21. apr. 2013

BOŠNJAČKA ,BOSANSKA' TELEVIZIJA



Nijaz SALKIĆ

Bošnjaci-muslimani ili Muslimani u bivšoj Jugoslaviji bili su najčešće i većinom časa bez ikakvih prava. Čak se nisu mogli a često ni smjeli, zbog ine , svakojake i svakakve blokade ni  znali izjasniti kao Bošnjaci-muslimani. Kroz vrijeme nam je nametano ime, kultura, pjesma,  ponašanje, osjećaji, odnosi prema sebi i način odnosa, prema drugima. Zato dugo ne smjedosmo opjevati svoje junake, proveličati pjesnike i književnike, ojadati i oplakati pobijene jetime, silovane majke i pobijenu braću i sestre, osim onih nametnutih strane od tirana u zajedničkoj nam državi. Čak i kada su nas ubijedili da je to naša država i da smo u njoj ravnopravni, u grbu te države imade pet plamenova koji goraše a našeg šestog plamena, dugo ne upališe. 


Kada su nas godinama gurali na rub propasti pripremiše nam lomaču na kojoj trebasmo kao nešto što je višak na Balkanu, poput smeća, nestati. Htjedoše nas se  kutarisati, polašiti nas, razvući nas od udova do pameti. Trebasmo 1992. izgorjeti i nestati. Danas neki hvale bivši sistem u kome smo svi imali ista prava. Od 1960. godine, televizija Beograd je počela snimati TV serijale o Voždu Karađorđu, o Vuku Karadžiću o srpskoj  srednjovjekovnoj 'državi'. Kako su snimali tako su i punili sadržaje i vrijeme na TV Beogradu, čitaj tadašnjoj 'državnoj' jugoslovenskoj televiziji. U tim serijalima muslimani-Muslimani na Balkanu su predstavljani kao Turci-okupatori koji su žarili, klali, palili i na kolac nabijali raju-Srbe. Dvadeset godina je trajala TV i medijska hajka na Muslimane-muslimane, a onda dobro pripremljeni ostaviše TV kamere pa noževima i puškama nasrnuše na Muslimane-muslimane u BiH. Danas znamo šta se sve dogodilo 1992-1995., i šta je bilo sa Bošnjacima.


Danas Bošnjaci u Bih  kao imamo svoju državu i sve što uz taj pojam ide. Imamo svoje medije imamo svoje televizije i to od Entitetske-Federalne do one državne i sijaset privatnih TV kuće. Susjedne države nastale iz bivše zajedničke države, pa i onaj uljez u BiH, nastao na klanju, čišćenju i paljevini. Naravno danas svi oni imaju svoje TV kuće u kojima nastaju pored ostalih i tv serijali iz istorije i povijesti. U njima se veličaju herojstva u vekovnom i vijekovnom etničkom čišćenju muslimana u Bosni i Hercegovini i na Balkanu.


 Šta rade naše ,Bošnjačke' i ,Bosanske' televizijske kuće danas u državi Bosni i Hercegovini. Da li u njihovom glomaznom i skupom (od tv pretplate građana) programu imaju historijski serijali o državnosti, o srednjovjekovnoj Kraljevini Bosni. Da li se snimaju filmovi o junaštvu bosanskog i bošnjačkog čovjeka? Naravno, nema na tim Bosanskim i Bošnjačkim televizijama ništa od toga. Te televizijske kuće su napravljene same za sebe i radi armije novinara, poslovođa, inkasatora i direktora u tim TV kućama. Vascijeli njihov edukativni programi su safunice (indijske, meksičke, turske) to su programi na kojima se edukuje i podučava omladina i ostatak građanstva Bošnjaka. Vrhunac 'programa' su jeftini muzički programi i takmičenja u stilu kako hitro postati pevač i pjevačica. To su naše TV Bosanske televizije, čitaj Bošnjački TV programi. 


Upamet! 

19. apr. 2013

MIMBERA- VJERNICI I VJERNICE




الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ. صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين، رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون ...
قال الله تعالى فى كتابه الكريم :
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ ۚ وَرِضْوَانٌ مِّنَ اللَّهِ أَكْبَرُ ۚ ذَٰلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ
صدق الله العظيم

U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog! 

 Hvala Allahu dželle ša'nuhu. Njemu se zahvaljujemo, od Njega pomoć i oprost tražimo. Njemu se utječemo od mahana i ružnih djela svojih. Onoga koga Allah na pravi put uputi, niko ga u zabludu ne može odvesti, a onoga koga On u zabludi ostavi niko ga na pravi put ne može uputiti. Svjedočimo da je samo Allah bog i da je Muhammed Njegov rob i Njegov Poslanik, koga je On uistinu poslao da radosnu vijest donese i da opomene prije nego što nastupi Sudnji čas.

 Allah, dž.š., u 16. suri   9  Et – Tevba / Pokajanje u  71. ajetu kaže:

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَيُطِيعُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ ۚ أُولَٰئِكَ سَيَرْحَمُهُمُ اللَّهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ

Poštovane džematlije, draga braćo, ovo je petak 9. džumade-l-uhra 1434. ili 19. april 2013. godine. Danas ćemo se družiti sa veličanstvenim ajetom iz knjige svih knjiga, iz Kur'ana Časnog. U ovom birli ajetu Uzvišeni ponovno daje pravo ženi koje su joj muškarci koji se Boga bojali nisu, kroz povijest, oduzeli. Zabilježeno je na stranicama historije da su žene u nekim nazovi civilizacijama tretirane bićima nižeg reda, često robljem, smatrne predmetom i koje sve negativne atribute ženi nisu davali. A 

Uzvišeni prije 1400 godina kazuje ljudima kroz Kur'an a.š. :

"A vjernici i vjernice prijatelji su jedni drugima: traže da se čine dobra djela, a od nevaljalih odvraćaju i namaz obavljaju i zekat daju, i Allahu i Poslaniku Njegovu se pokoravaju. To su oni kojima će se Allah sigurno smilovati. Allah je doista Silan i Mudar." /71/   

Iz ajeta možemo zaključiti da ženi u islamu nije vraćen samo dio onoga što je Dragi Bog odredi, da se naziva ''čovjekom'', većem ona može ako hoće između ostalog da štiti muškarca kao što je muškarac u stanju da bude njen čuvar i zaštitnik. Žena je partner muškarcu kada je u pitanju njegova misija uspostavljanja reda u društvu, kod odgoja djece, kod razvijanja i čuvanja porodičnog imetka. Žena kao i muškarac može ako hoće da unapređuje dobro, da čini hairli djela. Kao i muškarcu i ženi je zabranjeno da radi haram, zabranjene stvari koje su štetne čovjeku kao Božijem stvorenju. Ako je čovjek halifa na zemlji, to znači da je i žena halifa jer je analogno i žena insan-čovjek i ona je dužna da ispovijeda vjeru islam da ispuni obećanje keje je dala Allahu džellešanuhu da će savjesno upravljati zemaljskim dobrima i obožavati samo Allah dž.š.

Iz ovog mudrog ajeta takođe možemo podcrtati poruke koje trebamo dobro zapamtiti a prije svega da: Vjernici i vjernice su prijatelji jedni drugima. Vjernice i vjernici zahtijevaju da se dobra djela čine. Vjernici i vjernice na svakom mjestu i svakom času od nevaljalih i ružnih djela odvraćaju. Vjernice i vjernici redovno namaz klanjaju. Vjernici i vjernice zekat čiste i na najbolje mjesto ga nose i udjeljuju. Vjernici i vjernice bez pogovora i bezuslovno se Allahu i Njegovom poslaniku pokoravaju.
Ajet se završava zaključkom. To su oni kojima će se Allah sigurno smilovati, Allah je doista silan i mudar.

Hadisi Allahovog Poslanika, s.a.v.s., isto tako ukazuju na ovo ženino pravo i na njenu jednakost sa muškarcem kada je u pitanju preuzimanje odgovornosti. Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: “Svi ste vi čuvari i svi ćete biti odgovorni za ono što čuvate: imam je odgovoran za džemat koji predvodi, muškarac je odgovoran za svoju porodicu i bit će pitan za nju, žena je čuvar i bit će odgovorna za ono što joj je povjereno na čuvanje, sluga je povjerenik kod svoga poslodavca i bit će odgovoran za ono što mu je povjereno. Svi ste vi čuvari i svi ćete biti pitani za ono što vam je povjereno.”

