31. jul. 2015

MIMBERA - VJEROLOMNIK I NEZAHVALNIK



الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ.
 صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين،
 رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون ۞
قال الله تعالى فى كتابه الكريم :
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
وَإِذَا غَشِيَهُم مَّوْجٌ كَالظُّلَلِ دَعَوُا اللهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ فَلَمَّا نَجَّاهُمْ إِلَى الْبَرِّ فَمِنْهُم مُّقْتَصِدٌ وَمَا يَجْحَدُ بِآيَاتِنَا إِلَّا كُلُّ خَتَّارٍ كَفُورٍ
 صدق الله العظيم
      U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!

   Hvala Allahu Gospodaru Zemlje i neba, noći i dana,  šehadeta, namaza, zekata, hadža i posta mjeseca ramazana. Salavat i selam najodabranijem stvorenju, Allahovom miljeniku, od svih poslanika odabraniku, najboljem zagovorniku na suda Danu. Selam Ahmedu, Mustafi, Muhammedu, najboljeg ummeta predvodniku.

    Dragi brate i poštovana sestro, danas je petak 15. ševal 1436. ili 31. juli 2015. godine. Ovo je 40. hutba u novoj godini. Prošli petak imasmo temu, ,Uzori naši', a današnja je ,Vjerolomnik i nezahvalnik'.

     Dok stičemo dobrote svi se trudimo, cijenimo ono čemu stremimo i za čim žudimo. Kad se snađemo i komforom okitimo, smatramo da je to normalno i standardno, ne razmišljajući da je nekima bijeda i neimaštinja normalna i standardna. Mnogi smo nemarni i nezahvalni na nimetima i blagodatima, često vjeru prilagađamo situacijama i kombinacijama. Kada nam je dobro možemo ,sa svijetom', kad nam je slabo okitimo se vjerom kao cvijetom. I tako od prilike do prilike, vjerujemo, ibadetimo, klanjamo, u džamiju odemo, ramazan postimo, sadaku dijelimo a onda na sve to zaboravimo.  Mi svoju vjeru prilagađamo, često je uklapamo, može kod nas i ovako i onako, često može svakako.

    Ljudi smo zaboravni.  Zaboravljamo da voda koju pijemo, zrak kojeg udišemo, sluh kojim čujemo, oči kojima vidimo, razum kojim rasuđujemo, srce kojim osjećamo, sve su to blagodati koje nam je Allah, s.v.t.a., podario i na istima trebamo biti zahvalni. Kada pokažemo zahvalnost na Allahovim, s.v.t.a., neizmjernim davanjima ona se još više uvećavaju, a kada smo nezahvalni, ona nas napuštaju. Ko je Uzvišeno zahvalan, najbolje je darovan.

 Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: “Prvo pitanje koje će biti upućeno čovjeku na Sudnjem danu u vezi s blagodatima jeste:  Zar ti nismo tijelo zdravljem opskrbili, i zar te nismo hladnom vodom pojili!?”

   Čovjek je često gord i voli da se pokazuje jakim a zaboravlja da je stvoren od kapljice vode kojoj treba samo sahat vremena da se pokvari. Od nje nastaju kosti, nervi, krvni sudovi. Kosti su ojačane mišićima i zglobovima pa mi možemo pokrenuti dio tijela koji hoćemo. Naš vrat nosi glavu i njenih sedam pršljenova što se međusobno precizno uklapaju na vrhu leđa. Čovječije tijelo ima360 kostiju od kojih je 248 sa zglobovima. Nijedna od njih nije višak, i nijedna nije manjak. Naše oko okružuju 24 žile i da samo jedna zataji, onesposobilo bi se čitavo oko. Uho nam je građeno u obliku školjke kako bi sakupilo glasove i odaslao ih u unutrašnjost, gdje se smanjuje njihova jačina i tako se prenose do čujnih ćelija. Naš Stvoritelj vodu uha učinio je gorkom da u njegovu unutrašnjost ne bi ušli insekti, vodu oka učinio je slanom da bi ga sačuvao od kvarenja a vodu usta učinio je slatkom da bismo mogli razlikovati okuse jela.

  Glede čovjekovog ponašanja Uzvišeni  u Kur'anu opetovano konstatira: ,,A dokaze Naše samo izdajnik, nezahvalnik poriče."  Božija riječ  "kefur" - "nezahvalnik" znači "Onaj Koji o blagodatima nije zahvalan pa ih poriče, ignoriše i ne spominje ih". Riječ kefur, za razliku od riječi kafir, u arapskom jeziku predstavlja izuzetnu nezahvalnost.

