22. maj 2014

MIMBERA – DOBROČINITELJU KORIST



الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ. صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين، رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون:
قال الله تعالى فى كتابه الكريم :
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنسَوْنَ أَنفُسَكُمْ وَأَنتُمْ تَتْلُونَ الْكِتَابَ ۚ أَفَلَا تَعْقِلُونَ صدق الله العظيم.
U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog! 
       Hvala Allahu, dž.š., Gospodaru svih svjetova. Neka je salavat i selam na Poslanika Muhammeda, a.s., i njegovu časnu porodicu.
         Dragi brate i poštovana sestro, danas je petak 24. redžeb 1435. ili 23. maj 2014. godine. Ovo je 23. hutba u novoj godini.
          Prošli petak govorismo o silnicima a danas ćemo a dobročinitelju.
      Uzvišeni Allah u 45. suri El - Džasije / Oni koji kleče, u 15. ajetu postavlja dijagnozu čovjekovog djelovanja i njegovu konačnicu:
مَنْ عَمِلَ صَالِحًا فَلِنَفْسِهِ ۖ وَمَنْ أَسَاءَ فَعَلَيْهَا ۖ ثُمَّ إِلَىٰ رَبِّكُمْ تُرْجَعُونَ
"Onaj koji čini dobro - sebi ga čini, a onaj koji radi zlo - radi protiv sebe, a na kraju ćete se Gospodaru svome vratiti."/15/ 
      Enes, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve selleme, rekao: "Nijedan od vas neće biti pravi vjernik, sve dok ne bude želio svome bratu ono što želi sam sebi."  (Mutefekun alejhi)
     Dobročinstvo prema drugim osobama važna je osobina koja donosi sreću i odagnava tugu. Ono, dakako, uključuje sadaku, udjeljivanje drugima, kao i svaki oblik pomaganja i činjenja dobra ljudima. Sve ovo smiruje naše srce i grudi nam čini prostranim.
“Ako Allahu drage volje zajam date, On će vam ga mnogostruko vratiti i oprostit će vam, jer Allah je blagodaran i blag.” (EtTagabun, 17)
    Allah iz obilja daruje, pruža i daje meni, tebi, njemu, njoj, njemu, nekome i svakome. Pruža nam danas, sutra pruža nam iz  obilja Svoga sve do zadnjeg uzdaha našeg.  Zato ću i ja ti i svaki onaj ko je insan drugih se u nevolji prisjećati.   
     Novca će brzo nestati, Godine će teći pa stati i prestati. Novac je poput vode: Ako ga čuvaš, on se pokvari, Ako pustiš da teče, Od novca i pare  ništa nema slađe.
    Poznati dobrotvor Hatim svojoj ženi govorio je uvijek da pravi hranu za goste i nije želio da jede bez prijatelja, jer bi s njima mogao razgovarati i biti čiste duše. Poznat je njegov stih u kojem kaže svojoj ženi: “Ako si nam kakvo jelo spravila Nađi nekog ko će ga pojesti, Jer ja sam za trpezu neću zasjesti.”
   Trebamo se pitati da li je gomilanje novca ikome produžilo život? Da li je ikome plemenitost skratila život? To se zaista nikada nije desilo.
   Upitan je Božiji Poslanik, s.a.v.s.: "O Božiji Poslaniče! Koja je sadaka najveća?“ Rekao je: "Da udijeliš sadaku onda kada si zdrav i kada se bojiš siromaštva, nadajući se bogatstvu. I ne ostavljaj to sve dok duša ne dođe do grla (smrt) i onda kaži: 'Dadnite tom i tom toliko i toliko, a tom i tom toliko i toliko, a zar tom i tom nije pripadalo toliko i toliko?'“ (Muslim) Praksa Božijega Poslanika, s.a.v.s. i njegovih drugova ispunjena je svijetlim primjerima udjeljivanja na Allahovom putu. Nakon što bi Poslanik, s.a.v.s., obznanio potrebu za udjeljivanjem, njegovi plemeniti drugovi bi se natjecali u tom plemenitom djelu, ne čekajući da se nagone i moljakaju.
    Kada je u pitanju slatkorječivost na putu dobra, budimo najslađe riječi, a kada treba ubirati plodove slatkih riječi, budimo u činjenju dobra prvi, da ne bi pali na testu dokazivanja.
     Allah, dž.š., kaže: "Zar da od drugih tražite da dobra djela čine, a da pri tome sebe zaboravljate, vi koji Knjigu učite? Zar se opametiti nećete?" (El-Bekara, 44)  Uzvišeni Allah, dž.š. spominje Šuajbovu principijelnost u činjenju dobra pa navodi njegove riječi: `Ja ne želim činiti ono što vama zabranjujem. " (Hud, 88)
     Škrtost duše posljedica je škrtosti ruke, a škrti su malodušni ljudi bez morala jer oni škrtare na Allahovu dobru. Da znaju da pomoć i davanje drugim ljudima donosi sreću, takmičili bi se u tom dobru.
     Džemat i džamija je polazište i naše okupljalište. Kroz džemat i džamiju svaki musliman skuplja bodove po kome se može vidjeti na kojem brijegu. U širem smislu poimanja svi smo muslimani glede na to da smo rođeni u muslimanskom ambijentu, odrastali u ezanskom okruženju i podizani od muslimana roditelja. Gledajući na  nijanse i detalje po kojima se smo blizu ili daleko kao npr.,  kroz pripadnost džematu, obilasku džamije i udaljavanju ili podržavanju džemata možemo vidjeti dali smo na višem stepenu imana, jesmo li mu'mini-vjernici.
     Za nas ,Balkanske muslimane' a dahabetile Bošnjake ovi dani i naredno vrijeme je period humanog, moralnog, vjerničkog i svakog drugog preispitivanja i dokazivanja. Čini mi se da smo muslimani ovih prostora na stalnom ,pisanju domaće zadaće' a posebice u ovih zadnjih 20 godina. Zato se ovih dana s pravom zapita jedan naš insan: ,Zašto mi činjenje dobrih djela gledamo kroz prizmu "društvene koristi", a ne kroz prizmu "lične koristi i dobiti". Ono što uradimo, bilo veliko ili malo, naći ćemo kod našeg Gospodara i na Dan kad neće ništa koristiti osim ta dobra učinjena djela'. Ono što se udijeli ustvari trajno ostaje. Poslanik, sallahu alejhi ve sellem, upitao je svoje drugove: "Kome je od vas imetak njegovog nasljednika draži od njegovog imetka?“ Rekli su: "O Božiji Poslaniče, nema nikoga od nas a da mu njegov imetak nije draži.“ Rekao je Poslanik: "Zaista je njegov imetak ono što je udijelio, a ono što je ostavio je imetak njegovog nasljednika." (Buhari)
     Došlo je vrijeme mijenjanja psihologije džematlije glede poimanja i vrednovanja džamije i džemata. Upamtimo jednom da ništa veća i vrednija nije džamija i džemat u Sarajevu od one u Mostaru, Kelnu, Jesenicama, Adelaidu ili u Priboju na Limu. Sve te džamije i džemate moramo voljeti i dijeliti njihove brige, uspjehe i strahove. Zato je čudno što se većina džematlija ponašaju kao posmatrači i ,visoki predstavnici' koji imaju mogućnosti i snagu a ipak čekaju na nekoga drugoga da (u)radi za naš džemat i Allahovu vjeru, kada smo svi potrebni Allahovog zadovoljstva i milosti i zašto smo najglasniji kada vidimo propuste a nijemi kada treba tom džematu pomoći! I zar džemat u kojem živimo i boravimo nije ustvari naš džemat, čiji nas napredak raduje, a nazadak žalosti!?
     Podijeliću nekoliko misli na relaciji vjernik-džemat. Vjernik sliči zgradi koja je spolja zapuštena, ali kada uđeš u nju nađeš je čistu i urednu; dok griješnik sliči grobnici koja je spolja uređena i okićena pa zadivi gledaoca, ali joj je unutrašnjost puna tru(h)leži. Ko želi da mu molba bude primljena u nevolji, neka se u blagostanju moli Allahu. Allahova pomoć prati strpljive: poslije neugodnosti slijedi radost, a poslije teškoća dolazi olakšica.
     O, Enese! - kaže Muhammed a.s., svom drugu Enes ibni Maliku,- kada te zabrine kakva važna stvar moli se za znak od Allaha do sedam puta, pa postupi onako kako u svome srcu (u duši) osjetiš da treba uraditi.
       Dova
     Allahu moj, udruži me sa dobrima, a udalji me od drugovanja sa zlima! O Allahu, opskrbi me samilošću prema siročadima, i dijeljenjem hrane, u širenju selama, i u druženju sa plemenitim. Tako ti darežljivosti tvoje.    
     Milostivi Allahu, podari mi poštovanje prema našim džamijama i onima koji nas vode na pravi put. Učini da volim džamiju pa da se radujem petku i džumi namazu u njemu. Ne daj mi da zaboravljam svoju islamsku zajednicu.
ألا إن أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و تعالي في نظم الكلام: و إذا قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون.
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله الرحمن الرحيم: إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ.
šجلوس]
بارك الله لنا و لكم و لسائر المؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
الحمد لله حمد الكاملين. و الصلاة و السلام علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و تكريما لفخامة شأن شرف صفيه. فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته يصلون علي النبي, يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي علي محمد و علي آل محمد, كما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم بارك علي محمد و علي آل محمد, كما باركت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم أصلح أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين.
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون. صدق الله العظيم
Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari, Mr. Osman Smajlović, Sadaka čini grudi prostranim (Aid el-Karni), (Teshil, 1:113; Ihja’, 2:64).

Ni komentarjev:

Objavite komentar