumme inni euzu bike minel-hubsi vel-habaisi! Allahu moj, utječem ti (tražim zaštitu) se od hubusa i habaisa.

Komentarišući posljednju rečenicu vezanu za vrijedost Ajetul kursijje u hadisu koji prenosi Ebu Hurejre r.a. o vrijednosti učenja Ajetul kursije Ibn-Hadžer rahimehullah je rekao:  Preneseno je u Ebu Mutevekilovoj predaji: Neće ti se približiti ni muško ni žensko od džina. Iz navedenog se razumije da džina ima i muškaraca i žena, a Allah najbolje zna.

     Ibn Akil rahimehullah u svom djelu El-Funun je rekao: Kod nas u Bagdadu bila je jedna kuća ko god je u njoj stanovao, osvanuo je mrtav. Jednom prilikom, došao je hafiz Kur'ana i iznajmio tu kuću. Svi smo čekali šta će se dogoditi. Osvanuo je potpuno zdrav što je začudilo komšije pa su ga pitali o tome, rekao je: Kada sam zanoćio klanjao sam jaciju i proučio nešto Kur'ana. Odjednom, iz bunara izađe mladić i nazva selam. Prepao sam se, a on reče: Ne boj se, poduči me nečemu iz Kur'ana. Nakon toga nestalo je straha. Pitao sam ga da mi priča o toj kući. Rekao je: Mi smo džini muslimani, klanjamo i učimo Kur'an, a ovu kuću iznajmljuju samo griješnici, sakupljaju se na pijankama, pa ih podavimo. Rekao sam mu: Bojim te se kad mi dođes noću. Dolazi mi po danu! Rekao je: Dobro. Izlazio je iz bunara danju i zbližio sam se s njim. (Akamu el-merdžan str 99)

    O džinima se na više mjesta u Kur'anu a.š. kazuje. Allah, dž.š., obavještava o džinima u vrijeme kada je poslao Svoga poslanika Muhammeda, a.s., i objavio mu Kur‘an, a.š. Da se spoznati da su džini znatiželjni poput ljudi, to su bića koja vole granice dopuštenog pomicati i prelaziti. Spominje se da su džini kazali: "I mi smo nastojali nebo dotaknuti i utvrdili smo da je moćnih čuvara i zvijezda padalica puno; i sjedili smo okolo njega po busijama da bismo šta čuli, ali će onaj ko sada prisluškuje, na zvijezdu padalicu koja vreba naići." Ko poželi danas prisluškivati naići će na zvijezdu koja će ga satrti i uništiti. "I mi ne znamo da li se onima na Zemlji želi zlo ili im Gospodar njihov želi dobro." Ovo je za one koji traže od džina pomoć i koji džine za savjetnike i pomoćnike uzimaju, da znaju da su džini poput ljudi u moći ograničeni.

    O sujeverju koje vlada među ljudima o pitanju tajnovitosti džinske vrste govori predaja: "Za vrijeme dok smo sjedili sa Allahovim Poslanikom, poletjela je zvijezda i zasjala. Muhammed, a.s., upitao je: 'Kako ste ovo komentarisali?' Rekli smo: 'Govorili smo: rodio se neko ko će postati važan; umrla je neka važna osoba', a on je na to odgovorio: 'To nije tačno, nego kad Allah, dž.š., odredi da se nešto desi na nebesima…', i naveo hadis u cijelosti." Ovo je razlog koji je motivirao džine da ispitaju uzrok svemu tome pa su putovali Zemljom i na istok i na zapad dok nisu našli poslanika Muhammeda, a.s., kako uči Kur‘an u namazu sa svojim ashabima. Tada su spoznali da je to zbog čega su nebesa čuvana. Mnogi su od njih tada povjerovali, a oni koji nisu uzoholili su se u svom nevjerovanju, kao što je prije navedeno u hadisu Ibn-Abbasa kod komentara ajeta iz sure "El-Ahkaf". "Kada ti poslasmo nekoliko džina da Kur‘an slušaju..." Šejtani su se uplašili u noći kada su pojačanim intenzitetom letjele zvijezde (meteori) padalice, te su došli Iblisu i ispričali mu svoju situaciju, na što im je on rekao: "Donesite mi iz svake zemlje pregršt prašine da je pomirišem", što su i učinili. On ju je pomirisao i rekao: "Vaš je drug u Meki", pa je poslao sedmericu džina sa zlim namjerama. Kada su došli u Meku zatekli su poslanika Muhammeda, a.s., na kijamu u namazu u El-Mesdžidul-haramu kako uči Kur‘an, a.š. Primakli su mu se želeći čuti Kur‘an, pa su potom primili islam. Allah, dž.š., objavio je Muhammedu, a.s., kur’anske ajete u vezi sa ovim slučajem. (Iz knjige o Poslanikovoj biografiji.)   


    Bilježi Buharija u svome «Sahihu» hadis od EbuSeida ElHudrija, radijallahu anhu, koji kaže: Rekao mi je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: „Vidim da voliš ovce i pustinju, pa kada budeš sa svojim ovcama u pustinji podigni glas prilikom učenja ezana, jer tvoj ezan neće čuti džin, niti čovjek, niti bilo ko drugi, a da neće posvjedočiti na Sudnjem danu.
 
     Džini su šerijatski obaveznici, isto kao i ljudi, bez ikakve razlike. Rekao je Ibn-Abdulber rah.: Ulema smatra da su džini šerijatski obveznici i da se objava obraća i njima. Dokaz su ajeti:" O skupe džinski i ljudski, zar vam iz redova vaših nisu dolazili poslanici koju su vam ajete Moje kazivali i upozoravali vas da ćete ovaj vaš dan dočekati? (El-En'am 130) "Pa koju blagodat Gospodara svog poričete?" (Er-Rahman 13) Isto je rakao i Fahrudin er-Razi rah., a Allah  najbolje zna.

Dova

      Gospodaru, učini da samo Tebi služimo! Da se grijeha klonimo! Da istinu govorimo! Da o dobru mislimo! Da dobra djela činimo! Da se tuđeg hakka klonimo! Da kod sebe korisno znanje povećavamo!

      Milostivi Allahu, podari nam poštovanje prema našim džamijama i onima koji nas vode na pravi put. Učini da volimo džamiju pa da se radujemo petku i džumi namazu u njemu. Ne daj nam da zaboravljamo svoju islamsku zajednicu.

     Uzvišeni Bože, sačuvaj nas društva munafika, zaštiti nas od munafičkog  iskušenja našu porodicu,  djecu, rodbinu i prijatelje. Amin!

ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون. صدق الله العظيم

Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari

Nijaz SALKIĆ

Ni komentarjev:

Objavite komentar