4. sep. 2020

MIMBERA - UPISAT ĆU DIJETE U MEKTEB

الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ

وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ

 صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين

 رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون

قال الله تعالى فى كتابه الكريم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ

 صدق الله العظيم

Hvala Allahu, dž.š., donosimo salavat i selam Njegovom posljednjem poslaniku Muhamedu, a.s.

A zatim: danas je petak 16. muharrem 1442. ili 04. septembar 2020. godine. Ovo je 3. hutba u novoj godini. Prošli petak imasmo temu, ,Pojam svrhe života', a današnja je, ,Upisat ću dijete u mekteb.'

Draga braćo i poštovane sestre!

Upisat ću dijete u mekteb, zato što je mekteb pojam za naučavanje osnova naše vjere.

Upisat ću dijete u mekteb, zato što Poslanik Muhammed s.a.v.s kazao: ,,Vaša djeca su vaša najbolja investicija-opskrba.''

Upisat ću dijete u mekteb, jer sam musliman, zato što su mi babo i mama i djed i nana bili dični muslimani.

Upisat ću dijete u mekteb jer su mi djed i nane moga djeda, i k tomu još i amidža i dajdža išli  u mejtef.

Upisat ću dijete u mekteb, zato što sam savjestan i ozbiljan, zato što želim lijep i sređen život i dobar i jak džemat. Zato što želim da ja i moje dijete budemo svjesni, savjesni, uzorni, učeni i pametni insani i muslimani.

Upisat ću dijete u mekteb, jer znam iz iskustva, da je najljepše građevina džamija a u džamiji najljepše mjesto mekteb i u mektebu, mektepska klupa.

Upisat ću dijete u mekteb, jer znam da je mene na vratima mekteba, vedra i vesela lica dočekivao imam i muallim, pa će i moje dijete tako isto biti primljeno i dočekano u mejtefu.

Upisat ću dijete u mekteb, zato što su i mene majka mi rahmetli i babo mi rahmetli, za ruku vodili u mekteb, da im se oboma Milostivi Allah smiluje i naseli ih u Firdevsi-džennetu.

Upisat ću dijete u mekteb, jer znam i vjerujem da će tamo naučiti pravilno klanjati i ispravno kur'anske sure izgovarati, iako i ja kod kuće svoje dijete vjeri učim, ali, mekteb je mekteb, džamija je džamija.

Upisat ću dijete u mekteb, jer želim, kad se dijete kući iz mekteba vrati, da i ja štogod lijepo od djeteta svoga čujem i naučim, da zaboravljeno obnovim i utvrdim.

Upisat ću dijete u mekteb i redovno kontaktirati vjeroučitelja-muallima.Povremeno ću ga nazvati i priupitati, fali li štogod našoj djeci u mektebu, šta ja kao roditelj i džematlija mogu pomoći, da naše mekteblije budu bolji i uspješniji učenici.

Upisat ću dijete u mekteb, jer znam da se gvožđe kuje dok je vruće i djeca se odgajaju, naučavaju i poučavaju znanju, dobroti i poštenju, od ranog djetinjstva.

Upisat ću dijete u mekteb, jer znam da meleki šire svoja krila nad mektepskom učionicom, nad džamiji i nad mektepskom djecom.

Upisat ću dijete u mekteb, jer je muallim u svojoj misiji i poslanstvu strpljiv i blago djecu uči, podstiče da se mekteblije u dobru takmiče, da smireno razgovaraju o vjeri, da kroz igru i blagost usvajaju vjerska znanja, i da muallim one koji se trude, skromnim nagradama nagrađuje.

Upisao ću dijete u mekteb, jer želim da moje dijete u mladosti što više nauči. Kao roditelj ću pored subote i nedjelje omogućiti svome djetetu i dodatne časove mekteba radnim danima, da se što prije klanjati nauči i da Kur'an po tedžvidu čita i uči.

