25. sep. 2015

MIMBERA – BAJRAM U NAS


الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ. صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين، رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون ...:
قال الله تعالى فى كتابه الكريم :
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
وَأَنَّ هَٰذَا صِرَاطِي مُسْتَقِيمًا فَاتَّبِعُوهُ ۖ وَلَا تَتَّبِعُوا السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِكُمْ عَن سَبِيلِهِ ۚ ذَٰلِكُمْ وَصَّاكُم بِهِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ [٦:١٥٣]
صدق الله العظيم
    U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog! 

  Allahu ekber! Allahu ekber! Allahu ekber! Lailahe illallahu vallahu ekber, Allahu ekber ve lillahil hamd. Zahvala pripada Allahu koji nam stalno obnavlja džume i praznike da bi u njima u izobilju dao dobra Svojim robovima. Svjedočim da nema drugog istinskog boga osim Allaha Jedinoga, koji sudruga nema, svjedočenjem koje pohranjujem za Dan povratka. Svjedočim da je Muhammed Njegov rob i poslanik, koji je poslan kao milost svim svjetovima i uzor za one koji ispravno postupaju, neka je Allahov blagoslov na njega, njegovu porodicu i ashabe sve do Dana kada će svjedoci svjedočiti. 

   Dragi brate i poštovana sestro, danas je petak 11. zu-l-hidždže 1436., ili 25. septembar 2015. godine. Ovo je 48. hutba u novoj godini. Prošli petak imasmo temu, ,Hatme, uspjeh u životu', a današnja je, ,Bajram u nas'.

  Riječi Uzvišenog: " I doista, ovo je Pravi put moj, pa se njega držite i druge puteve ne slijedite, pa da vas odvoje od puta Njegova; – eto, to vam On naređuje, da biste se grijeha klonili."  (El-En'am,152)...

  Musliman zna šta je bajram. Ta riječ je sinonim za sve lijepo što je muslimana pratilo od rođenja do odrastanja i stasanja, to je imenica utkana u kodu našeg bitisanja. Da se bajram voli dokazuju imena ljudi, jela, nazivi ulica, trgova, gradova u kojima se bajram udomaćio i rašehatio. Prema posljednoj Allahovoj Knjizi objavljenoj čovječanstvu, Kur'anu Časnom i Šerijatu Resulullaha Muhammeda, alejhisselam, vjerski blagdan islama imenovan je arapskom riječju 'Îd. Ovaj naziv potiče od imenice 'Avd u značenju povratak, što upućuje da je vjerski blagdan trajna blagodat, odnosno vrijednost koja se svake godine, uvijek iznova, vraća.

   Pitamo se da li postoji mu'džiza u našim mubarek danima koje nam je propisao Uzvišeni Gospodar? Pojedini narodi slave praznike danom smrti svojih vladara, pojedini slave danom ženidbe svojih vladara, dok drugi uzimaju pomračenje Sunca praznikom. Dolaskom islama sve ova prazna vjerovanja su derogirana, jer se temelje na nelogičnim osnovama.

  Islamski blagdani dolaze poslije jako velikih ibadeta. Za vrijeme svakog ibadeta vjernik svjedoči jedinost Uzvišenog Boga, pa tako npr: kod islamskih šartova u namazu pet puta dnevno se vezuje za Uzvišenog Stvoritelja, kod zekata i sadake tokom čitave godine kontinuitet se nastavlja, a post i hadž se obavljaju jednom godišnje.

  Dakle, poslije nijednog ibadeta nije propisan blagdan, veselje, osim poslije posta, zato što je to najjači ibadet, tokom koga vjernik treba da polomi okove šejtana koji stanuje u čovjeku i da ga protjera iz mjesta obitavanja, te da mu ukaže da ga je pobijedio, jer to Allah traži od nas da učinimo u mjesecu Ramazanu.
  Razmislimo o hadždžu petom stubu vjere islama. I ovaj ibadet je vrlo značajan, propisan je vjerniku jednom u životu ako je u mogućnosti.
  Ciljevi i ovog uzvišenog ibadeta su univerzalni: pranje vjernika od njegovih grijeha i vraćanje na poziciju djeteta kada ga je majka rodila.