فَإِذَا رَكِبُوا فِى الْفُلْكِ دَعَوُا اللهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ فَلَمَّا نَجَّاهُمْ إِلَى الْبَرِّ إِذَا هُمْ يُشْرِكُونَ

   Pa kad se u lađe ukrcaju, Boga zazovu iskreno Mu vjeru ispovijedajući, a čim ih On na kopno izbavi, odjednom Mu druge počnu pridruživati... (El-‘Ankebut, 65)

  Takođe, o jednoj drugoj skupini takvih osoba kaže:

A kad ih val, kao oblak, natkrili, Boga zazovu, iskreno Mu vjeru ispovijedajući; a čim ih On na kopno izbavi, samo neki oprezni ostaju. A dokaze Naše samo vjerolomnik, nezahvalnik poriče. (Lukman, 32)

   Zanimljivo je da Fetha na lamu u riječi muhles označava particip pasivni u značenju “pročišćen”. Predstavljajući dvojicu poslanika (Musaa i Jusufa), Uzvišeni Gospodar svijeta kaže da su oni muhles, znači “pročišćeni”, a između riječi muhles i muhlis (sa kesrom na lamu) postoji ogromna razlika, jer se muhlis odnosi i na one koji posjeduju povremenu, prolaznu iskrenost. Naprimjer, za one koji u morskim valovima izgube nadu u materijalna pomagala, te počnu zazivati Boga, također je upotrijebljena riječ muhlis, kao što je rečeno u prethodnom ajetu. Drugim riječima, među muhlesine može se svrstati samo onaj čija su sva djela isključivo radi Boga počinjena.

   Zaista Allah voli i nenametljive bogobojazne bogataše koji kada su odsutni, to se ne osjeća, a kada su prisutni, nisu uočljivi.  "Alejhisselam je bio čovjek najljepše naravi. "Pitali su Allahovog Poslanika: 'Koji je vjernik najbolji?' Rekao je: 'Onaj ko je najljepše naravi.'" "Pitali su Allahovog Poslanika, s.a.v.s., o tome što će ljude najviše uvesti u Džennet, pa je rekao: 'Bogobojaznost i lijepe naravi', pa je upitan što će ljude najviše uvesti u Vatru. On rekao je: 'Dva otvora: usta i spolni organ.'" "Rekao je takođe, s.a.v.s.: 'Za lijepu narav Allah daje robu kao što daje mudžahidu na Božijem putu, kada odlazi ima nagradu i kada se vraća.'" Od Ibn-Mes'uda prenosi:  "U Džennet neće ući onaj ko u svom srcu bude imao trunku oholosti, niti će ući u Vatru onaj u čijem srcu bude trunka imana."

   Zemanile dođe čovjek mudracu i požali se na svoje siromaštvo, pa ga mudrac upita: ”Da li bi mi prodao svoj vid za stotinu hiljada zlatnika?” Siromah bez imalo razmišljanja odgovori negativno. Mudrac nastavi: ”Prodaj mi svoj sluh za stotinu hiljada zlatnika!” Čovjek  odgovori sa ne. Zatim ga je mudrac nastavio ispitivati za ruke, noge, duševno zdravlje i sve ostale dijelove tijela. Svaki odgovor je bio negativan. Mudrac mu kroz to ukaza da samo njegovo tijelo vrijedi nekoliko miliona zlatnika. Mudrac reče: ”Imaš ogroman dug na svojim plećima, jer te ovo veliko bogatstvo koje posjeduješ čini dužnikom. Kada misliš da iskažeš zahvalnost? Umjesto toga, ti se čak žališ da želiš još više. Tvoj Gospodar zaista prašta i velikodušan je.”

  Ako je ovaj siromah procijenio svoje tijelo na nekoliko miliona zlatnika, koliku vrijednost posjeduje svako od nas ko još pored toga ima zdravu i hairli djecu i ko posjeduje pokretnu i nepokretnu imovinu, koja mu služi za lagodan život?

   Imam Muslim bilježi da je Abdullaha ibn Amra ibn Asa, r.a., upitao neki čovjek: “Zar nismo siromašni muhadžiri?” Reče Abdullah: “Imaš li suprugu da se uz nju smiriš?” Reče: “Da.” Upita: “Imaš li kuću u kojoj stanuješ!” Reče: “Da.” Reče Abdullah: “Ti si bogataš!” Ovaj dodade: “Imam i slugu!” Reče Abdullah: “Ti si onda vladar!”

     Dova

    Molimo Allaha, dž.š, da poslanika Muhammeda, a.s., učini našim predvodnikom i šefa’adžijom na Sudnjem danu, a na ovom svijetu da nas učini dostojnim uzorima njegova puta. Amin!

   Milostivi Allahu, podari nam osjećaj poštovanja prema našim džamijama i onima koji nas vode na pravi put. Učini da volimo džamiju pa da se radujemo petku i džumi namazu u njemu. Ne daj da zaboravljamo svoju islamsku zajednicu. Amin!

ألا إن أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و تعالي في نظم الكلام: و إذا قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون.
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله الرحمن الرحيم: إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ.
[جلوس]
بارك الله لنا و لكم و لسائر المؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
الحمد لله حمد الكاملين. و الصلاة و السلام علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و تكريما لفخامة شأن شرف صفيه. فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته يصلون علي النبي, يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي علي محمد و علي آل محمد, كما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم بارك علي محمد و علي آل محمد, كما باركت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم أصلح أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين.
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون. صدق الله العظيم

Literatura: Tefsir ibni Kesir,

Nijaz Salkić

Ni komentarjev:

Objavite komentar