Upisat ću dijete u mekteb, jer sam pročitao kur'anski ajet: ,,Trudite se! Allah će trud vaš vidjeti, a i Poslanik Njegov i vjernici, i vi ćete biti vraćeni Onome koji zna nevidljivi i vidljivi svijet,pa će vas o onome što ste radili obavijestiti.“ 

Upisat ću dijete u mekteb, jer Allah dž. š. kaže: „O vi koji vjerujete, sebe i svoje porodice čuvajte od vatre čije će gorivo ljudi i kamenje biti i o kojoj će se meleki strogi i snažni brinuti, koji se onome što im Allah zapovijeda neće opirati, i koji će ono što im se naredi izvršiti.“ (Et‑Tahrim, 6)

Upisat ću dijete u mekteb, zato što želim da iza sebe ostavim uzorno i odgojeno dijete, koje će mi proučiti fatihu, jasin i hatmu, i dove Allahu dž. š., pred moju i dušu žene moje, kad s ovog svijeta preselimo uputiti. Muhammed a. s. je rekao: ,,Kada čovjek umre prekida se mogućnost pristizanja sevaba za dobra djela osim u 3 slučaja: ako je iza sebe ostavio valjano i hairli u islamu odgojeno dijete koje mu dovu čini, ako je ostavio trajnu sadaku ‑ vakuf, koji i poslije njegove smrti koristi ljudima i znanje kojim se ljudi koriste i poslije njegove smrti.''

Upisat ću dijete u mekteb, zato što želim da moje dijete upozna, zavoli i razumije osnovne propise vjere, da na riječi i djelu bude i ostane musliman i da se vjere svoje ne zastidi nikad.

Upisat ću dijete u mekteb zato, što želim da moje dijete upozna šta mu je kao muslimanu dozvoljeno a šta zabranjeno. Želim da nauči da je alkohol zlo, da je droga opaka bolest, da je krađa ružan put, a laž i ogovaranje pokvarenost, i da se svega toga na vrijeme treba kloniti.

Upisat ću dijete u mekteb, zato što želim da moje dijete izgradi privrženost džematu i Islamskoj zajednici, odanost prema domovini i ljubav prema svemu što je napredno, humano i korisno.

Upisat ću dijete u mekteb, jer razmišljam o riječima Muhammeda a.s.:, „Neće doći pred Allaha Njegov rob musliman s većim grijehom nego li onaj koji je dozvolio da mu djeca ostanu bez valjanog islamskog odgoja i poznavanja islamskih propisa, bez kojih se ne može valjano živjeti životom vjernika.“

Upisat ću dijete u mekteb, jer znam, da kroz mekteb i džamiju vodi put džennetu, da u mektebu moje dijete usvoji šehadet, jer je šehadet posigurno ključ od dženenta.

Upisao ću dijete u školu i u mekteb, jer sama škola, a ni sam mekteb, ne čine čovjeka snažnim da šejtanu rekne: Ne! Škola i mekteb zajedno, šejtana rastužuju, i zato što nas škola i mekteb zajedno od šejtana čuvaju i zaštićuju.

Upisat ću dijete u mekteb, a prije toga ću se učlaniti u svoj džemat, jer znam da ću svojom vazifom i članarinom ojačati džemat i islamsku zajednicu.

Upisat ću dijete u mekteb, i plaćati redovno članarinu u svom džematu, da mi se dijete ne stidi doći u džamiju i da mi moje dijete slobodno i serbez sjedi rahat u mektepskoj klupi.

Dova

Uzvišeni Bože, pomozi nas da djecu svoju osposobimo za dunjalučki život ovdje i kad nas u mezar spuste, da nam i tamo sevapi stižu, jer je odgojeno dijete najbolja investicija i dobro koje traje. Amin!

Milostivi Allahu, daruj mudrost onima koji nas na pravi put vode. Neka nam srca ustrepte u džamiji i na džumi namazu. Čuvajmo svoju islamsku zajednicu. Amin!

ألا إن أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و تعالي في نظم الكلام: و إذا قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون

أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله الرحمن الرحيم: إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ.

[جلوس]

بارك الله لنا و لكم و لسائر المؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك يا أرحم الرحمين

الخطبة الثانية

الحمد لله حمد الكاملين. و الصلاة و السلام علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين تعظيما لنبيه و تكريما لفخامة شأن شرف صفيه. فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته يصلون علي النبي, يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما

اللهم صلي علي محمد و علي آل محمد, كما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد

اللهم بارك علي محمد و علي آل محمد, كما باركت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.

اللهم أصلح أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين

ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون

 صدق الله العظيم

Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari.

Nijaz Salkić

Ni komentarjev: