13. sep. 2019

MIMBERA - IBRAHIMOVA A.S., DOVA



الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ. صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين، رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون ...:
قال الله تعالى فى كتابه الكريم :
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
وَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ ۚ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِي سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِينَ
صدق الله العظيم
U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog! 
Hvala Allahu, Gospodaru svjetova! Salavat i selam neka je na posljednjeg Allahovog poslanika, Muhammeda, a.s., njegovu porodicu, ashabe i sve one koji ga slijede na putu islama!
A zatim, danas je petak, 13. septembar 2019., ili  14. muharrem, 1441. godine. Ovo je druga džuma u novoj hidžretskoj godini. Prošli petak imasmo temu, ,Upis u mekteb‘, a današnja je, ,Ibrahimova dova.'
Cijenjeni džemaate!
Danas govorimo o dovi Allahovog prijatelja Ibrahima alejhis-salatu ves-selam. Znano je, da mnogi od nas za dovu ne znaju a još manje njenu blagodat poznaju. Jerbo da znaju, dova bi im dobrodošla, zato što je ona oslonac, jer je u dovi uporište, dova je smiraj, nada je u dovi, dova je utjeha, u dovi je zaklon, dova je i zadnja adresa i pribježište. Posebno je dova snažna i jaka u  ljudi-mazluma, u onih nad kojim se vrši nasilje i kojima je nepravda načinjena. Istina je živa  da se od takvih dova ne odbija.
Prenosi se od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ,,Trojici dova neće biti odbijena: pravednom vladaru, postaču dok ne iftari i dova onoga kome je nepravda učinjena. Allah će njegovu dovu podići iznad oblaka na Sudnjem danu, otvorit će joj se nebeska vrata i Allah će reći: 'Tako mi Moje moći, pomoći ću te, kad-tad.'' (Ibn Madže)  Zato što je dova učinkovita, s dovom ne treba škrtariti, čineći je iskren biti i ostati i na dovi do kraja ustrajati.
Kao mnogo drugog u vjeri našoj, dova je arapskog porijekla i nastala je od riječi du'a, što znači: zov, poziv, dozivanje, prizivanje, molitva, moljenje, molba... Časni Kur'an u sebi sadrži mnogo dova koje su lijek živima i dove su neprocjenjivo blago i iladž naš. Ko uči Kur'an vidi da je prva Kur'anska sura, El-Fatiha, dova a takođe i posljednje dvije su dove. Eto tako, Kur'an započinje i završava dovom.
U  26. suri-Eš-Šu'ara'/ Pjesnici, od 83.-89 ajeta, Allah, dž. š., kaže: 
رَبِّ هَبْ لِي حُكْمًا وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ
Gospodaru moj, podari mi znanje i uvrsti me među one koji su dobri
وَاجْعَل لِّي لِسَانَ صِدْقٍ فِي الْآخِرِينَ
i učini da me po lijepom spominju oni što će poslije mene doći,
وَاجْعَلْنِي مِن وَرَثَةِ جَنَّةِ النَّعِيمِ
i učini me jednim od onih kojima ćeš džennetske blagodati darovati –
وَاغْفِرْ لِأَبِي إِنَّهُ كَانَ مِنَ الضَّالِّينَ
i ocu mome oprosti, on je jedan od zalutalih –
U ovim ajetima sadržana je prelijepa Ibrahima, a.s., dova, u kojoj Halilullah moli da mu njegov Gospodar podari mudrost. Es-Suddi kaže: ,,Poslanstvo'', a Uzvišeni Allah, dž.š., veli: ,,i pridruži me onima koji su dobri'', učini me da budem s onima koji su dobri i na dunjaluku i na ahiretu. 
Iz kazivanja o Poslaniku Muhammedu s.a.v.s., saznajemo da je on na samrtnom času  dovio: ,,Bože, učini me da budem u društvu odlikovanih!'', rekavši to tri puta. U drugoj predaji stoji: ,,Bože, oživi nas kao muslimane, daj da umremo kao muslimani, pridruži nas dobrima, ne daj da budemo poniženi i osramoćeni, a niti da mijenjamo Tvoju vjeru!'' Uzvišeni spominje Poslaničku dovu kojom bi se i mi mogli koristiti: ,,i učini da me po lijepom spominju oni što će poslije mene doći'', učini da spomen na mene ostane lijep nakon moje smrti, da budem spominjan samo po dobru, kao što Uzvišeni kaže: ,,I u naraštajima kasnijim spomen sačuvasmo'', ,,Nek je u miru Ibrahim'', ,,Eto tako Mi nagrađujemo one koji dobra djela čine.'' (37:108 - 110)