„Ko obavi hadž, pa ga ne pokvari lošim govorom niti nemoralom, vraća se sa hadža kao dijete rođeno, čisto od grijeha.“ (Hadis)

  Počeci oblježavanja bajrama

  Prvo spominjanje i obilježavanje bajrama spomenuto je u hadisu kada je Allahov Poslanik, alejhi-s-selam došao u Medinu, Medinelijama, koji su imali dva dana u kojima su održavali svoje igre, rekao: „Allah vam je ta dva dana zamijenio boljim danima: Ramazanskim i Kurbanskim bajramom“ (Nesai i Ibn Hibban)

 Poslanik s.a.v.s., nas je poučio o časnim danima, mjesecima, prvacima i ženama. Prenosi Mes'ud r.a., da je Muhammed a.s., rekao: "Allah dž.š. je odabrao četiri dana, odabrao je četiri mubarek mjeseca, odabrao je četiri žene u islamu, odabrao je četiri prvaka od naroda, četiri čovjeka su ta koja Džennet željan čeka da ga nastane.

- Četiri odabrana dana su: Petak (džuma) je najodabraniji dan, Jevmu-ašura, Jevmu-nahret (kurban), i Idil-fitr. To su ta četiri dana.

- Četiri odabrana mjeseca su: redžeb, pa zulkade, zul-hidždže i muharrem.

- Četiri odabrane žene su: Merjema (kći Imranova i majka Isaa a.s.), Hatidža r.a. (žena Allahovog Poslanika,), Asija kći Muzenama (žena Faraona), i hazreti Fatima (kćerka Allahovog Poslanika).

- Četiri odabrana prvaka naroda su: Muhammed a.s. je prvak Arapa, Selman El-Farisi je prvak Perzijanaca, Suhejb je prvak od Vizantinaca i Bilal Habešija je prvak kod Abesinaca."

   Dočekivanje bajrama 

  Bajram u svakom muslimanu budi pozitivna čuvstva. Svako ko nosi kodu islama,  ako ništa drugo zna kada je bajram, zna da treba napraviti baklavu, očistiti kuću i avliju, naći se u džamiji na bajram i zna čestitati bajram. Oni većega imana će postiti mjesec ramazana, biti na dnevnim namazima i teravijama, pravilno podijeliti sadekatul fitr i zekat, na vrijeme kupiti kurban i na propisan način obilježiti bajram. Treba znati da je svako ko se rodi u okrilju muslimanske porodice musliman, a iman (mu'min) je trud i nadgradnja. Mu'min-vjernik je viši razred, viši stadij, nadstandard.  Postići i dostići stepen mu'mina  je vruća želja svakog muslimana.

   Pravilno obilježavanje bajrama

  Na Bajram bi trebali biti iskreni, kao što trebamo prije i poslije bajrama. Zijareti-posjete su potreba i dužnost u danima bajrama. Obiđimo roditelje, sestre i braću, komšije i prijatelje i posebno one kojima je uskraćena roditeljska ljubav (siročad).  U danim pred bajram i na bajram sjetimo se svojih rahmetlija, naših dragih koji su se preselili s ovog svijeta. Obradujmo najmlađe, djecu bez roditelja i starije, djede i nane koji nemaju svojih potomaka ili su ostavljeni na milost i nemilost svojih sunarodnika. Topla riječ i poklon bajramski, biće im mehlem na ranjenu dušu.