Jednom prilikom Omer, r.a., održao je govor u kojem je kritizirao žene koje pretjeruju u uzimanju vjenčanih darova – mehra. On je smatrao da ima pravo jer je pozvao žene da ne uzimaju vjenčani dar veći od onog koji je uzela Fatima, kći Allahovog Poslanika, s.a.v.s., a koji je iznosio deset srebrenjaka. Međutim, poslije tog njegovog govora na ulici ga je zaustavila neka žena, a bio je u društvu uglednih ashaba, i kritizirajući ga rekla mu je: “Omere, hoćemo li slušati tvoje ili Allahove, dž.š., riječi i naredbe?” Obratila mu se na ovaj način, direktno, dozivajući ga njegovim imenom ne spominjući nikakve titule. Omer, r.a., istog momenta odgovori: “Slušat ćemo Allahove, dž.š., riječi i naredbe.”  Žena reče: “Allah, dž.š., rekao je: 'I jednoj od njih ste dali mnogo blaga, ne oduzimajte ništa od toga.'” Uz sve poštovanje i poniznost, Omer, r.a., reče: “Žena je u pravu, a Omer je pogriješio.”

Nagrada čeka velike radiše i hizmećare kako od muškaraca tako i od žena kao što 

Uzvišeni spominje u ajetu:

وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ ۚ وَرِضْوَانٌ مِّنَ اللَّهِ أَكْبَرُ ۚ ذَٰلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ

"Allah obećava vjernicima i vjernicama dženetske bašče, kroz koje će rijeke teći, u kojima će vječno boraviti, i divne dvorove u vrtovima edenskim. A zadovoljstvo Allahovo veće je od svega toga: to će, doista, uspjeh veliki biti!" /72/

Prenose El-Buhari i Muslim u hadisu Ebu-Imrana el-Dževnija sa senedom koji seže do Ebu-Musa el-Ešarija, koji kaže: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: 'Dvije bašče sa zlatnim posudama i onim što je u njima i dvije bašče sa srebrenim posudama i onim što je u njima, nema između ljudi i gledanja u Njihova Gospodara u vrtu edenskome, osim ogrtač veličanstvenosti na Njegovom licu.'" El-Buhari i Muslim prenose hadis: "Da će stanovnici Dženneta gledati sobe u Džennetu kao što gledate zvijezdu na nebu." Zatim će saznati da je najviši stepen u Džennetu mjesto koje se zove El-vesile u blizini Arša, a to je boravište Allahova Poslanika, s.a.v.s., u Džennetu. U Muslimovom Sahihu od Abdullaha bin Amra bin el-Asa, prenosi se da je čuo Allahova Poslanika, s.a.v.s., gdje kaže: "Kada čujete mujezina, govorite kao što on govori, zatim donesite salavat na mene. Zaista, ko na mene donese jedan salavat, Allah na njega donese deset salavata, zatim zatražite mi od Allaha El-vesile, doista je to mjesto u Džennetu koje ne treba pripasti nikome osim jednom robu od Allahovih robova. Nadam se da ja budem taj, pa ko mi zatraži od Allaha El-vesile, dozvoljen mu je šefaat na Kijametskom danu." U Musnedu El-Imam Ahmed od Ebu-Hurejrea, r.a., prenosi da je rekao: "Rekli smo: 'O Poslaniče, pričaj nam o Džennetu, kakva je njegova konstrukcija, pa je rekao: 'Ćerpič zlata i ćerpič srebra na njegov malter misk, a njegov šljunak biser i rubini, a njegova zemlja šafran. Ko uđe u njega uživat će, neće biti nesretan, vječno će živjeti, neće umrijeti, neće se habati njegova odjeća niti će prolaziti njegova mladost.'"