Uzvišeni veli: i učini me jednim od onih kojima ćeš džennetske blagodati darovati" , što znači,  daj mi blagodati na dunjaluku tim što će na mene ostati lijep spomen nakon moje smrti, a daj mi blagodati i na ahiretu, tako što ćeš me učiniti jednim od onih kojima ćeš darovati dženetske blagodati. U ovoj dovi Ibrahim a.s. moli za svog oca koji je u nevjerstvu zastranio: ,,i ocu mome oprosti'', kao što Uzvišeni na drugom mjestu kaže: ,,Gospodaru naš, oprosti meni i roditeljima mojim" (14:41) Zapitajmo se, koliko se naših roditelja ,vozi pogrešnom cestom', a namaz im prolazi, a ramazan im prolazi, a džuma im prolazi, oni nisu u džematu, a oni nisu na teraviji, a oni nisu u zajednici, a oni nikako da nađu šehadetsku navigaciju. Sestre i braćo, dovimo za njih dok ne bude kasno i za dovu.
Prenosi se od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ,,Želite li da budete marljivi u dovi.?'' Učite: ,,Allahumme e'inni 'ala zikrike ve šukrike ve husni 'ibadetik.'' ,,Gospodaru moj, pomozi mi da Te se sjećam, da Ti zahvaljujem i da Ti lijepo robujem.''
Allah dž.š. poziva Svoje vjerne robove da Mu se obraćaju sa dovom, sa molbom u svim prilikama, u dobru i u nezgodama, jer Allah dž.š. veli u Kur'anu: ,,Molite Me, Ja ću vam uslišati vašu molbu."
Allah voli onoga roba koji Mu se obraća sa molbom i dovom. Oni koji proučavaju blagoslovljenu vjeru islam razabrali su za kur'anske dove, poslanikove dove, kao i dove munadžate i dove velikih ljudi, pobožnjaka.
Svaka dova koja se upućuje Allahu, ona ima svoje uslove i šartove sa kojima će biti primljena. Dakako da dova ima svoje najefdalnije vrijeme i mjesto uslišavanja i primanja.
Prvi je njezin šart-uslov, istinsko pokajanje. Drugi je sa tuđim hakkovima raščistiti. Treće je, jesti od halala - halal zalogaj. Četvrto je naklanjati sve prošle namaze i napostiti post ako ima. Peto odstraniti se od hrđava društva. Šesto, očistiti svoje srce i dušu od zavidnosti, mržnje, oholosti, zluradosti, škrtosti, pohlepe, psovke, laži, gibeta, smutnje, rijaluka, alkohola, zle ćudi i naravi, očistiti svoje srce od njega, njihovih osobina i svih grijeha, vidljivih i nevidljivih; i onda pod abdestom obratiti se Allahu ponizno, skrušeno, po mogućnosti plačnim glasom uputititi dovu koja koja je u skladu sa sunnetom.
Pribrano vrijeme za dovu od mjeseci ramazan, od noći je lejle-i-kadr, uoči petka, uoči bajrama, od dana u petak i to u vrijeme džume, od dijela noći njeno gluho doba i pred zoru.
Prenosi Ebu Hurejre, radijallahu anhu, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ,,Naš Uzvišeni Gospodar svake se večeri spušta na zemaljsko nebo u zadnjoj trećini noći i govori: ,Ko Me moli, pa da mu se odazovem, ko nešto traži pa da mu dam, ko od Mene oprosta traži, pa da mu oprostim.''' (Buharija)
Najefdalnije mjesto i kraj za  dovu je kod Bejtullaha, na Arefatu, u Medini, u i to u Revda-i-mutahheri…. Prije ili poslije dove je važno podijeliti nešto sadake pravim osobama i na pravom mjestu.
Prenosi se od Enesa, radijallahu anhu, da je rekao: ,,Poslanikova najčešća dova bila je: Rabbena atina fiddunja haseneten ve fil-ahireti haseneten ve kina azabennar. (Buharija) Gospodaru naš, podari nam dobro i na ovome i na onome svijetu i sačuvaj nas kazne u vatri.''
Dova
Gospodaru, daj mi, da redovito obavljam namaz, ja i moje potomstvo! Gospodaru naš, i uslišaj molbu moju! Gospodaru naš, oprosti meni, mojim roditeljima i svim vjernicima onoga dana, kada počne obračunavanje! (15)
Milostivi Allahu, podari mi poštovanje prema našim džamijama i onima koji nas vode na pravi put. Učini da volim džamiju pa da se radujem petku i džumi namazu u njemu. Ne daj mi da zaboravljam svoju islamsku zajednicu.
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون. صدق الله العظيم

Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari, Babud-duai,Poslanikove dove

Nijaz Salkić

Ni komentarjev:

Objavite komentar