   Poslanikova praksa-sunnet nas uči kako da se ponašamo i u dane Kurban-bajrama. Ako razmišljamo, vidjećemo da  i podjela kurbanskog mesa (po)kazuje prioretete, 1/3 djelimo komšijama, 1/3 rodbini i prijateljima a jednu trećinu ostavljamo za svoje potrebe. Ko podijeli i više, ili sebi ne ostavi ništa od mesa, to  je dobra praksa, posebno ako se podijeli onima koji su najsiromašniji.

   Nepravilno obilježavanje bajrama

   Iz Hadisa resulullaha razaznajemo: Da nije musliman onaj koji ne govori sa svojim bratom muslimanom duže od tri dana ili kaže Poslanik: Nemoj uznemiriti susjeda ni mirisom hrane svoje ako mu od toga nisi u stanju dati nešto. Jasno je kad čujemo ove Poslanikove poruke da su nam odnosi sa komšijama od velike važnosti u vjeri  a i samome životu i na ovome i na budućem svjetu.

  Kao  što za bajram čistimo svoje kuće, stanove avlije džamije mesdžide i slično isto tako trebamo očistiti svoje srca, da u našim srcima ne bude mržnje, zavidnosti, oholosti, škrtosti posebno u bajramskim, pa  i u drugim danima našega kratkoga života.

   Bajram treba ostaviti trag na muslimana, kao što ostavi trag na čistoći  kuća, avlija, mahala, sela i gradova. Nije dobro da musliman klanja bajram pa ode u svoj stan ili kuću i tamo ništa ne promijeni. Musliman mora posjećivati ljude i mora primati ljude u svoju kuću. Ako se nije promijenio poslije ramazana, ne posjećuje i ne prima goste poslije bajrama, onda je obilježavanje bajrama, puki  običaj i moda.

  Radost i veselje na Bajram nije radi hrane, pića, skupocjene odjeće, automobila, već su radost i veselje na Bajram radi oprosta i spasa od Vatre i izvršenja pokornosti Allahu. Nije bajram onome ko se nađe na alkoholiziranim feštama i glasnoj muzici već je bajram u otvaranju i zbližavanju srca, pomirenju i utjehi, u premišljanju, jesmo li zadovoljni sami sa sobom, pojedinačno i džematski? Šta nam valja činiti da popravimo to stanje? Čeznemo li za Allahovom, dželle šanuhu, ljubavlju? Da li želimo postići Bogobojaznost? Žudimo li za Allahovim, dželle šanuhu, zadovoljstvom? Jeli nam cilj – Džennet? Tražimo li sreću Onog svijeta? itd., itd.

   Dova                               

  Gospodaru naš,molimo Te da nam ukabuliš naša dobra djela, da nam primiš naše kurbane Gospodaru izliječi naše bolesne, opskrbi naše siromašne, na pravi  put uputi nas žive i smiluj se našim rahmetlijama. Gospodaru ako se ljudi ogrješe o nas podari nam snagu oprosta, a ako se mi ogrješimo o ljude o Gospodaru naš podari nam snagu izvinjenja.

  Milostivi Allahu, podari nam poštovanje prema našim džamijama i onima koji nas vode na pravi put. Učini da volimo džamiju pa da se radujemo petku i džumi namazu u njemu. Ne daj nam da zaboravljamo svoju islamsku zajednicu.

ألا إن أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و تعالي في نظم الكلام: و إذا قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون.
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله الرحمن الرحيم: إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ.
[جلوس]
بارك الله لنا و لكم و لسائر المؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
الحمد لله حمد الكاملين. و الصلاة و السلام علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و تكريما لفخامة شأن شرف صفيه. فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته يصلون علي النبي, يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي علي محمد و علي آل محمد, كما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم بارك علي محمد و علي آل محمد, كما باركت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم أصلح أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين.
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون.
صدق الله العظيم
Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari, ,Naučna mu'džiza u bajramima.' Almir Fatić, ,Bajram radosti, sjećanja i razmišljanja.'



Nijaz Salkić

Ni komentarjev:

Objavite komentar