Prenosi El-Imam Malik, Allah mu se smilovao, od Ebu-Seida el-Hudrija, r.a., da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Zaista će Uzvišeni Allah, dž.š., reći stanovnicima Dženneta: 'O stanovnici Dženneta' , pa će reći: 'Odazivamo ti se Gospodaru naš,  i pokoravamo, a dobro je u Tvojim rukama.' Pa će ih upitati: 'Da li ste z a dovoljni?'  Oni će odgovoriti: 'Kako da ne budemo zadovoljni, o Gospodaru, kad si nam dao što nisi nikom dao od Svojih stvorenja'; zatim će ih upitati: 'Hoćete li da vam dam bolje od toga?' A oni će odgovoriti: 'O Gospodaru, šta je to bolje od ovoga?' Pa će reći: 'Da vam dozvolim Svoje zadovoljstvo, pa da se ne rasrdim na vas poslije ovoga nikada.'"  El-Buhari i Muslim bilježe ga kao hadis koji prenosi Malik bin Enes.

Dova
      Gospodaru, učini da samo Tebi služimo! Da se grijeha klonimo! Da istinu govorimo! Da o dobru mislimo! Da dobra djela činimo! Da se tuđeg hakka klonimo! Da kod sebe korisno znanje povećavamo!
      Milostivi Allahu, podari nam poštovanje prema našim džamijama i onima koji nas vode na pravi put. Učini da volimo džamiju pa da se radujemo petku i džumi namazu u njemu. Ne daj nam da zaboravljamo svoju islamsku zajednicu.
     Uzvišeni Bože, sačuvaj nas društva munafika, zaštiti nas od munafičkog  iskušenja našu porodicu,  djecu, rodbinu i prijatelje. Amin!

ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون. صدق الله العظيم

Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul BuhariMuhammed M’aruf Ed-Duvejlibi

Nijaz SALKIĆ 

10. apr. 2013

MUJO I FATA ILI ŠPRDANJE SA DOBRIM BOŠNJANIMA




Nijaz SALKIĆ

Bio Mujo i Fata…, tako nekako počinju 'vicevi' o Dobrim Bošnjanima koje naši dušmani posprdno danas zovu Bosancima, jerbo oni se Bosancima neće i ne žele izjašnjavati. Ko hoće da malo bolje razmisli može komotno skontati da već 500 godina traje kontinuirano ubijanje dobroćudnih balkanskih muslimana, Dobrih Bošnjana. Svo to zatiranje Bošnjaka je planski  (od)rađeno, izvođeno i generacijski prenošeno s dušmanskog koljena na koljeno, i od njih uamanećeno kroz genocid, urbicid, kulturocid i etnocid. ,Gde je stadoh ti produži', odrađivano je od onih s' one strane Une i Save, što Dobre Bošnjane nazivaju svojim 'cvijećem', a sve tijesnoj sprezi i podloj udrugi s 'nebeskim' narodom, preko rijeke Drine.


Helem, danas je na Balkanu najviše cirkusanja sa Dobrim Bošnjanima. Bilesim turili su nas i u viceve da nam se grohotom smiju, zato što nas  nisu uspjeli dokusuriti u zadnjih devet i posljednjem, u desetom genocidu. Najpoznatija imena preko kojih nam se cerekaju su; Mujo, Haso i Huso, a ženskać u vicu je Fata. Mujo je skraćeno od Muhammed, to je naš Poslanik a.s. Haso je skraćenica od Hasan, to je opet Poslanikov a.s., unuk, a Huso je skraćenica od Husejn, takođe Poslanikov a.s., unuk. Ako znamo da je Fata, skraćenica od Fatima, što je ime za kćerku Muhammeda a.s., onda vidimo pravu namjenu viceva.


 Najžalosnije u našoj Bošnjačkoj zbilji i priči o Muji i Fati je što kasno ili nikako ne (s)'kontamo', pa i sami prepričavamo tzv. viceve, t.j. šprdačinu na svoj račun. U tim 'vicevima' je uglavnom Mujo glup a Fata pokvarena. Poslije prežvakanog 'vica' u ustima i zraku ostaje bljutav ukus i saznanje da Mujo i Fata psuju, jedu krmetinu, piju alkohol i govore ekavicu.


E, zato Bošnjo upamti, ko god ti počne pričati vic o Muji, Sulji, Hasi, Husi ili Fati, znaj dobro da taj vicaroš najvjerovatnije ne konta, vjerovatno' ne misli dobro sebi, ne želi dobro tebi, a dahabetile džumle, svima nama.


Upamet!