MUKABELA
I RAZUMIJEVANJE POSLUŠANOG 15. džuz
Mukabela je učenje (čitanje) po 10 lista ili 20
stranica svakog dana u džamiji. Mukabela se može učiti u tri vremenska perioda,
iza sabaha, iza podne ili iza ikindije namaza. Najviše je rasprostranjeno
učenje mukabele iza ikindije namaza. Mukabelu uče imami, hafizi i oni koji
znaju i umiju pravilno i tačno čitati Allahovu knjigu.
Počinjemo sa prvom mukabelom dan prije ramazana a
završavamo Hatma-dovom uoči Bajrama ili prije klanjanja Bajram namaza. Velika
čast je znati pravilno učiti Kur’an a.š,, a velika nagrada čeka one koji dolaze
da slušaju i prate učenje mukabele u džamijama.
Zašto nas
je malo na mukabelama?
Da bi mogli sebi
odgovoriti nadvirimo se u dušu i srce. Ako su nam u životu prioriteti
imetak, bogata sofra, ormari puni odjeće i obuće a mi i pored toga ,nemamo'
vremena za abdest, za namaz, te da je jacija u kasne sate a sabah prerano, sa
nama nešto u redu nije.
15. džuz (naznake)
1.
Početak sure El-Isra govori o veoma važnim činjenicama vezanim za
Mesdžidu-l-Aksa, te spominje ulazak sinova Israilovih i činjenje nereda u
njemu.
2. Govor o uputi koju u sebi nosi Kur'an, nekim podacima vezanim za ovaj i budući svijet, te o dvije vrste ljudi, jedne koja se trudi da zasluži onaj svijet, i druge koja želi samo ovosvjetska uživanja.
2. Govor o uputi koju u sebi nosi Kur'an, nekim podacima vezanim za ovaj i budući svijet, te o dvije vrste ljudi, jedne koja se trudi da zasluži onaj svijet, i druge koja želi samo ovosvjetska uživanja.
3.
Nakon toga se spominje dvadeset savjeta vezanih za odnose u društvu. Razmisli o
svome položaju kada su u pitanju spomenuti savjeti.
4. Rasprava sa mnogobošcima i obaranje njihovih dokaza vezanih za mnogoboštvo. Poslije toga se spominje Iblis i razgovor sa njim vezan za stvaranje Adema.
4. Rasprava sa mnogobošcima i obaranje njihovih dokaza vezanih za mnogoboštvo. Poslije toga se spominje Iblis i razgovor sa njim vezan za stvaranje Adema.
5.
Uputstva Poslaniku, sallallahu alejhi ve selleme i savjetovanje da se ne
priklanja mnogobošcima nego da se uzda u svoga Gospodara. Nakon toga se
spominju neka znamenja u kosmosu.
6.
Pred kraj sure se olakšava Poslaniku, sallallahu alejhi ve selleme, time što mu
se daje do znanja da je prije njega i Faraon smatrao Musa, alejhisselama,
lažnim poslanikom i da on nije jedini prema kojem se tako ophodilo. Zatim se
potvrđuje da je Kur'an objava od Allaha.
7.
Sura El-Kehf obuhvata govor o četiri vrste iskušenja: iskušenje u vjeri,
imetku, znanju i snazi.
8.
Kada je u pitanju vjera, o tome možemo pročitati u kazivanju o mladićima,
stanovnicima pećine koji su primjer za svakog onoga ko želi da ide pravim
putem.
9. Iskušenje u imetku možemo pronaći u priči o dvojici ljudi, jednom koji je bio bogat, ali je poricao Sudnji dan i drugom koji je bio siromašan, ali je vjerovao da će se vratiti svome Gospodaru.
9. Iskušenje u imetku možemo pronaći u priči o dvojici ljudi, jednom koji je bio bogat, ali je poricao Sudnji dan i drugom koji je bio siromašan, ali je vjerovao da će se vratiti svome Gospodaru.
10.
Kada je riječ o iskušenju vezanom za znanje, to možemo pronaći čitajući
kazivanje o Hidru i Musau alejhisselamu. U kazivanju o njima je veoma dobar
primjer za svakog onoga ko traži znanje.
15. džuz (izdvojeno)
Sura
Isra dobila je naziv po putovanju Poslanika, a.s., do Allaha, dž.š. Brojne su
poruke ovog putovanja, ali neka nam uvijek na umu bude to što je u ovoj noći
propisano pet dnevnih namaza koji se vrjednuju kod Allaha kao pedeset. Stoga,
nemojmo dozvoliti sebi da nam prođe bilo koji namaz, jer to nije jedan već
deset namaza.
Sura
Isra nosi brojne poruke i značajan broj ajeta počinje imperativima, naredbama
šta trebamo činiti, a šta nam je zabranjeno. Ona je poput imama, odnosno
hatiba ili vaiza koji boravi u našoj kući i ukazuje nam šta je dobro, a šta
loše, stoga čitajmo njezin prijevod i sprovodimo u svom životu imperative iz
ove sure.
Između
ostalih ajeta s naredbama ovdje ćemo izdvojiti jedan (36) koji je itekako važan
danas, u vremenu tehnologije i tehnike, prijenosa informacija, sveopćih
komentatora i sveopćeg ogovaranja: ,,Ne povodi se za onim što ne znaš! I sluh,
i vid, i razum, za sve to će se, zaista, odgovarati“.
Ovdje
se ne spominju usta, odnosno riječi, ali one su produkt našeg sluha, vida i
razuma. Također, poslije ovog ajeta ipak dolazi ajet koji nas upozorava na naše
riječi: ,,Reci robovima Mojim da govore samo lijepe riječi, jer bi šejtan mogao
posijati neprijateljstvo među njima…“
Zar danas većina neprijateljstava među
muslimanima, nije
upravo zbog riječi?!
Ova
sura koja čini glavninu srednjeg džuza u Kur’anu nosi i tu poruku srednjeg puta
u islamu, pa nam se kaže da ne budemo rasipnici (26), ne hodamo nadmeno (37),
da dozivamo Allaha umjerenim glasom (110).
Ni komentarjev:
Objavite komentar